Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Jag också. Sö'tälje har annars bäst Kebab i Sverige.
Jag måste göra lite reklam igen för Kebabhouse på Strandgatan strax innan arenan. Där har de en fantastisk grekisk kebab pita med fetaost.
smaskens
Du kan få lite extra sås oxå.
Vet du om Viasat är de enda som kommer att visa, eller om andra kanaler är aktuella?
Tack
Fräscht! :/
Tack....
Japp, vi ser framåt mot morgondagens gryning. Det är i finalen vi ska vara som bäst. Med lite sjuk voodoo så hamnar guldet hos MoDo. Du kommer väl till Lyan som gäst?
Ja, 2010, då bildar MoDo-gulden en trio...
...Först skall man läsa om björnar som spelar hockey...
...och nu har man hittat valrossar med hockeytalanger också...
Jo, det var så sant... VINN I MORRN NU MODOITER!!!
Sen envisas de med den där Freddan-bilden i blaskan. Man kan väl nästan gissa att det finns mer fördelaktiga bilder av herr Andersson
Pffffft. Han skulle inte hitta en bra målvakt om han så hoppade upp och satte plocken över ansiktet på honom. Jag tror inte heller att han kan några ryska ölsorter. Jag tror att han vill åka och fylla på lagret med vodka och smuggelcigaretter.
Nervöst! Jag har farsan och morsan på besök imorrn så det blir MoDo i HDTV, mörk rom och torrostade jordnötter. Förresten ser du att Freddan söker KHL-back och målvakt...
Jag vill ha en målvakt som inte är skitnödig, kan värma lite, kliva in i laget och stänga igen imorrn.
Redigerad kommentar
Om man nu inte ger bort honom innan.
Salle:
Just nu leder Fredrik med 15 000 i alla fall ;-)
5 mot 20 tusen...
Undra vilken tröja som ger mest? ;-)
MODO Hockey - Nyheter
P-A Tetiskt...
;-)
Kommentar
Aravirta: En intressant roadtrip väntar
Efter förlusten i sudden death i länsderbyt mot Timrå väntar en mindre roadtrip för MODO Hockey. Frölunda HC i Scandinavium på lördag kväll (18.30) samt Linköping i Cloetta Center på måndag.
- Det blir en intressant roadtrip, säger nye headcoachen Hannu Aravirta. Tycker trots allt att jag fick en hel del bra svar i matchen mot Timrå och jag ser fram emot de kommande matcherna med tillförsikt.
MODO lämnade Fjällräven Center efter lunch fredag och åkte alltså till Göteborg dagen före match.
Efter matchen mot Frölunda ligger man kvar i Göteborg och tränar i Scandinavium på söndag innan man tar bussen till Linköping. Efter matchen måndag kväll i Linköping blir det charter hem till Örnsköldsvik.
- Oerhört proffsigt ordnat av föreningen. Allt är ordnat på bästa möjliga sätt, nu är det bara för oss att också fixa lite poäng.
Matchen i torsdags mot Timrå var den första i Elitserien som Aravirta såg den här säsongen.
- En mycket bra match, som jag ser det med för vår skull en del mycket märkliga och oturliga baklängesmål.
Noterbart om laget
Noterbart är
A t t MODO åker med hela sin för dagen tillgängliga trupp. Inga skador finns att rapportera förutom ett par frågetecken.
A t t Peter Forsberg åker med, men att det avgörs först efter värmningen i Scandinavium om han spelar. Mindre frågetecken också för Per-Åge Skröder, som var sjuk senast. Han åker ned till Göteborg matchdagen.
A t t MODO ännu inte vunnit en match mot Frölunda i vinter. Två gånger 2-4 förlust, däremot 3-3 hemma i december.
A t t matchen sänds i Canal+.
A t t MODO Hockey tillsammans med Frölunda samlar in pengar för katastrofen i Haiti. Bl a skänker man en signerad Peter Forsberg. Tröja, som gamle Frölundabacken Stefan Larsson (på marknadsavdelningen i klubben numera) räknar med ska säljas för över 50 000 kronor.
Målvakter:
1 Niklas Svedberg
45 Roman Malek
Backar:
4 Tomas Mojzis
5 Hans Jonsson
7 Mattias Timander
18 Per Hållberg
44 Daniel Sondell
47 Alexander Bonsaksen
48 Hannu Pikkarainen
80 Samuli Suhonen
Forwards:
6 Magnus Häggström
10 Per-Åge Skröder
13 Marco Tuokko
17 Morten Madsen
19 Markus Näslund
20 Oscar Steen
21 Peter Forsberg
24 Niklas Sundström
26 Kristian Forsberg
27 Josh Green
29 Andreas Molinder
36 Mats Zuccarello Aasen
39 Per Svartvadet
58 Dan Hinote

Själv pratade jag bara i allmänna ordalag om begåvningsreserven :)