Hockeyligan - the Lockout Story
Kanske idén var god från början men nu börjar det bli löjligt med försöken att behålla det som går av den spruckna kartellen. Givetvis borde Hockeyligan gå ut officiellt och göra avbön från kartellen och säga att detta inte är någonting som Hockeyligan har mandat att stoppa. Bara att acceptera att förutsättningarna förändrats och göra det bästa av situationen.
Då får vi hoppas att domarna fortsätter att följa detta regelverk, man får inte hindra Steen från att spela ishockey genom att visa ut honom. Gårdagens domare var skicklig på detta!
Nybbe: Du är rolig du.
spud: Jag röstar för att hela steen´s kedja ska vara imuna mot domslut, det skulle kännas rättvist på nått sätt!
Å skulle modo ändå råka förlora så ska man ha rätt att överklaga resultatet och få det ändrat i efterhand!
El Maco:
Det som är komiskt är ju att Timrå var för lockoutspelare tills Nubben insåg att det inte fanns pengar att värva. Då ändrade han sig. Humor.
yngwie: Snicksnack Bamsetramse. Timrå (och för övrigt även jag) är för lockoutspelare. Timrå (och även jag) är för att man ska ha samma regler för alla. Om majoriteten av medlemmarna i den där klubben som även Modo är med i, Hockeyligan, röstar nej till att klubbarna ska ta in spelare innan man vet om lockouten blir långvarig så tycker jag (och vad jag förstår även Timrå) att man även som nedröstad medlem får finna sig i att följa beslutet tills man kommer fram till något annat. Humor är när ungefär samma personer som grinade över Loobens dubbelspel med att spränga hockeyligan för en europaliga häromåret slår sig för det tunna bröstet och mopsar sig om att Modo minsann gör som de vill.
Det finns en pågående process där det ska utredas om överenskommelsen att avstå lockoutspelare ens är laglig. Men den processen har ni inte väntat på utan helt enkelt kört ert desperata race.
Jag hoppas innerligt att din favoritklubbs val att i ett utsatt läge skita i majoritetsbeslutet får negativa konsekvenser för din favoritklubb i längden. Poängen som ni tagit har ni kvar. Beteendet är värdelöst ändå.
Hockeyligan har som uppgift att 'tillvarata Elitseriens intressen'. Hur detta bäst görs beslutas av de 12 klubbar som för tillfället ingår. Men visst. Man kan ju alltid göra som man vill. Om man exempelvis gemensamt bestämmer att 'vi ska inte anmäla varandra för Disciplinnämnden', så betyder ju inte det att ett FBK som inför en 7:e och avgörande SM-final anmäler och får 3 nyckelspelare i Modo avstängda gör något annat än det korrekta. Hjälper det dom att vinna guld så lär ni vara dom första att gratulera.
Håll dig till något som är sant iaf om du ska argumentera.
Modos placering i tabellen kan sammanfattas väldigt kort: NHL-doping.
Sen tror jag ni har missat något, det är till våren det avgörs...
Nu har jag inte ens tagit upp om att Steen är som en varg.... fridlyst...
Lycka till
ps. svara bäst f-n ni vill, jag kommer inte läsa denna sida fler gånger.
Och nä, Timrå hade inte gått i bräschen även om pengar funnits.
Som sagt NHL-doping lönar sig inte i längden... fuskare får alltid ta sitt straff.
Men nä. Timrå hade inte gjort en Modo. Det får ni stå för själva, något ni verkar ha lite besvär med.
Bragd-Birger:
Modo har brutit mot de andras överenskommelse.
Timrå däremot är ju eniga med beslutet.
Det känns inte som att det är Modos bekymmer.
Jag tycker inte heller att det är Modos bekymmer att Timrå avvaktar. Varför skulle det vara det?
arnio: Förstår inte varför ni vill jämföra er med Timrå, eller rättare sagt att ni har dom som avskräckande exempel.
NHL-doping & Dollardoping är vad Modo håller på med, överenskommelse eller inte!
Redigerad kommentar
All kneel for the Steen almighty! (Reserverar mig för stavfel)
Bragd-Birger:
Huh? Pågår den här debatten fortfarande? Trodde bara det var Helber som inte hade gett sig.
För det första är det givetvis rätt komiskt att Timrå var en av de klubbarna som röstade JA till NHL-spelare, ända tills det visade sig vad Z skulle kosta. Precis som Brynäs, som förmodligen inte tyckte att det var värt att plocka in Bäckström.
För det andra så är inte överenskommelsen någonting nutt som enbart gäller NHL-spelare specifikt, utan alla korttidskontrakt. Omröstningen gällde huruvida detta skulle fortsätta gälla, och då röstade man JA.
Tidigare har det dock funnits en möjlighet att plocka in spelare på korttidskontrakt om en nyckelspelare blir skadad. I MoDos fall blev Samuel Påhlsson, en kille som har lirat fler matcher i NHL än Z, skadad fram till jul. Jag har svårt att tänka mig ett mer solklart fall, men helt plötsligt infördes en ny paragraf i överenskommelsen att NHL-spelare inte är tillåtna då heller.
Alla är så egoistiska att detta blir pinsamt. För trots att MoDo är mitt favoritlag, kommer jag njuta om jag får se Duchene göra hattrick ivkäll.
Lumber Jack: och hur gick det för honom då? han fick ta sitt straff!
och lilla tomte, vad menar du med parti och minut?
Demonen:
Det ploppar bara upp nya tomtar från Brynäs-lägret i parti och minut. Modo berör.
yngwie: Inte Modo som upprör, utan myglare som upprör.
Till och med Näslund verka tycka att det är pinsamt, nör han få gå ut i tidningen och förklara sig... pinsamt att läsa att allt i Övik handlar om Modo...Twin Peak-varning..