MoDo - Damlaget
« Föregående · 2672973 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo - Damlaget
JoJo2613: luläspelarna har sillisar, därav tyngre. Nä de var fult.
Sorry.
Nä men dom är väl längre spelarna i finnulä.
Men nya tag i andra o så går vi för ett guld!
Det iaf bra stämning här. Några groggar har nog smekt strupen hos flertal :D
Sorry.
Nä men dom är väl längre spelarna i finnulä.
Men nya tag i andra o så går vi för ett guld!
Det iaf bra stämning här. Några groggar har nog smekt strupen hos flertal :D
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
Costanza:
Du hade tur som fick blondiner. Jag fick bara brunetter.. men dom klämde mig bara runt halsen.
Du hade tur som fick blondiner. Jag fick bara brunetter.. men dom klämde mig bara runt halsen.
+ 3
Sv: MoDo - Damlaget
Koff: Jag saknar dansgolvet på Statt. Blondiner klämde mig mellan benen och jag blev glad.
Sv: MoDo - Damlaget
Koff: Jo vid första målet såg man storleks skillnaden, MoDo spelaren försökte trycka ut men gick inte alls.
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Sigge: Att Modo skall ta en match är inte speciellt sannolikt, i Modos fall handlar det mer om att lyckas göra ett mål.
Ligan bör kanske ta sig en funderat varför 1 köpelag dominerat sedan dom blev till, rent sportsligt är ju SDHL meningslöst.
Lite som F1 är just nu, man vet att Max kommer vinna alla race om inte bilen exploderar, blir ganska trist
Ligan bör kanske ta sig en funderat varför 1 köpelag dominerat sedan dom blev till, rent sportsligt är ju SDHL meningslöst.
Lite som F1 är just nu, man vet att Max kommer vinna alla race om inte bilen exploderar, blir ganska trist
Sv: MoDo - Damlaget
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Sigge:
Sitter på plats. Backsidan måste tuffa till sig.
Annars har dom ju fart. Det bara hålla i det och tänka på defensiven mellan varven så kommer de här gå mot
Finnuleå.
Sitter på plats. Backsidan måste tuffa till sig.
Annars har dom ju fart. Det bara hålla i det och tänka på defensiven mellan varven så kommer de här gå mot
Finnuleå.
Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Den här matchen är den chansen dom har för att sno en match. Annars blir det en enkel 3-0 i matcher för Finnluleå
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
{10015}: Kan Modo sno en match i denna matchserie så är det en bragd, Luleå/Finland är överlägsna alla lag i ligan och har väl knappt förlorat mer än 5 matcher senaste 5 åren!
Sv: MoDo - Damlaget
Paninaro: Älskar våra damer. Är ju för gammal nu för att ragga 20-åringar på Statt, men minns ju dansgolvet då jag hade mörkt hår och pengar i fickan för en rom och cola.
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Paninaro: Säga vad man vill, men att MoDo dam går bra gynnar verkligen framtiden.
På plats och jösses vad barn det är.
På plats och jösses vad barn det är.
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Var sänds dammatchen? Jag ser den sänds på svt2 19:15, men innan då? Börjar väl 18.
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
JoJo2613: är också mätt och taggad!!
Stängde av från hockeyn efter förra matchen men nu är man tillbaka. Det här ska bli kul!
Stängde av från hockeyn efter förra matchen men nu är man tillbaka. Det här ska bli kul!
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
Det verkar bli tifo på sittplats och viljans vackra namn innan nedsläpp. Blir en fin kväll att avrunda säsongen med. Över 2000 sålda biljetter.
+ 4
Sv: MoDo - Damlaget
Lite riktat mot duktige och smarta Widebro detta. Varför inte låta personer eller bussbolag plocka upp pensionärer på hemmen så att de kan få se dam- och herrhockey och äta riktigt gott från buffén. Chauffören får också äta gott så klart för att kompensera för bensinpengen. Många äldre har nog aldrig varit på hockey.
Sv: MoDo - Damlaget
KB: Underbart. Hoppas Ö-viksfolk kan trycka mot 3000. Det är en fin dag idag. Tjejerna skulle bli så glada över stödet.
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Precis. Sen, hade TV4 gett samma kärlek till damhockeyn så hade damhockeyn nog haft mer publik också. Sett några fåtal SDHL-matcher med TV4 och när man hör kommentatorerna känns det ju som att man bara plockat ut någon ”valfri som vill”. Fruktansvärt dålig kvalité som du säger.
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
{10015}: Exakt, sen har kvalitén varit dålig vilket också bidragit till att den blivit ointressant.
Men kvalitén på spelare och ledare har blivit bättre så nu kan man bara hoppas att Luleå slutar värva in finska landslaget så fler lag har chans att gå för guldet.
Men kvalitén på spelare och ledare har blivit bättre så nu kan man bara hoppas att Luleå slutar värva in finska landslaget så fler lag har chans att gå för guldet.
Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Ja. Det här är en av faktorerna till att damhockeyn inte har så mycket intresse, inte särskilt kul när skiten är förutsägbar.
Sv: MoDo - Damlaget
Idag är det dags! In o köp biljetter och ta er till arenan ikväll. Det är dags o ta ifrån guldet från Luleå!
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Brändli och Ljungblom, ta oss till guldet. Kan det bli 2000 pers i Hägglunds vore det kanon för damerna. De förtjänar det!
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
Costanza: Vilket mål BIK gör. Franzen dribblar och ger öppet mål åt Lennartsson.
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Ongo Gablogian:
Det lade väl åtminstone grunden till att kunna värva de bästa och sen.. framgång föder framgång, typ.
Det lade väl åtminstone grunden till att kunna värva de bästa och sen.. framgång föder framgång, typ.
Sv: MoDo - Damlaget
Hur kommer det sig att Luleå är så pass överlägsna på damsidan? Är det den där Minecraft miljardären som pumpar in pengar?
Sv: MoDo - Damlaget
JoJo2613:
Om MoDo kan vinna Match 1 hemma?
Så får man garanterat 1 till hemma match till I Hägglunds Arena. ❤
Final
F 1:1 18.00 Fredag 15 mars Näst högst rankat lag - Högst rankat lag
F 2:1 15:00 Söndag 17 mars Högst rankat lag - Näst högst rankat lag
F 3:1 18:00 Lördag 18 mars Högst rankat lag - Näst högst rankat lag
Ev. 4:e match
F 4:1 18:00 Onsdag 20 mars Näst högst rankat lag – Högst rankat lag
Ev. 5:e match
F 5:1 14:00 Söndag 24 mars Högst rankat lag - Näst högst rankat lag
Om MoDo kan vinna Match 1 hemma?
Så får man garanterat 1 till hemma match till I Hägglunds Arena. ❤
Final
F 1:1 18.00 Fredag 15 mars Näst högst rankat lag - Högst rankat lag
F 2:1 15:00 Söndag 17 mars Högst rankat lag - Näst högst rankat lag
F 3:1 18:00 Lördag 18 mars Högst rankat lag - Näst högst rankat lag
Ev. 4:e match
F 4:1 18:00 Onsdag 20 mars Näst högst rankat lag – Högst rankat lag
Ev. 5:e match
F 5:1 14:00 Söndag 24 mars Högst rankat lag - Näst högst rankat lag
Sv: MoDo - Damlaget
Silly: gillar personen som körde "Guldet ska hem igen" solo I publiken ❤️💚🤍 😁
+ 7
Sv: MoDo - Damlaget
Zource:
Jag tycker MoDo skall göra en värvningskupp och värva Brynäs.
Hanna Thuvik..
Hon är ruggigt vass!
Jag tycker MoDo skall göra en värvningskupp och värva Brynäs.
Hanna Thuvik..
Hon är ruggigt vass!
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Bad_Brett: Väldigt roligt att Modo har en tjej från Skövde IK i laget. Jag är nämligen född och uppvuxen i Skövde.
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
DrCox: Väldigt fin match från MoDo än så länge. 0-2 är i underkant sett till alla chanser.
+ 1
« Föregående · 2672973 · Nästa »