Gissningstävling
« Föregående · 306554 · Nästa » Till forumet
Sv: Gissningstävling
Paddan:
Det tänkte jag också på. Inte Wilde, alltså, utan att det var någon sorts...ja, det ser nästan ut som en sådan där IQ-testfråga. Det borde innebära att jag klarar den med galans. Därför svarar jag: Kari Haakana (fan, var ska de där dubbel-a:na vara egentligen?).
Det tänkte jag också på. Inte Wilde, alltså, utan att det var någon sorts...ja, det ser nästan ut som en sådan där IQ-testfråga. Det borde innebära att jag klarar den med galans. Därför svarar jag: Kari Haakana (fan, var ska de där dubbel-a:na vara egentligen?).
Sv: Gissningstävling
scim:
Jaha. Ja, då är det säkert 7 stycken frågetecken som är nästa i ordningen.
Jaha. Ja, då är det säkert 7 stycken frågetecken som är nästa i ordningen.
Sv: Gissningstävling
scim: Jahaaa, var det åtta frågetecken...jamen då blev det ju genast hur enkelt som helst. Det som ska stå istället för frågetecknen är givetvis ordet: Ismaskin
Sv: Gissningstävling
Paddan:
Ska Modo köpa en ny? Kan man isåfall skänka den gamla till IF Sandvikarna? De behöver en nämligen.
Ska Modo köpa en ny? Kan man isåfall skänka den gamla till IF Sandvikarna? De behöver en nämligen.
Sv: Gissningstävling
Sannes:
Eller - Eriksson, leg. kalsongtvättare i farmen. :-)
(inte tv-programmet alltså)
Eller - Eriksson, leg. kalsongtvättare i farmen. :-)
(inte tv-programmet alltså)
Sv: Gissningstävling
Paddan: Haakaana. Me dubbla dubbla a:n. Det är därför han kallas dubbel-Haakaana. Det har alltså inte ett dug med att han är lite rund om kinderna att göra.
Sv: Gissningstävling
Albert Hall: På tal om ansikten, det var intressant att studera LIFs lagbild i tidningen Hockey. Har hört talas om timglasfigur, men Fredrik Svensson är nog den första person jag sett med timglashuvud. Såg väldigt egendomligt ut.
Sv: Gissningstävling
Lika bra att sluta spekulera, det är Marko Leinonen. Det är ju i ordning, två forwards, en back och en målvakt. Solklart.
Sv: Gissningstävling
Frisco: Timander & Eriksson passar ju in de också (på 8 bokstäver i alla fall). Annars är det inga fler MoDoiter väl... Och Deadmarsch är ju på 10 så han kan vi ju utesluta fast han "lovat" att följa med Peter och lira i MoDo....
Sv: Gissningstävling
Salle: Inte kan det väl vara någon av dem? Det verkar som nån verkligen tänkt till.
Sv: Gissningstävling
Vår Republikanske Sollefteåvän ville ha en pausbildgåta. Här kommer den.
Vem?
[bild]www.frisco.se/hs/vemm.jpg[/bild]
Vem?
[bild]www.frisco.se/hs/vemm.jpg[/bild]
Sv: Gissningstävling
Intressant sekvens från HV-Leksand
Richard Pavlikovsky (Leksand) Roughing 2 min. 20:00 period 1.
Martin Thörnberg (HV 71) Roughing 2 min. 20:00 period 1.
Martin Thörnberg (HV 71) Tripping 2 min. 20:00 period 1.
Tommy Westlund (Leksand) Roughing 2 min. 20:00 period 1.
Martin Thörnberg (HV 71) Roughing 2 min. 20:00 period 1.
Martin Thörnberg (HV 71) Tripping 2 min. 20:00
Richard Pavlikovsky (Leksand) Roughing 2 min. 20:00 period 1.
Martin Thörnberg (HV 71) Roughing 2 min. 20:00 period 1.
Martin Thörnberg (HV 71) Tripping 2 min. 20:00 period 1.
Tommy Westlund (Leksand) Roughing 2 min. 20:00 period 1.
Martin Thörnberg (HV 71) Roughing 2 min. 20:00 period 1.
Martin Thörnberg (HV 71) Tripping 2 min. 20:00
Sv: Gissningstävling
Salle: Jag trodde att nån skulle hugga som en kobra på denna gåtan och klara den på 4 sekunder. Någon ledtråd får du inte än på ett tag. Gissa istället.
Sv: Gissningstävling
...och på webradion trodde man tydligen att FBK skulle skaffa sig ett större övergrepp i andra perioden. Intressant...
Sv: Gissningstävling
Frisco: Hur många republiker finns det värda att nämna? Jämtland.
Ulf heter han.
Ulf heter han.
Sv: Gissningstävling
Frisco:
Jag ber om ursäkt. Ville inte starta en ny tråd, så jag bara valde ett inlägg att svara på. Sällsynt klantigt av mig. Får man gissa på Sakic kanske?
Jag ber om ursäkt. Ville inte starta en ny tråd, så jag bara valde ett inlägg att svara på. Sällsynt klantigt av mig. Får man gissa på Sakic kanske?
Sv: Gissningstävling
Vallin: Jadå. Klart du får gissa på Sakic. Men du får inte se nån fullständig bild för det.
Sv: Gissningstävling
DB:
Anson Carter är längre än Foppa. Dessutom, som Frisco antyder, har en ett hyfsat barr. Möjligen kan man anta att han är på väg att knäböja för Kungen, men då var det fortfarande det här med rastaflätorna...
Anson Carter är längre än Foppa. Dessutom, som Frisco antyder, har en ett hyfsat barr. Möjligen kan man anta att han är på väg att knäböja för Kungen, men då var det fortfarande det här med rastaflätorna...
Sv: Gissningstävling
Frisco: Silhuetten är lite fyrkantig så det ser ut som en målvaktsmask.
Foppa och Roy har aldrig möts i landskamp vad jag vet. Så man kan väl gissa på Hampa dådrå
Foppa och Roy har aldrig möts i landskamp vad jag vet. Så man kan väl gissa på Hampa dådrå
Sv: Gissningstävling
scim: Inte Selänne heller. Undrar hur man kan tro att det är han efter ledtråden jag gav?
« Föregående · 306554 · Nästa »
I sådana fall så gissar jag på Martin Wilde, hela han är ju en stor gåta...