MoDo - Damlaget
« Föregående · 2668233 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo - Damlaget
Bad_Brett: Mira Hallin har ett ruskigt tryck i skriskoåkningen , så även Šapovalivová, båda är 17 år
Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Mira Hallin är verkligen ett framtids namn för MoDo som dom måste hålla hårt i!
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
JoJo2613: Brorsan Hugo ett år yngre är med i landslaget u17, men det vet du säkert redan.
Sv: MoDo - Damlaget
Costanza: Modo har förtvivlat svårt att få ut pucken, visserligen är många extremt unga och kanske inte så starka än men det blir väldigt mycket spel med klubban i en hand
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: De kämpar mer än mig i alla fall. Hoppas vi vinner. Annars har MoDo tagit stora kliv hursomhelst.
Sv: MoDo - Damlaget
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Bad_Brett: Jag är oerhört imponerad av hur långt hockeyn har kommit på damsidan senaste 5-6 åren, fortsätter denna utvecklingen så kommer vi nog snart kunna se fler spelare livnära sig på sporten.
Kul
Kul
+ 8
Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Lugna dig nu. Kvaliteten i TV-pucken är 10x högre. Är tvärtom besviken över hur långsamt det går.
Dock uppskattar jag att alla spelare faktiskt ser ut som kvinnor nuförtiden. Stor skillnad mot de här märkliga hybriderna som dominerade sporten för några decennier sedan. Är väl dock en tidsfråga innan transrörelsen kapar sporten...
Dock uppskattar jag att alla spelare faktiskt ser ut som kvinnor nuförtiden. Stor skillnad mot de här märkliga hybriderna som dominerade sporten för några decennier sedan. Är väl dock en tidsfråga innan transrörelsen kapar sporten...
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
Bad_Brett: Trans-kissarna på scen med lila hår och näsring är ju på IDUN-teatern, visste du inte det?
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Zource: Hade nå riktigt fina chanser precis. Nu fick dem äntligen ett PP.
Edit: Liknande ett av herr lagets senaste PP'n, fick inte till mycket.
Edit: Liknande ett av herr lagets senaste PP'n, fick inte till mycket.
Sv: MoDo - Damlaget
Först intervju med Ljungblom och sen en med Wernblom. Kändes nästan som intervjuer med två MoDo-spelare. Även fast det är ett bra tag sen Moa spelade i MoDotröjan nu.
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo:
Tycker också att skickligheten hos spelarna blivit högre och skönt att slippa allt tjafs efter avblåsning.
Tycker också att skickligheten hos spelarna blivit högre och skönt att slippa allt tjafs efter avblåsning.
Sv: MoDo - Damlaget
Costanza: Vilka chanser vi hade i 4e och nu i början av 5e men pucken vill fan inte in.
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
JoJo2613: Så ja! Där kom den! vilket skott! Första målet för säsongen för Anna Andersson.
Sv: MoDo - Damlaget
Costanza: Bäst av 5 så dom får nog ta och vinna en till också om man ska va helt säker på final. :-)
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Bad_Brett: Jag börjar gilla hur många galningar på HS som är MoDoiter. Känner mig äntligen hemma!
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
DrCox: Väldigt fin match från MoDo än så länge. 0-2 är i underkant sett till alla chanser.
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Bad_Brett: Väldigt roligt att Modo har en tjej från Skövde IK i laget. Jag är nämligen född och uppvuxen i Skövde.
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
Zource:
Jag tycker MoDo skall göra en värvningskupp och värva Brynäs.
Hanna Thuvik..
Hon är ruggigt vass!
Jag tycker MoDo skall göra en värvningskupp och värva Brynäs.
Hanna Thuvik..
Hon är ruggigt vass!
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Silly: gillar personen som körde "Guldet ska hem igen" solo I publiken ❤️💚🤍 😁
+ 7
Sv: MoDo - Damlaget
JoJo2613:
Om MoDo kan vinna Match 1 hemma?
Så får man garanterat 1 till hemma match till I Hägglunds Arena. ❤
Final
F 1:1 18.00 Fredag 15 mars Näst högst rankat lag - Högst rankat lag
F 2:1 15:00 Söndag 17 mars Högst rankat lag - Näst högst rankat lag
F 3:1 18:00 Lördag 18 mars Högst rankat lag - Näst högst rankat lag
Ev. 4:e match
F 4:1 18:00 Onsdag 20 mars Näst högst rankat lag – Högst rankat lag
Ev. 5:e match
F 5:1 14:00 Söndag 24 mars Högst rankat lag - Näst högst rankat lag
Om MoDo kan vinna Match 1 hemma?
Så får man garanterat 1 till hemma match till I Hägglunds Arena. ❤
Final
F 1:1 18.00 Fredag 15 mars Näst högst rankat lag - Högst rankat lag
F 2:1 15:00 Söndag 17 mars Högst rankat lag - Näst högst rankat lag
F 3:1 18:00 Lördag 18 mars Högst rankat lag - Näst högst rankat lag
Ev. 4:e match
F 4:1 18:00 Onsdag 20 mars Näst högst rankat lag – Högst rankat lag
Ev. 5:e match
F 5:1 14:00 Söndag 24 mars Högst rankat lag - Näst högst rankat lag
Sv: MoDo - Damlaget
Hur kommer det sig att Luleå är så pass överlägsna på damsidan? Är det den där Minecraft miljardären som pumpar in pengar?
Sv: MoDo - Damlaget
Ongo Gablogian:
Det lade väl åtminstone grunden till att kunna värva de bästa och sen.. framgång föder framgång, typ.
Det lade väl åtminstone grunden till att kunna värva de bästa och sen.. framgång föder framgång, typ.
Sv: MoDo - Damlaget
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Costanza: Vilket mål BIK gör. Franzen dribblar och ger öppet mål åt Lennartsson.
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Brändli och Ljungblom, ta oss till guldet. Kan det bli 2000 pers i Hägglunds vore det kanon för damerna. De förtjänar det!
+ 2
Sv: MoDo - Damlaget
Idag är det dags! In o köp biljetter och ta er till arenan ikväll. Det är dags o ta ifrån guldet från Luleå!
+ 1
Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Ja. Det här är en av faktorerna till att damhockeyn inte har så mycket intresse, inte särskilt kul när skiten är förutsägbar.
Sv: MoDo - Damlaget
{10015}: Exakt, sen har kvalitén varit dålig vilket också bidragit till att den blivit ointressant.
Men kvalitén på spelare och ledare har blivit bättre så nu kan man bara hoppas att Luleå slutar värva in finska landslaget så fler lag har chans att gå för guldet.
Men kvalitén på spelare och ledare har blivit bättre så nu kan man bara hoppas att Luleå slutar värva in finska landslaget så fler lag har chans att gå för guldet.
« Föregående · 2668233 · Nästa »