MoDo - Damlaget
« Föregående · 2373309 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo - Damlaget
Om någon sett MoDos damer i säsongsupptakten.
Hur har Wakefield sett ut? Hon bör väl bli en dominant spelare i ligan.
Hur har Wakefield sett ut? Hon bör väl bli en dominant spelare i ligan.
Sv: MoDo - Damlaget
{9742}: Väldigt bra skulle jag säga.
Man borde vunnit dagens match då man var 2 snäpp bättre än Hv, men oförmåga att göra fler mål samt helt horribla straffar bäddade för straff förlust.
Men Modo kommer bli att räkna med denna säsong.
Man borde vunnit dagens match då man var 2 snäpp bättre än Hv, men oförmåga att göra fler mål samt helt horribla straffar bäddade för straff förlust.
Men Modo kommer bli att räkna med denna säsong.
+ 5
Sv: MoDo - Damlaget
jonsson: Jag har ingen aning. Men det var en intressant fråga.
Tycker det är helt rätt väg att gå att tillåta tacklingar. De blir ju inte tacklade av 100kg grabbar om man säger så. Men nog lär det kännas att få en smäll .
Så frågan är om de faktiskt kan smälla på, eller om det bara är lite kraftigare version av gnugget man hade tidigare.
Tycker det är helt rätt väg att gå att tillåta tacklingar. De blir ju inte tacklade av 100kg grabbar om man säger så. Men nog lär det kännas att få en smäll .
Så frågan är om de faktiskt kan smälla på, eller om det bara är lite kraftigare version av gnugget man hade tidigare.
Sv: MoDo - Damlaget
jonsson: Såg denna på SDHL's hemsida.
"Ändringen innebär införande av tacklingar motsvarande tacklingar inom hockeyn på herrsidan. Däremot kommer tacklingar på öppen is, även kallade nord-syd-tacklingar inte att tillåtas. – Vi har tillåtit mer fysiskt spel i SDHL de senaste fyra säsongerna med bra utfall. Att utan fakta på bordet påstå att mer fysiskt spel innebär färre hjärnskakningar är svårt, men nu har vi det underlaget. Det känns otroligt spännande att svensk ishockey kan vara pionjärer i att införa tacklingar inom hockeyn på damsidan, säger Morgan Johansson, projektledare för Projekt Nollvision."
www.sdhl.se/artikel/633val3bc-5nfcdd/tacklingar-infors-i-sdhl-och-damettan
"Ändringen innebär införande av tacklingar motsvarande tacklingar inom hockeyn på herrsidan. Däremot kommer tacklingar på öppen is, även kallade nord-syd-tacklingar inte att tillåtas. – Vi har tillåtit mer fysiskt spel i SDHL de senaste fyra säsongerna med bra utfall. Att utan fakta på bordet påstå att mer fysiskt spel innebär färre hjärnskakningar är svårt, men nu har vi det underlaget. Det känns otroligt spännande att svensk ishockey kan vara pionjärer i att införa tacklingar inom hockeyn på damsidan, säger Morgan Johansson, projektledare för Projekt Nollvision."
www.sdhl.se/artikel/633val3bc-5nfcdd/tacklingar-infors-i-sdhl-och-damettan
Sv: MoDo - Damlaget
jonsson: Extremt svårt att säga, man får inte ”tacklas” men det verkar iaf okej med ganska fysiskt kontakt, antar att det är en bedömning från domarna.
Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo:
Nackdelen är att det inte är tillåtet internationellt, blir således en omställning vid landskamper.
Nackdelen är att det inte är tillåtet internationellt, blir således en omställning vid landskamper.
Sv: MoDo - Damlaget
{9682}: j18 o j20 vann, tre p på båda, vinner damerna så har vi full pott i helgen! 7 matcher kan ha räknat fel
+ 3
Sv: MoDo - Damlaget
28:08 0-2 (EQ) MoDo 34. Pribylova, Vendula (1)
30:57. 0-3 (PP1) MoDo 53. Wakefield, Jennifer (7)
34. Pribylova, Vendula
7. Ljungblom, Lina
30:57. 0-3 (PP1) MoDo 53. Wakefield, Jennifer (7)
34. Pribylova, Vendula
7. Ljungblom, Lina
+ 3
Sv: MoDo - Damlaget
{9682}: Älskar att våran 'Lill-Werner' Emma Goding (17 år) tog en slashing efter 2.47, följde upp med en utvisning till efter 8.57. Sen hinner hon med 2 assist dessutom.
Hennes tröja blir dyr i vår
Hennes tröja blir dyr i vår
+ 6
Sv: MoDo - Damlaget
Bourassa debuterar som center i 4:e kedjan:
4th Line
11. Perjus, Julia
14. Bourassa, Bailee
13. Hallin, Mira
4th Line
11. Perjus, Julia
14. Bourassa, Bailee
13. Hallin, Mira
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
{9742}: Big Sam leker hockey i afton, honom får vi inte se röken av denna säsong
Sv: MoDo - Damlaget
Robin Ztorken L: Vi släpper Sam. Dicken duger. In med en annan galning som skjuter till höger eller vänster. Bara det inte är en pygmé.
Sv: MoDo - Damlaget
{9682}: levererar dicken i ett slutspel så väljer jag honom före sam i slutändan. Men fy fan vilken centeruppställning vi skulle ha med båda.
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
Robin Ztorken L:
Det brukar normalt ta en 10-15 matcher innan det lossnar antar att det är så även i detta fall. Kul att han får lite produktion, abbotts visade Niederbach lite förtroende idag ....9 min
Det brukar normalt ta en 10-15 matcher innan det lossnar antar att det är så även i detta fall. Kul att han får lite produktion, abbotts visade Niederbach lite förtroende idag ....9 min
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
{9682}: Dicken duger gott om inte bättre men de som trott vi skulle få se big Sam igen kan somna om🙈
Sv: MoDo - Damlaget
grimiss: Damlaget sköt 53 skott idag. Motståndarmålisen hade 94,34% i räddningsprocent..
Hon ska vara rätt nöjd på bussen hem trots förlust..
Hon ska vara rätt nöjd på bussen hem trots förlust..
Sv: MoDo - Damlaget
M Horava: Hon hinner inte ens hem, det blir puckregn för henne mot MoDo i morgon med :)
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
M Horava: Det blev ännu en svettig kväll för Göteborgs målvakt. 53 skott igen, men 6 insläppta
+ 3
Sv: MoDo - Damlaget
M Horava: Verkar som det blir Klasen för Djurgården. Äcklig förstärkning det..
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
För MoDoiter med abstinens visar stats-TV MoDos damer idag, med matchstart 16.00
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
{9742}: 4-0 borta mot Leksand , godkänd helg för damerna. Nu är det dags för herrarna att steppa upp i morgon.
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
{9742}: Göteborg HC drar sig ur SDHL. Dags för sportchef att värva? Två-tre svenska talanger och en amerikan hade varit perfekt för att få in större konkurrens i laget men också bygga på sikt.
hockeynews.se/articles/26233/
hockeynews.se/articles/26233/
+ 1
« Föregående · 2373309 · Nästa »