MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
« Föregående · 1297261 · Nästa » Till forumet
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Wayne Gresky: Man undrar ju oxå hur bra denna bortaturne var för laget, det skulle ju stärka laget att få komma bort tillsammans, har man bråkat,festat å haft sig eller för det verkar inte gått så bra!
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Berka: Man undrar ju hur dålig den där träningen Challe klagade på var? Efter det så inleddes ju den här tragikomiska sviten.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODOJohan: Verkar vara en kanonmatch om man samlar på utvisningar?
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODOJohan: Känns så skräckinjagande när vi skickar in Svartvadet, Hedman och Westin i PP.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Jahaja...ska man alltså tolka det här som att Forsberg går hårt för en ny comeback och att det ökända alibit för att sluta spela hockey fram tills dess att det sker har slagit till igen?
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine:
Jag tycker domarinsatsen är upprörande. Även om MoDo spelar fulare än Färjestad så förstör den där nolltoleransen precis all underhållning.
Jag tycker domarinsatsen är upprörande. Även om MoDo spelar fulare än Färjestad så förstör den där nolltoleransen precis all underhållning.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: Ja skitmål har vi ju verkligen varit bortskämda med ;) ... Vi gör ju inte ens mål när vi öppet läge.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: Du fick som du ville.
Sluta ta dumma utvisningar för i helvete. Är det någon överraskning att domaren i denna matchen blåser?
Sluta ta dumma utvisningar för i helvete. Är det någon överraskning att domaren i denna matchen blåser?
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Patrik Källstr: Okaaaj.
Å du store hockeygud, ge oss ett skitmål tidigt i perioden.
Å du store hockeygud, ge oss ett skitmål tidigt i perioden.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
KATASTROF! DET ÄR FULLSTÄNDIG KATASTROF!!! AVGÅ! PRESTERA! 9,10,11,12... Det.. Ger mig ingenting ^^^^ När man möter nån av lite "Högre" klass som t.ex Färjestad, då funkar ingenting längre....
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: Håller med dig i detta. Nu ser jag detta på plats och kan inte svara för hur det ser ut på TV-bilderna men jag tycker att det checkas på ganska bra och det verkar inte brista i inställningen i alla fall.
Dock är det många gummiklubbor där ute nu. Tänker framför allt på Svartens miss i slottet och Ritchie i början där han fipplar bort pucken när man i stort sett kommer i en tre mot noll.
Får man bara in en skitpuck så tror jag att det kan vända.
Dock är det många gummiklubbor där ute nu. Tänker framför allt på Svartens miss i slottet och Ritchie i början där han fipplar bort pucken när man i stort sett kommer i en tre mot noll.
Får man bara in en skitpuck så tror jag att det kan vända.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai:
14 utvisningsminuter i första perioden. Den här nolltoleransen är så fruktansvärt tråkig. Spelarna slänger så fort de känner en klubba snudda vid dem och domarna går på det varje gång. Detta gäller även MoDo - när Häggström fixade andra utvisningen såg man att han bara åkte runt och väntade på att få ett rapp på benet.
Hade jag varit domare hade jag endast visat ut Sterner och Rosén. Övriga utvisningar i perioden var urlöjliga.
14 utvisningsminuter i första perioden. Den här nolltoleransen är så fruktansvärt tråkig. Spelarna slänger så fort de känner en klubba snudda vid dem och domarna går på det varje gång. Detta gäller även MoDo - när Häggström fixade andra utvisningen såg man att han bara åkte runt och väntade på att få ett rapp på benet.
Hade jag varit domare hade jag endast visat ut Sterner och Rosén. Övriga utvisningar i perioden var urlöjliga.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: Försvarsmässigt är det här säsongens bottenapp. Vi spelar bara pucken i rundeln längs kortsargen eller skjuter på motståndarbackar i offensiv zon. Jag är panikslagen för resten av säsongen.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai: Jag vet inte om jag har blivit van eller vad det är frågan om men jag tycker inte att det ser så jäkla illa ut. Vi tar extremt mycket utvisningar men vi får verkligen ingenting gratis just nu, inget sitter och vi blir straffade direkt.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai: Hyndorna leder me 2-0 oxå.
Allt blir bara bättre och bättre!
Tack för rapporten iaf. ser inte matchen.
Allt blir bara bättre och bättre!
Tack för rapporten iaf. ser inte matchen.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Berka: Det ser illa, värdelöst och hemskt ut. Vår aggressiva forechecking är bortblåst, vi tittar på när motståndarna anfaller och vi räknar fel i BP. Vi har faktiskt haft ett antal lägen, framför allt i PP men vi blir bara uddlösare och uddlösare.
Skrøder och Frögren gillar varandra.
Skrøder och Frögren gillar varandra.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Wayne Gresky: Hur ser det ut?
Verkar som att modo gillar utv-båset i afton?
Verkar som att modo gillar utv-båset i afton?
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: stäng av tv:n, modo har redan förlorat, släppa in första målet är för modos del sinifikativt med förlust.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: Vi är inte ens med på banan. Det är som att vi har ett gäng riktigt korkade ishockeyspelare på planen. Antingen tar de korkade utvisningar, eller så brister koncentrationen på något sätt och de gör misstag. Visst, man får göra misstag, det är mänskligt, men när hela laget gör misstag i tre-fyra matcher i sträck så är det något som är fel.
Nu ännu en utvisning. För tripping. Bara tredje gången idag... Vad gör Challe i båset? Väck grabbarna!
Nä, 0-2 istället och game over.
Nu ännu en utvisning. För tripping. Bara tredje gången idag... Vad gör Challe i båset? Väck grabbarna!
Nä, 0-2 istället och game over.
Redigerad kommentar
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Gustafsson: första målet för fbk....
4 :e raka för modo?!
4 :e raka för modo?!
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODOJohan: Ett steg i rätt riktning, men 20 år och 5-6 karriärer för sent, för hans del.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODOJohan: Ge han 20 öl och han säger bra jävla mycket mer.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
spud: Det var bara roligt att få höra en fd domares åsikter om sina "kollegor"
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
| MODO Hockey | |||||||||||
| | |||||||||||
| 32. TARKKI, Tuomas | |||||||||||
| Goalkeepers | 30. DAHLBERG, Nicklas | ||||||||||
| | |||||||||||
| 1st Line | 8. COOK, Charlie | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | |||||||||
| 44. DANIELSSON, Nicklas | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| | |||||||||||
| 2nd Line | 3. TIMANDER, Mattias | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| 13. DIMITRAKOS, Niko | 93. RITCHIE, Byron | 17. MADSEN, Morten | |||||||||
| | |||||||||||
| 3rd Line | 2. WESTIN, Jens | 12. JOSEFSSON, Daniel | |||||||||
| 26. FORSBERG, Kristian | 87. ROSÉN, Robert | 25. HEDMAN, Anton | |||||||||
| | |||||||||||
| 4th Line | 40. OLDEN, Sondre | 47. BONSAKSEN, Alexander | |||||||||
| 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 39. SVARTVADET, Per | 28. BLOMQVIST, Jacob | |||||||||
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
MODOJohan: Tycker JG ska få vila ifred, han har straffat ur sig själv från att ha en åsikt.
Sen var väl knappast känsla något som JG gjorde sig känd för under sin karriär.
Sen var väl knappast känsla något som JG gjorde sig känd för under sin karriär.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: Träffade Jörgen Grundström idag på mitt jobb, och vi snackade lite hockey överlag. Och hans åsikt är att domarna i ES nuförtiden är helt bedrövliga, saknar känsla och nivåerna är så jäkla upp och ner. Katastrof, tyckte herr Grundström.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Referee: Johansson, Morgan
Linesmen: Larsson, Robert
Ahlström, Anders
Linesmen: Larsson, Robert
Ahlström, Anders
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Poffa: Han verkar inte ta Hasse speciellt seriöst!Men vem gör det?
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Intervju med Timmy inför kvällens drabbning.
Länkar:
MODO-TV
MODO-TV
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai: Själv tycker jag att det känns som den matchen i Kempehallen när man knappt han sätta sig ned så stod det 0-3 på resultattavlan. Tog väl mindre än 90 sekunder från matchstart till 0-3, om minnet inte sviker mig.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai: jag har några bishops finger och några oppigårds goldenale samt nån staro och nån visbypils, hoppas på en gedigen blandning tillsammans med 2 tabletter valerina forte så kanske man kan somna ifrån och vakna helt ovetandes om utgången.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Paddan: Idag kommer det att krävas några Samuel Adams för att överleva alla tre perioder..
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Paddan: den var faktiskt mer underlig den tippningen, jaha va fan då slipper man ju se matchen om fbk tar en säker 14-1 bortaseger.
Kan man ju njuta en ale framför typ nån dålig dockusåpa ist.
Kan man ju njuta en ale framför typ nån dålig dockusåpa ist.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Berka: Ok, underliga tippningar. MoDo - FBK 1-14, Babyface gör fyrdubbelt hattrick.
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
arnio: Ikväll vinner modo lätt, eftersom vi inta behagar att vinna borta så gör vi de hemma ist. Faktum är ju att modo varit bäst i alla hemmamatcher, (dock med liten marginal i vissa).
Så kvällens säkraste tips är att tippa så underligt som möjligt
modo-fbk 6-1 dimitrakos 4, cock 2, tarkki 3 ass. klockrent ;)
Så kvällens säkraste tips är att tippa så underligt som möjligt
modo-fbk 6-1 dimitrakos 4, cock 2, tarkki 3 ass. klockrent ;)
Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Nikki Nine: Märklig kommentar
"- Skönt för killarna vara hemma igen i invanda miljöer."
Hade det handlat om yrkesarbetande som är vid sin arbetsplats 47 veckor om året och sen åker på semester i 4-5v hade jag kunnat se den. Men då det handlar om spelare som sedan de var 15-16 åkt runt i sverige och världen för att spela regelbundet. Kan man inte prestera för att man inte får sova på sin egen kudde då kanske man ska fundera på om man ska ha hela lönen eller bara de matcher där kudden fått vara ens huvudstöd.
"- Skönt för killarna vara hemma igen i invanda miljöer."
Hade det handlat om yrkesarbetande som är vid sin arbetsplats 47 veckor om året och sen åker på semester i 4-5v hade jag kunnat se den. Men då det handlar om spelare som sedan de var 15-16 åkt runt i sverige och världen för att spela regelbundet. Kan man inte prestera för att man inte får sova på sin egen kudde då kanske man ska fundera på om man ska ha hela lönen eller bara de matcher där kudden fått vara ens huvudstöd.
« Föregående · 1297261 · Nästa »