Nä, nu blir det sängen. Borde sovit för länge sen. Veckan har tagit hårt på en och i morgon är det tee-off redan 08.30. Ungefär 08.40 går jag och letar bollen i skogen till höger på ettan och förbannar mig själv för att jag inte valde fairwaywoodsen istället för Drivern. Gonatt.
ZzzzZzzz zZzzzzzz
Huge:
Här handicapmyglas ingenting. En annan är ju inte singelhandicapare och hade dessutom en underbar runda igår. Turen var total. Eller vad säger man då man på första hålet ser bolen gå till höger och vara på väg in i skogen uppe vid green, bara för att höra smällen från trädträffen och sedan se bollen studsa upp på green bara metern från kopp? En given bogey blev en birdie.
I kväll skulle det bli nattkörning. Kroppen var inställd på det, huvudet också. Körningarna börjar 18.00, allting fungerar klockrent. Varenda prov sitter som en smäck. Det som borde tagit till midnatt och mer därtill, går på knappt tre timmar. Världen är rättvis ibland.
I morgon blir det flyg från Jönköping till Övik, via Arlanda. Innan det ska jag allt jobba lite. Gonatt.
ZZZzzzZZz ZzZZzZZ
Skall upp vid pass 03:00, upp med morgonblaskorna alá Dagbladet och ST.
Sen hem och dricka kaffe, lyssna på musik, ringa till Mattias Eriksson (journalisten) och bestämma tidpunkt när vi skall sammanstråla i Norrtälje över en kall bägare tillsammans med Daniel Sandström från Gefle Dagblad.
Sen skall ett visst fruntimmer ringa och det kan ju bli ett kort eller långt samtal. Mest troligt är väl det sistnämnda. Därefter duschen.
Sen skall man väl kanske iväg och klippa sig också, mellanmål, packa, lira FM, middag, packa, Se på TV, packa och lira FM samt terrorisera gästböckerna på HS.
Observera att jag även under tiden från det att telefonsamtalet är avslutat skickar en ansenlig mängd sms också. Oerhört påfrestande och energikrävande, särskilt för tummen.
Sen i säng efter midnatt nån gång upp vid pass 03.00, ut med morgonblaskorna, hem å dricka kaffe, ta siesta, duscha, klä sig, på bolaget och handla öl, packa ner whiskyn, frukost, sedan avfärd mot Norrtälje!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)