1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508088 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023


Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: samma känsla men laget har ju faktiskt överraskat förr den här säsongen.

Min stora oro är guden. Undrar om hans lugn försvann när backarna slutade hjälpa honom.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
grimiss: Om DIF vänder detta kommer media gulla med dem i halvår och tjata om vilken heroisk prestation de stått för. Och Adam kommer spruta ut artiklar som "Efter historiska fiaskot - nu flyr stjärnorna".

Lika bra att vara mentalt förberedd på detta.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Modo-Målet:
"Det kommer bli griseri på högsta björklöven-nivå imorgon."

Ni har ingen som kan Hutcha som Hutchings och Weigela som Weigel. Framförallt saknar ni någon som kan Rahima som Rahimi.

Så även om det är en väg, tror jag ni gör bäst i att vara för överlägsna för att drabbas av" små marginaler". Det var i alla fall så Timrå kom segrande ur det hela.

Möjligen att Lodin lyckades Weigela några procent.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: Hoppas Brickley talar om för Karlin innan morgondagens match om han tänkte vara bra eller helt värdelös, han verkar ju bara vara antingen eller.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: Trodde du var sarkastisk när du helsäkert påstod att djurgårdaren skulle bli avstängd.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: "Om DIF vänder detta kommer media gulla med dem i halvår och tjata om vilken heroisk prestation de stått för."

De kommer ta upp det hela nästa säsong och vid varje minsta medgång i flera år. De har ju haft tillbakablickar till senaste guldet under hela slutspelet.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
MoDo leder med 3-2. Det tar vi med oss. Tjohoo!!

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Erol Ateceae: blir inte förvånad om Sveningsson kliver in och gör sin bästa Rahimi-imitation och huvudtacklar krüger.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Modo-Målet: Sveningsson är ju lite tvivelaktig i sitt beslutsfattande ibland. Men är han ens klar för spel?

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Modo-Målet: svenne kan huvudtacklingar å crosschecking i ansiktet på folk. Båda verkar ju va ok så bara köra på. Men han lät ju få typ 8matcher avstängning av att titta på klasen

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
SPOODI: Förvånad att Kentää inte varit där och erbjudit ett kontrakt med bonus-pengar på antal plockade målvakter nu när Hutchings har lämnat.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Erol Ateceae: Jag blev rätt förvånad över att han var på is, men behöver naturligtvis inte betyda att han är nära spel.

Vi ska klara oss ändå bara vi kommer upp i normal standard, men alltid trevligt att kunna slänga in en liten slutspelsjoker.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Modo-Målet: förlåt men vem fan vill bo i Umeå? Förutom Ove då. Fattar att Svenne inte flyttar dit

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: Förlorar vi imorgon är det kört!
Det här laget föll ihop som ett korthus när pressen blev för stor och förfallet började redan i tredje perioden match fyra.
Påminner om hur vi kollapsade mot Brynäs -99, stora likheter.

I en sjunde och avgörande pallar vi inte trycket på hemmais, det bevisade vi tydligt igår och till och med Karlin var lite inne på det, utan att säga det rakt ut.
Det är imorgon det gäller då måste vi vinna, om vi ska upp

Synd att Nässen o Brickley och en rent svag förstafemma pajade kalaset, utan dom hade vi titulerat oss SHL lag idag

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
SPOODI: Vill inte heller bo här. Jobbigt att flytta bara, haha!

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Robin Ztorken L:

Kan hålla med om det sistnämnda.

Men ändå mest besviken över att vi plockade keepern när vi hade momentum, därav att min profetia om att Tex kommer stå sista matchen gick i stöpet ;-)

För den kändes faktiskt inte långt borta.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Trilske: ser gärna att Tex står imorgon. Känns som han är tillbaka nu… var så jävla bra ifjol i matcherna som betydde mest

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Trilske: "slutspelsjoker" eller Wish-Jämtin, potato potato.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
SPOODI: Ja han hade några bra matcher i slutspelet ifjol dock när det betydde som mest så klappade han ihop rejält... Dock var han skadad men ändå.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
SPOODI: Osäker på om Tex skulle göra det så mycket bättre. I matcherna mot AIX var en som en schweizerost, alla skott från blå gick igenom. Då uppträdde vårt försvar som ett gäng yra höns visserligen.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
SPOODI: Han har ju kunnat träna ikapp så han har nog bara blivit bättre och bättre, men saknar såklart matchträning.

Men vi kommer gå med guden men uppträder han svajigt och låter diffen gå upp i en tidig 2-0-ledning så tror jag man kastar in Tex.

Vid en ev. match sju lär Tex stå från start och vi får se fjolårets andrakedja återförenas sent omsider ;-)

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
MoDo flyger hem imorgon natt. Bra med extra vila om förlust, roligare om vinst.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Robin Ztorken L: Alltid lika peppande att läsa dina inlägg. Du måste vara en fröjd att umgås med.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Paninaro: Widebro öppnar plånboken kul!

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
SPOODI: Samtidigt fick han inte göra något när han stod igår

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Paninaro: Måste jag cykla ut till flygplatsen mitt i natten. OK då!
Öl i ryggsäcken.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: 1skott 100% på 17 minuter. Måste vara ett slags rekord?

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Kort summering av matchen enligt mej, efter ett dygns depression.

Trots att vi bjuder på ett antal mål och knappt hittar ett pass rätt, Djurgården är inte så jävla bra heller. Är domarna neutrala är vi ett bättre lag(finns OA Optik kvar kanske en gåva till domarna vore på plats), gårdagens bottennapp kan väl inte upprepas.

Guden ska stå

Bernhardt ska spela alla sekunder i PP, ingen Ingman, Brickley, snälla.

Vill inte se spelare skadade, men finns nån karma borde Kruger vila veckan ut.

Kung Harald är klasser bättre som expert är han från Karlskoga, däremot bör Stefan Klemetz få 2 matchers avstängning

Annars är det bra inför match 6

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
habanero: Haha, du var jävligt nära med stalltipsen på vad cykloperna skulle kasta in. En tjock-TV hade varit uppseendeväckande, Var det Foppas mobil som dunsade ner i isen :) Skriv ditt andra inlägg inför morgondagens match, vi behöver eld

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Såg bara reprisen en snabbis igår men tycker inte Hammarlund använde tillräckligt mycket kraft för att det ska vara värt en avstängning, även om den såklart ska rendera i en femma där och då.

Sveningsson hade väl en liknande mot bik, upplever att den var betydligt kraftfullare och mer av en "uppåtgående rörelse".

MoDo-ledningens påstående om olika regelböcker är inget konstigt utspel i sig utan fullt korrekt, även om vissa försöker dra likhetstecken mellan det och difs utstuderade utspel efter match 1 och att vi "sjunker till samma nivå".

Men det är det ju inte, långtifrån.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: ja som enögd kan jag lugnt säga att både krügers o denna borde att blivit något. Men jag är inte ledare o ska få laget att fokusera rätt.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Är man mer nervös i soffan än på plats? Har köpt biljetter till imorgon för att se matchen i Hägglunds.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Robin Ztorken L: Vi har hört den förut, en klassiker från Galenskaparna

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: Ju längre man är ifrån isen, desto jobbigare

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: i soffan helt klart !!

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Werner: Kände det. I går var det helt förjävligt och avslutades även med misär, så kände att jag behövde det här

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
puffe: Undrar om puckot som hivade in sin mobil hört av sig o vill ha den tebax???? Får väl böter av ngt slag!😎🤗🤠😇🇺🇿

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JonteD: undrar hellre om vad skulle hända om en modospelare "råkar krosschecka myrenberg eller galajda" bara en 2a enligt nya slutspelsreglerna.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bössa 68: Undrar inte om de skulle ge livstids utvisning! Jag va skogstokig i går när de bara blev en tvåa o ingen avstängning rent ut sagt förjävligt dåligt av zebrorna! Frugan frågade om jag va riktigt frisk eftersom de va Modo som spelade de hon fick te svar va lägg dig inte i de här så slipper du sova i hundkojan!!!!!!🇺🇿🇺🇿😎

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JonteD: Bara att gå vidare. Hade hoppats på att flera spelare skulle fatta läget och vara som bäst. Inte lätt ändå. Två chanser kvar..

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{9682}: går fuskgården upp i shl- ( gud förbjude !) Då vet ju övriga shl lag att dom infört nya krosschecking regler mot dom,dvs ALLT är tillåtet...

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: Någon pejl på hur mycket folk som kan tänkas dyka upp imorgon på arenan?

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
B-tork: Det är slutsålt på övre etage, såklart. Glest med folk på nedre.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
B-tork: arena? Spelas det inte på Hovet?

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
puffe: Om du missat det så sänds den i Hägglunds också

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: Ja jag menar Hägglunds såklart! Men då kanske man få he dit sig.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: ok, hade missat det, fyll hallen då, kan vara det sista vi får se av MoDo innan midsommar

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
puffe: Hoppas som fan att det är det sista vi ser av MoDo den här säsongen.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: "Är man mer nervös i soffan än på plats? Har köpt biljetter till imorgon för att se matchen i Hägglunds."

Om ni leder med udda målet lär det vara värre på plats med alla andra som har panik samtidigt, känslor smittar ju och så vidare.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: jag vaknade med en konstig känsla. Helt lugn. Har varit nervös flera dagar nu, men på nåt sätt va det som man bestämt sig, de gick skit sist men nu gör vi det! Hoppas det var signaler från laget jag fick. telepati eller modo woodo. Det händer imorgon.

« · 2532646 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB