MODO Hockey - Brynäs 2008-02-21
Kommentar
Harald Lückner: Vi måste starta matcherna bättre
Två poäng i länsderbyt mot Timrå senast efter Fredrik Wargs bonusmål i förlängningen. Ett mål som betydde att MODO Hockey avancerade till tredje plats i tabellen.
- Vi har bäddat bra för oss och nu gäller det bara att försöka hålla i det hela, säger coachen Harald Lückner. Men ska vi lyckas med den målsättning vi har måste vi starta matcherna bättre än vad vi gjort på sistone.
- Titta bara på mötet med Timrå senast. 18-6 i skott i första, vi var knappt vakna och hade tur att det stod 1-1.
Åtta omgångar kvar av grundserien och nu liknar snart varje match på isen något av ett krig om poängen.
- Visst är det så och det känns verkligen att varje poäng betyder mycket nu. För att tala travspråk kan man säga att vi är på upploppet nu.
Spelmässigt är du inte nöjd, men ändå har ni omgång efter omgång förbättrat positionen i tabellen.
- Något som beror på att vi trots allt har en hög lägstanivå, men vi kan inte lita på det i all evighet. Det duger inte att hamna i underläge hela tiden i början av matcherna.
Nu gäller det Brynäs.
- En ny motståndare som är i skriande behov av poäng. Frånsett det vet vi att Brynäs alltid är svårslagna.
Hur mycket besvärar alla skadorna?
- En del förstås, men samtidigt något som hör till. Nu har vi exempelvis Victor Hedman som gör efterlängtad comeback och det är förstås glädjande, men visst har det känts bra att vi numera har så många backar i truppen.
Målvaktssidan?
- Som det ser ut kan Karol stå mot Brynäs och han får J 20-målvakten Niklas Svedberg som backup. Ingen fara med Zajkowski, men han får vila någon match efter det som hände i Timrå.
Noterbart om laget
Noterbart 1: Skador: Mattias Timander (knä), Hans Jonsson (fot), Patrick Yetman (hjärnskakning), Tommy Wargh (axel).
Noterbart 2: Målvakter på träningen dagen efter länsderbyt var juniorlagets Niklas Svedberg och Jens Byberg, den senare son till gamle elitseriemålvakten i MODO, Tomas, numera styrelseledamot.
Noterbart 3: Matchen MODO- Brynäs kan ses med Säsongskortet.
Noterbart 4: MODO mot Brynäs tidigare i vinter med MODO:s siffror först: 4-2 och 1-0 (Läkerol Arena), 2-3 och 3-2 (Swedbank Arena).
MODO Hockey mot Brynäs:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Niklas Svedberg).
Backpar:
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman
23 Atvars Tribuncovs,
2 Jens Westin.
Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
16 Tobias Forsberg
9 Magnus Wernblom,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson
18 Peter Öberg,
20 Oscar Steen,
29 Andreas Molinder
19 Jari Tolsa,
79 Fredrik Warg,
13 Marcus Jonasén.
Extraspelare:
33 Stefan Espeland.
Det stod väl i tidningen igår också?
Minns inte var jag läste det, men någonstans har jag gjort det i alla fall..
Aha. Jag har inte tidningen, så jag får förlita mig på vad som står på nätet och vad andra berättar för mig.
Hmm, jag skrev lite fel där..
Vi har tidningen, men jag läser den aldrig.
Förlitar mig helt och hållet på det som återfinns på Internet, så någonstans på nätet läste jag igår om Jonssons fot.
Åh, jag vet ingenting. Jag tyckte bara att det var fler än jag som undrade varför inte Hasse var med igår.
Skum grej, det här med Zacke. Han får börja träna på att dricka!
Sen tog han sig inte upp på benen igen på grund av vätskebristen.
Hm då får man nog säga att MoDo hade enorm tur igår.
En svimmfärdig målvakt i spel fyra mot fyra har ju bara kunnat sluta på ett sätt
Vad lönar det diskutera med dem utan studieskulder?
Stöd nykterheten, genom att meddelst inmundigande utrota det onda, som öl, vin & sprit!!
Ja, det börjar ju kännas som när vi skulle möta Väsby...
Det är väl faktiskt hans enda framgång, fast han var väl bara andretränare va?
"MODO kommer från seger i den senaste matchen mot Timrå och tränare Harald Lückner är nöjd med vad laget presterar men anser att starten på matcherna måste skräpas till."
Skräpa till? Har det inte varit nog skräpigt som det är? Korvbrödspapper här o var, senap o ketchup på borden, kaffespill o annat, samt en o annan tomflaska i bar 201.
AVGÅ STÄDTANTER!!!
Hemmaplan idag för dig, äre Kroksta elr Krokom? Du hoppar högt du va?
Nån som 'specialstuderade' Espeland i tisdags, o såg om han fick nåt byte? Elr var han bara med på bänken?
O kanske är Brajnäsorna än mer stirriga ikväll, med 7 (8?) raka förluster.
Undrar om Skröder håller på att hitta formen nu? Han har ju försökt hitta sina bp-mål, men inte riktigt lyckas. O Salle ser ut att va på samma spår.
| Goalkeepers | 60. KRIZAN, Karol | ||||||||||
| 1. SVEDBERG, Niklas | |||||||||||
| 1st Line | 41. HEDMAN, Victor | 35. HEDIN, Pierre | |||||||||
| 9. WERNBLOM, Magnus | 39. SVARTVADET, Per | 15. SALOMONSSON, Andreas | |||||||||
| 2nd Line | 8. HEDMAN, Oscar | 7. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| 16. FORSBERG, Tobias | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| 3rd Line | 2. WESTIN, Jens | 23. TRIBUNCOVS, Atvars | |||||||||
| 29. MOLINDER, Andreas | 20. STEEN, Oscar | 18. ÖBERG, Peter | |||||||||
| 4th Line | 33. ESPELAND, Stefan | ||||||||||
| 13. JONASÉN, Marcus | 79. WARG, Fredrik | 19. TOLSA, Jari | |||||||||
Har inte sett till Warg i andra perioden, någon som varit mer vaken och sett ifall han blivit skadad eller bänkad?