MoDo - Damlaget
« Föregående · 2350704 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo - Damlaget
hanzon:
Att döma av beskrivningen av dem som spelare tycker jag det låter som vi har fått 2 riktigt bra spelare.
Har vi fått en ny Sidney Morin på backen?
Och en ny Michela Cava på ytterkanten.?
Att döma av beskrivningen av dem som spelare tycker jag det låter som vi har fått 2 riktigt bra spelare.
Har vi fått en ny Sidney Morin på backen?
Och en ny Michela Cava på ytterkanten.?
Sv: MoDo - Damlaget
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
{9682}: Stabil period, sillstryparna fick dock iväg 4 skott, skärp defensiven tack!
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
26:52 0-4 (EQ) MoDo 27. Wabick, Morgan (1)
7. Ljungblom, Lina
26:11 0-3 (EQ) MoDo 19. Hobson, Brooke (1)
10. Sundin, Wilma
22. Magwood, Jaycee
7. Ljungblom, Lina
26:11 0-3 (EQ) MoDo 19. Hobson, Brooke (1)
10. Sundin, Wilma
22. Magwood, Jaycee
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
{9682}: Live-rapportering från SDHL, 5 effektiva minuter mellan uppdateringen...suck, ojdå - 0-5
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
{9682}: Haha, tänkte detsamma, kommer någon fram till mej och presenterar sej som Emma Goding och ser oskyldig ut...då får hon bankid, you name it, sen får man en spearing som tack
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
{9742}: Artistnamn "Emma Illegal"
2019-20 Östergötland “A” TV-Pucken (W) 6 1 2 3p 60 min
2019-20 Östergötland “A” TV-Pucken (W) 6 1 2 3p 60 min
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
{9682}: Ska MoDo sälja matchtröjor i vår, så paxar jag Goding. Vi hade ju en Mikael Good en gång, men han blev ingen hit
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
{9742}: Undskyld, ett mål gjordes i PP, så Goding står bara på +4 då, men matchen är inte slut
Sv: MoDo - Damlaget
Om någon sett MoDos damer i säsongsupptakten.
Hur har Wakefield sett ut? Hon bör väl bli en dominant spelare i ligan.
Hur har Wakefield sett ut? Hon bör väl bli en dominant spelare i ligan.
Sv: MoDo - Damlaget
{9742}: Väldigt bra skulle jag säga.
Man borde vunnit dagens match då man var 2 snäpp bättre än Hv, men oförmåga att göra fler mål samt helt horribla straffar bäddade för straff förlust.
Men Modo kommer bli att räkna med denna säsong.
Man borde vunnit dagens match då man var 2 snäpp bättre än Hv, men oförmåga att göra fler mål samt helt horribla straffar bäddade för straff förlust.
Men Modo kommer bli att räkna med denna säsong.
+ 5
Sv: MoDo - Damlaget
jonsson: Jag har ingen aning. Men det var en intressant fråga.
Tycker det är helt rätt väg att gå att tillåta tacklingar. De blir ju inte tacklade av 100kg grabbar om man säger så. Men nog lär det kännas att få en smäll .
Så frågan är om de faktiskt kan smälla på, eller om det bara är lite kraftigare version av gnugget man hade tidigare.
Tycker det är helt rätt väg att gå att tillåta tacklingar. De blir ju inte tacklade av 100kg grabbar om man säger så. Men nog lär det kännas att få en smäll .
Så frågan är om de faktiskt kan smälla på, eller om det bara är lite kraftigare version av gnugget man hade tidigare.
Sv: MoDo - Damlaget
jonsson: Såg denna på SDHL's hemsida.
"Ändringen innebär införande av tacklingar motsvarande tacklingar inom hockeyn på herrsidan. Däremot kommer tacklingar på öppen is, även kallade nord-syd-tacklingar inte att tillåtas. – Vi har tillåtit mer fysiskt spel i SDHL de senaste fyra säsongerna med bra utfall. Att utan fakta på bordet påstå att mer fysiskt spel innebär färre hjärnskakningar är svårt, men nu har vi det underlaget. Det känns otroligt spännande att svensk ishockey kan vara pionjärer i att införa tacklingar inom hockeyn på damsidan, säger Morgan Johansson, projektledare för Projekt Nollvision."
www.sdhl.se/artikel/633val3bc-5nfcdd/tacklingar-infors-i-sdhl-och-damettan
"Ändringen innebär införande av tacklingar motsvarande tacklingar inom hockeyn på herrsidan. Däremot kommer tacklingar på öppen is, även kallade nord-syd-tacklingar inte att tillåtas. – Vi har tillåtit mer fysiskt spel i SDHL de senaste fyra säsongerna med bra utfall. Att utan fakta på bordet påstå att mer fysiskt spel innebär färre hjärnskakningar är svårt, men nu har vi det underlaget. Det känns otroligt spännande att svensk ishockey kan vara pionjärer i att införa tacklingar inom hockeyn på damsidan, säger Morgan Johansson, projektledare för Projekt Nollvision."
www.sdhl.se/artikel/633val3bc-5nfcdd/tacklingar-infors-i-sdhl-och-damettan
Sv: MoDo - Damlaget
jonsson: Extremt svårt att säga, man får inte ”tacklas” men det verkar iaf okej med ganska fysiskt kontakt, antar att det är en bedömning från domarna.
Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo:
Nackdelen är att det inte är tillåtet internationellt, blir således en omställning vid landskamper.
Nackdelen är att det inte är tillåtet internationellt, blir således en omställning vid landskamper.
Sv: MoDo - Damlaget
{9682}: j18 o j20 vann, tre p på båda, vinner damerna så har vi full pott i helgen! 7 matcher kan ha räknat fel
+ 3
Sv: MoDo - Damlaget
28:08 0-2 (EQ) MoDo 34. Pribylova, Vendula (1)
30:57. 0-3 (PP1) MoDo 53. Wakefield, Jennifer (7)
34. Pribylova, Vendula
7. Ljungblom, Lina
30:57. 0-3 (PP1) MoDo 53. Wakefield, Jennifer (7)
34. Pribylova, Vendula
7. Ljungblom, Lina
+ 3
Sv: MoDo - Damlaget
{9682}: Älskar att våran 'Lill-Werner' Emma Goding (17 år) tog en slashing efter 2.47, följde upp med en utvisning till efter 8.57. Sen hinner hon med 2 assist dessutom.
Hennes tröja blir dyr i vår
Hennes tröja blir dyr i vår
+ 6
Sv: MoDo - Damlaget
Bourassa debuterar som center i 4:e kedjan:
4th Line
11. Perjus, Julia
14. Bourassa, Bailee
13. Hallin, Mira
4th Line
11. Perjus, Julia
14. Bourassa, Bailee
13. Hallin, Mira
+ 2
« Föregående · 2350704 · Nästa »