MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
« Föregående · 1223056 · Nästa » Till forumet
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Salle: Ohh No!!!
44 Daniel Sondell
2 Jens Westin
Vad ska vi göra? Är det bara 2 människor i HELA Hockey-Sverige som ser att det inte funkar? Undrans hur 4's form är, kan han ersätta 44 månntro? Eddie, varför är han spolad? Tror han skulle klara mkt bättre, kanske inte ihop m 2 direkt.
44 Daniel Sondell
2 Jens Westin
Vad ska vi göra? Är det bara 2 människor i HELA Hockey-Sverige som ser att det inte funkar? Undrans hur 4's form är, kan han ersätta 44 månntro? Eddie, varför är han spolad? Tror han skulle klara mkt bättre, kanske inte ihop m 2 direkt.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
zigge:
jag skulle spela
hannu-hållberg
timmy-eddie
mojzis-bonsaksen
vestin-hasse
jag skulle spela
hannu-hållberg
timmy-eddie
mojzis-bonsaksen
vestin-hasse
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Att sätta ihop #2 och #44 i samma backpar, och sen vilja stå rakryggad som elitcoach i ett läge där alla poäng är viktiga. Två av Sveriges största virrpannor ska alltså vända skutan och se till att vi börjar plocka 3-poängare?
Vad är detta för parodi egentligen? Bänka Sondell, in med Eddie. Westin kan börja träna med Sundsvall.
Timmy-Eddie
Pikka-Hasse
Hållberg-Mojzis
Vad är detta för parodi egentligen? Bänka Sondell, in med Eddie. Westin kan börja träna med Sundsvall.
Timmy-Eddie
Pikka-Hasse
Hållberg-Mojzis
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
MODOJohan:
Dom skötte sig ok här i Gävle senast, tro det eller ej.
Dom skötte sig ok här i Gävle senast, tro det eller ej.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
bisterfinnen: Peppar, peppar då. Men det ser fan inte bra ut på papperet. Sen är det även konstigt att man hela tiden flyttar om i backpar och hela kedjorna. Från match till match liksom. Snacka om nya arbetskamrater varenda match.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
bisterfinnen: Missade du 3-2 till BIF? Vilka 2 var det då som virrade till det? Ja, inte Westin, utan Steeen. Btw, stod du i klacken?
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
zigge: Saken är den att Sondell gör så extrema missar att det inte spelar någon roll vem han spelar med. Sondells största svaghet är ju inte att han blir bortdribblad utan att han frispelar motståndare eller helt tappar sin markering. Det är omöjligt för backpartnern att täcka upp dessa misstag där en till synes helt ofarlig situation förvandlas till ett friläge efter en patenterad sondellare.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Wayne Gresky: Exakt, MÖJLIGEN kommer han till sin rätt i nåt enstaka pp, gärna 5-3, men i övrigt : bänken! Vad ska vi göra? Ett allmänt upprop till MH? Vem översätter? :-)
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Vi får väl glädjas åt att Horava äntligen skickat ner Molle i fjärde iallafall. Hoppas Green kan komma tillbaka i lite målform igen asap.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
zigge:
Enstaka situationer är ju svårt att undvika, men om man ser till hela matchen och jämför med hur det sett ut tidigare för dessa herrar så var det fan eoners skillnad.
Jepp, stod längst upp.
Enstaka situationer är ju svårt att undvika, men om man ser till hela matchen och jämför med hur det sett ut tidigare för dessa herrar så var det fan eoners skillnad.
Jepp, stod längst upp.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Dirigo: Jag tycker gott man kan möblera om i madsen,steen,hägga kjedjan när foppa kommer åter.
Den kjedjan är nog jobbig att möta, men tyvärr spelar dom aldeles för ofta i sarghörnena.
Foppa går in med tex green och näslun ,svarten går in som center med madsen och hägga e,eller om green och svarten byter plats.
Den kjedjan är nog jobbig att möta, men tyvärr spelar dom aldeles för ofta i sarghörnena.
Foppa går in med tex green och näslun ,svarten går in som center med madsen och hägga e,eller om green och svarten byter plats.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Uähh vad jag har tappat Foppa-tålamodet. Säg att det tar 3 veckor om det tar 3 veckor. När i hela djävla helvetet fick vi en korrekt prognos sist? Sparka Thorsén någon gång!
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Nikki Nine: Han kanske skulle behövts på andra synsätt än spelmässigt.
| Biljetter kvar | |
| Sittplatser: Ståplatser: Uppdaterad: | 1876 st 0 st Idag 11:06 |
Redigerad kommentar
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Salle:
Lurigt, jag var in 13.39 och köpte en ståplats åt min dotter.
I MoDo-shopen alltså...
Men då var det ju redan slut, eller?!?
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Gidde: Du har förmodligen köpt biljett till en annan match. Lurigt.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud:
Fick faktiskt lov att kolla nu, och det står MoDo - DIF 7/1 2010 på den :)
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Gidde: Kl 15:27 var det 1622 st kvar. Alltså inte utsålt, i denna kyla, snarare utkylt ikväll.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
zigge: Kommer det att säljas 6000 + en kväll som denna är det riktigt bra. Fast det är ju klart, det finns ju inget coolare än att vara MoDoit. Detta är vårt element!
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Lumber Jack: Dagens iskub
| Referee: | Andersson, Thomas | ||||||||||
| Linesmen: | Takula, Leo | ||||||||||
| Ahlström, Anders | |||||||||||
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
| MODO Hockey | |||||||||||
| | |||||||||||
| 1. SVEDBERG, Niklas | |||||||||||
| Goalkeepers | 45. MALEK, Roman | ||||||||||
| | |||||||||||
| 1st Line | 48. PIKKARAINEN, Hannu | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
| 29. MOLINDER, Andreas | 39. SVARTVADET, Per | 27. GREEN, Josh | |||||||||
| | |||||||||||
| 2nd Line | 2. WESTIN, Jens | 44. SONDELL, Daniel | |||||||||
| 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 20. STEEN, Oscar | 17. MADSEN, Morten | |||||||||
| | |||||||||||
| 3rd Line | 7. TIMANDER, Mattias | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| | |||||||||||
| 4th Line | 4. MOJZIS, Tomas | 47. BONSAKSEN, Alexander | |||||||||
| 58. HINOTE, Dan | 26. FORSBERG, Kristian | 13. TUOKKO, Marco | |||||||||
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Frisco: Näslund skadad? Finns inte en snöbolls chans i helvetet att vi vinner idag.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
bisterfinnen: macke makrill? Fel stad och fel klubb...
Redigerad kommentar
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
bisterfinnen:
En förstalina med tre centrar. Nytänkande och drastiskt
En förstalina med tre centrar. Nytänkande och drastiskt
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Nikki Nine: Macke är öhh revbensskadad. Sådana skador är ju allmänt känt helt omöjligt att läka så det blir väl frånvaro i 1dag till 4 månader.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Salle: Säger han som inte ser mönstret i Peters skadehistorik.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud:
Aftonbladet, En ding ding värld, spud, Expressen, Se och Hör, Hänt Extra.
Spår du i kaffesump också? :-P
Aftonbladet, En ding ding värld, spud, Expressen, Se och Hör, Hänt Extra.
Spår du i kaffesump också? :-P
Redigerad kommentar
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
bisterfinnen: Oavsett var skadan sitter så har man gett upp hoppet om att få se honom spela mer än fem matcher till i Mododressen... om vi inte mot alla odds tar oss till slutspel. Då kanske han kan fight through it.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud: Du får ha dina åsikter om #21 skador men att försöka få till nåt liknande om Macke när ingen vet om orsaken till hans frånvaro är bara tramsigt.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Salle: Haha, ja om du tog den kommentaren allvarligt gällande Mackes eventuella skada, ja då får du nog skylla dig själv.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud:
Det var bara ett sätt att göra sig lustig över det faktum att Peter av någon anledning inte är fit for fight.
HAHA, det var ju ett SUPERroligt skämt. DaCapo!
Det var bara ett sätt att göra sig lustig över det faktum att Peter av någon anledning inte är fit for fight.
HAHA, det var ju ett SUPERroligt skämt. DaCapo!
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
bisterfinnen: Snarare att orsaken till frånvaro är helt oväsentligt eftersom den öht inte är att lita på.
Bara för att modo tjatar om att det inte är foten, då kan det inte vara den som är felet nu.
Bara för att modo tjatar om att det inte är foten, då kan det inte vara den som är felet nu.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud: Nä jag tog den inte alvarligt. Men det finns alltför många troll som kan göra det.
Och som kommentar på skadecirkusen runt #21 så var det bara plumpt.
Och som kommentar på skadecirkusen runt #21 så var det bara plumpt.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Salle: Plump? Det är väl vad man får räkna med när man ljuger.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud:
Jag är supporter. Jag försöker att agera på ett sätt som stöder klubben i mitt hjärta och som gynnar dem. I sämsta fall försöker jag att åtminstone inte göra medveten skada.
Många är så mån om ett egoboost att man gärna skadar MoDo för att få lite feelgood.
Alla rykten och ifs and buts, där fansen höjer sig själva som viktigare än laget är tragiska.
Jag är supporter. Jag försöker att agera på ett sätt som stöder klubben i mitt hjärta och som gynnar dem. I sämsta fall försöker jag att åtminstone inte göra medveten skada.
Många är så mån om ett egoboost att man gärna skadar MoDo för att få lite feelgood.
Alla rykten och ifs and buts, där fansen höjer sig själva som viktigare än laget är tragiska.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
bisterfinnen: Och på vilket sätt har jag gjort det? Att skoja om MODO´s diagnoser är ju knappast något nytt påfund av mig. Eller att ifrågasätta hör ju snarare till vardagsmaten även i denna bok.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
Dags att bylsa på sig ännu mer kläder och ge sig iväg till lyans värme.
Hoppas järnkaminerna är kalla dock.
Hoppas järnkaminerna är kalla dock.
Redigerad kommentar
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud:
När du blir gammal och klok kommer du nog att hålla med mig. Just nu är det lite för mycket tuppkam :-)
No hard feelings.
När du blir gammal och klok kommer du nog att hålla med mig. Just nu är det lite för mycket tuppkam :-)
No hard feelings.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
bisterfinnen: Trams, antingen skiter du i att skriva i början eller så skriver du vad du menar.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud:
Jag menar många s.k. supportrar i allmänhet och ditt inlägg nu senast i synnerhet. Nog tydligt?
Du gjorde dig lustig över att Peter är skadad och hur MoDo agerar i frågan. Det har varken du eller jag med att göra anser jag.
Dom måste göra det dom tror är bäst. Vi har för lite insyn och kunnande för att sitta och ifrågasätta. Vi måste ha tillit.
Jag menar många s.k. supportrar i allmänhet och ditt inlägg nu senast i synnerhet. Nog tydligt?
Du gjorde dig lustig över att Peter är skadad och hur MoDo agerar i frågan. Det har varken du eller jag med att göra anser jag.
Dom måste göra det dom tror är bäst. Vi har för lite insyn och kunnande för att sitta och ifrågasätta. Vi måste ha tillit.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
bisterfinnen: Men spännande att vi ska ha tillit i denna fråga, men inte i laguttagningar, lagformationer, coachning, ekonomiska förehavanden, personalutnämningar och kontrakt signeringar trots att vi har väldigt begränsad insyn.
Sv: MODO Hockey - Djurgården 2010-01-07
spud:
Exakt. Det är där skillnaden ligger. Jag försöker att värdera vad jag säger och hur det kan uppfattas och användas i alla ovanstående ämnen. Det är ingen skillnad.
Jag hoppas bara att så många som möjligt kan börja tänka likadant. Just nu är det bedrövligt.
Exakt. Det är där skillnaden ligger. Jag försöker att värdera vad jag säger och hur det kan uppfattas och användas i alla ovanstående ämnen. Det är ingen skillnad.
Jag hoppas bara att så många som möjligt kan börja tänka likadant. Just nu är det bedrövligt.
« Föregående · 1223056 · Nästa »
Kommentar
Milo: Vi måste bli jämnare över tre perioder
Efter en mycket bra förstaperiod borta mot Brynäs gick det grus i maskineriet. Inte mycket fungerade därefter och det blev en snöplig uddamålsförlust.
Nu handlar det om en ny närmast livsviktig match, Djurgården hemma i Fjällräven Center.
- Djurgården är kanske det formstarkaste laget för tillfället och vad jag såg av den senaste matchen från lagets sida spelar man med stort självförtroende och mycket säkert, säger Miloslav Horava, huvudcoach i MODO Hockey.
Coach Horava har inget direkt svar på varför MODO agerar så ojämnt i matcherna.
- Skulle jag veta det skulle jag också åtgärda det. Som nu senast, vi börjar strålande och sedan tappar vi allt till kommande period. Vi måste helt enkelt bli jämnare sett över hela matcherna.
Tidigare under säsongen har det varit mycket jämna matcher mot Djurgården.
- Dessutom spelmässigt riktigt bra matcher. Det brukar bli det mot Djurgården, som bjuder upp till bra hockey.
Noterbart om laget
Noterbart är
A t t Peter Forsberg fortfarande är ur spel.
A t t Andreas Molinder innan matchen uppmärksammas för sin 200:e tävlingsmatch nu senast för MODO Hockey.
A t t MODO ännu inte förlorat hemma mot Djurgården i vinter. Först seger 2-1 borta efter sudden death, sedan två gånger 2-2 - hemma och borta.
Målvakt:
1 Niklas Svedberg
(45 Roman Malek)
Backpar:
5 Hans Jonsson
48 Hannu Pikkarainen
44 Daniel Sondell
2 Jens Westin
18 Per Hållberg
7 Mattias Timander
Kedjor:
27 Josh Green
39 Per Svartvadet
19 Markus Näslund
17 Morten Madsen
20 Oscar Steen
6 Magnus Häggström
10 Per-Åge Skröder
24 Niklas Sundström
36 Mats Zuccarello Aasen
29 Andreas Molinder
26 Kristian Forsberg
58 Dan Hinote
Extraspelare:
4 Tomas Mojzis
13 Marco Tuokko