Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
« Föregående · 2500758 · Nästa » Till forumet
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
MorganaLefaey: Ett är säkert att kan vi inte ens manövrera ut AIK, så blir detta tungt.
Aik är det klart bättre laget i första perioden , vi kan inte sätta press i anfallszon, vä är bara där sporadiskt.
Som vi set ut just nu är vi låååångt från SHL.
Det kan faktiskt ta stopp här och nu mot AIK.
Dom var bättre större delen i första matchen och likaså nu, detta ser inte värst bra ut.
Geniet karlin måste vakna nu o hitta en lösning
Aik är det klart bättre laget i första perioden , vi kan inte sätta press i anfallszon, vä är bara där sporadiskt.
Som vi set ut just nu är vi låååångt från SHL.
Det kan faktiskt ta stopp här och nu mot AIK.
Dom var bättre större delen i första matchen och likaså nu, detta ser inte värst bra ut.
Geniet karlin måste vakna nu o hitta en lösning
+ 2
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
dempa: tror det lossnar 3 perren idag. Tror drt här laget behöver en rejäl uppförsbacke. Släppa axlarna och kötta. Tror det är mer anspänning än att man inte försöker.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
{7639}: Brukar undvika att gnälla på spelare men Näsén är verkligen fullständigt jävla horribel i egen zon.
+ 2
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gusse: Vi måste få tillbaka Josh om det ska gå vägen. Är övertygad om det.
+ 1
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gusse: Vill inte ens tänka på vilket katastrofalt misslyckande det skulle vara om serievinnarna åker i kvarten.
Som det känns nu är vi ett lag byggt för grundseriehockey när man kan va skön och lira utan att ta kamper.
Som det känns nu är vi ett lag byggt för grundseriehockey när man kan va skön och lira utan att ta kamper.
+ 3
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
modomille: Det säger alla experter också och börjar inse det mer och mer. Han måste bara på is nu.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Sigge: Just nu har både ettan och tvåan i shl
1-1 mot de två lägst rankade lagen.
1-1 mot de två lägst rankade lagen.
+ 3
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
modomille: Känns som många spelare har nerverna utanpå kroppen. Lär bli bättre ju längre in i matchen vi kommer.
Kanske t.o.m skönt för många att att spela 2 borta efter denna
Kanske t.o.m skönt för många att att spela 2 borta efter denna
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
hockey_21: Även trean har 1-1. De enda som leder med 2-0 är fyran Örebro.
Hoppas att det var den obligatoriska usla perioden och att vi gör två bra nu.
Hoppas att det var den obligatoriska usla perioden och att vi gör två bra nu.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
modomille: jo tänker samma. Josh + woods i slagform har vi goda chanser. Inte heeelt kört utan dom. Men väldigt små chanser.
+ 1
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
KB: Jävligt märkligt då att det är jävligt bra tryck från vissa arenor men inte andra. Kör dom olika inställningar för olika matcher tro?
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
grimiss: Ett skott på mål hittills i andra... detta är patetiskt.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bad_Brett: Vi måste vara uppe i 6-7 skott som gått utanför. Patetiskt är ordet
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Bad_Brett: Jag har kollat på formel 1 så bytte till hockeyn för 3-4 minuter sedan, alltså vad är detta?, knappt någon som ser ut att ta i,
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
hockey_21: vi kommer bara till mittlinjen sen dump o Aik skapar direkt målchanser
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
ForzaMoDo1921: Josh gör inte att vi slutar köra med öppna spjäll..
+ 1
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Herregud vad dåligt vi spelar. Vi är verkligen inga schackspelare som är flera steg före i tanken. Vi är ett eller två steg bakom både i tanke och handling gång på gång. AIK har en mycket mer komplett spelidé just nu.
Det är frustrerande att se när vi jagar ytor där pucken redan varit i stället för att förstå vart pucken kommer att hamna.
Det är frustrerande att se när vi jagar ytor där pucken redan varit i stället för att förstå vart pucken kommer att hamna.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Heyerdal: se så mycket bra som händer när södergran ensam trampar på. Nej jag är så jävla besviken.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Heyerdal: Vilket skämt till utvisning när AIK hållt fast oss 20 gånger värre än det där.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Kanske lika bra att aik vinner ikväll. Modo ser inte ut att vilja det iaf. Slutspel ser ut att vara tråkigt
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
{5647}: Den där killen är inte i balans, har aldrig varit! Helt obegripligt att Västerås bygger runt honom.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Steken84: Ser ut som att man är nöjda med att ha vunnit serien. Halva laget har redan tagit semester
+ 2
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Vi ska vara glada om vi klarar oss igenom kvarten. Lite så känns det.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo: Anser du fortfarande att Nieder var en bättre värvning än Vela?
+ 1
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
NuMo: Nu tycker jag att det där var någonting som aldrig dömts för tidigare i matchserien, men snälla rara Niederbach vad du gått ned dig. Man känner inte alls igenom honom. Eller jo, han dribblar i vanlig ordning för mycket, men nu lyckas han inte. Dessutom svag i positionsspelet.
+ 3
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Steken84: luktar underskattning, kan inte se att AIK har någon större spets. Ett Modo med rätt mental inställning hade blåst denna serie med 4-0. Nu, ytterst öppet.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Alltså vart är skridskoåkningen, vi står ju på hälarna gemfört med Aik. Nä måste upp i alla moment om vi ska vinna denna match. Känns lite som en match i serielunken från våran sida.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Confusius: Hahahahah Näsén. Finns det något argument för att Halloran inte ska spela på hans plats?
+ 1
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Dundee: Att förstakedjan inte syns mot aik är ju oroande. Sätt in Vela i första
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
dempa: Men snälla peta förstauppställningen i PP. Så jävla urusla de är.
Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
{10015}: Ja, att pp2 blir mycket farligare med Halloran
+ 2
« Föregående · 2500758 · Nästa »
Jag tycker att Sveningsson blir bättre när han som nu inser att han inte är stjärnan i kedjan. Han år mycket bättre på att spela pucken när han är med Aagaard eller Halloran.