MoDo Hockey - Brynäs - 2014-10-18
Hittills har han hetat "Roach" när det så vitt jag vet ska uttalas "Råsch".
Dags för nedsläpp, må bästa lag vinna...
Bra period, även om vi strular lite i egen zon. Men vi vinner iallafall kamperna i alla delar av isen. Enda sura är att vi inte har mer än 1-0 trots rejält övertag i skott.
Håll upp detta i andra perioden.
Rytter:
Sjukdomen att ge bort mål fortsätter med oförminskad kraft.
Sedan läser jag att de klagar på att ett annat lag ramlat lätt. Är de dumma i huvudet??? Inget lag har filmat så mycket sedan jag började se hockey -76. Självinsikt är inte grejen i regnbukten...
Jag förstår att du är stolt över att inte skottstatistiken är mer överlägsen. Brynäs är det sämsta lag som kommit hit i höst.
Zappaholic:
Jag tror inte spelarmaterialet är problemet. Det är snarare spelsystemet. Man har för hög tro på truppen.
Man har skrapat ihop antalet poäng av någon anledning. Ett enklare spel hade gett fler poäng.
Skottstatistik?? Vad har det med saken att göra?
Zappaholic:
Bra nu vet vi. Får se efter 55 omgångar hur det slutar. Hej då!
Det finns en anledning att publiksiffrorna i Gävle när som de är. Folket där nere är inte lika lättlurade som dig...
Då är Gävle ändå mycket större stad än Övik...
J F K:
Jag hörde något om att publiksnittet har dragits ner, pga Gävle kommuns val att ge många miljoner till Brynäs och inget till dom mindre föreningarna. Någon form av protest.
OldSchool:
Försök vara mindre långsint. Det brukar hjälpa, när man deltar i diskutioner.
70 Rodrigues:
Något svar om det får du inte via länken nedan. Men det finns annat intressant. Du verkar vilja veta mer om staden som gett Sverige stora profiler inom svensk hockey.
Rytter:
Dom brukar tystna efter ett tag av sig själva, när dom har inte något att svara med.
NuMo:
Oj oj oj vilken match detta är, sjukt att vi ligger under. Tycker vi gör allt rätt, kreativa och rörliga i anfallszon, och bjuder mindre än vanligt i egen zon. Ja vi kanske inte är bätte än så här.
Som sagt. Konstigt att någon ser deras matcher.
Gusse:
Det som är tråkigast med SHL är att nivån skiljer så oerhört från kväll till kväll.
Inget lag är vinnare i detta utan det finns bara förlorare, ligan måste göra något åt det.
Nu gör vi en bra match idag. Men det är så jävla tunt framåt. Vi skapar lägen men vi kommer inte till dom heta målchanserna. Flanigan helt värdelös när han ej får spela med bra spelare. Nu är det dags att agera och göra något. Man har för stor tro på laget men det håller ej tyvärr.
ULTIMAVICI:
Det som är frusterande är att vi inte får något med oss när vi väl slutat att bjuda på mål. Vårt spel och övertag skulle ha gett en vinst, spelar ingen roll att vi släppte in 2 det borde ha räckt till vinst ändå.
Ja Brynäs är det sämsta laget jag sett i år, sämre än när Leksand och Örebro var här.
ULTIMAVICI:
Jag är mindre nöjd. Brynäs lägger ju knappt två strån i kors eftersom att de vet att de inte behöver det. Det är ju bara att vänta på gratismålen.
Nu värvara sig Färjestad ur sitt prekära läge. Modo pratar om det, men vilka har man råd med?
Men filmningarna stod ni för.
Viktig match. Lagen under oss går just nu mot seger, och lagen ovanför tappar poäng. Vinst och 3p skulle dra ihop tabellen och göra det riktigt tight runt strecken.
Vinst idag med 3-1, dags för Roche att trycka dit en puck i PP.
MODO Hockey (Red)