MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
Anrells åsikter är helt ointressanta för mig, så varför ska en hel artikel gå ut på att vad han själv tycker å tänker, han kan väl för tusan skaffa en blogg då så kan dom som vill läsa hans värdelösa meningar göra det.
Tyvärr är ju detta allt vanligare, skribenter som publicerar mängder av artiklar i bla. AB som helt bygger på sina egna tycken... I mina ögen helt värdelöst!"
Haha men du läser tydligen Anrell och Atonbladet.
Spud the Movie
Anrells åsikter är helt ointressanta för mig, så varför ska en hel artikel gå ut på att vad han själv tycker å tänker, han kan väl för tusan skaffa en blogg då så kan dom som vill läsa hans värdelösa meningar göra det.
Tyvärr är ju detta allt vanligare, skribenter som publicerar mängder av artiklar i bla. AB som helt bygger på sina egna tycken... I mina ögen helt värdelöst!
Jonas Junland: - Jag uppfattade det som att han medvetet försökte att skada honom för han körde med armbågen rakt i huvudet på honom.
Jag är mer orolig över vårt enormt statiska anfallsspel, vi bygger upp för avslut från samma ställe hela tiden. Det kan omöjligt vara en slump att de flesta av våra avslut täcks av försvararna, antingen beror det på att vi siktar på motståndarna, eller att de vet om när och var vi ska skjuta. Jag tror det beror på att vi är sönderlästa. Trist.
Poffa: Fast för Tommy Samuelsson så är alla andra lags spelare bara simulanter
"Hedman lämnade isen. Det officiella förklaringen var att även han var skadad (armen). Det tror inte ”Sammen” på.
– Han visste ju att han hade gjort något..."
Han borde hålla koll på sina egna spelare, som exempelvis Sevc som spelade fult hela matchen igenom. Eller Christian Berglund, som aaaaaldrig själv gjort något, men som grinar så fort det är någon som råkar haka klubban på honom.
qwertas: Har man alltså skrotat stora straffet för Fisticuff? Det är ju verkligen en helomvändning jämfört med allt som sagts tidigare.
Hedman blir förresten inte avstängd. Domarchefen Mikael Ahlström har kollat tacklingen och delar domarnas uppfattning att det är en korrekt tackling, axel mot axel.
Skulle det vara så kan vi nog räkna med att fler tar chansen att statuera exempel där ute på banan.
så kan jag garantera att han gör minst 3 mål mot Brynäs."
Och jag garanterat att Greiss håller nollan mot Modo då om han fortfarande är kvar i Brynäs.
så kan jag garantera att han gör minst 3 mål mot Brynäs.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.
Man kunde vara Timråit...
FBK motsvarar förväntningarna än så länge dock en smolk i bägaren överfallet på Wallin vilket renderade i ett nyckelbensskada
Svanru Kommentera Idag kl. 21:50 "
läste i fbk's bok här :)
Nya bingo serien: Nölla, Nölla, Nölla...........
Ser gärna att till morgondagens träning kallas det in några framträdande från j20. Spel med 5-6 femmor där de 3 bästa får spela på lördag oavsett vad det står på ryggen, resten får vara hemma.
Nystart behövs. Vi har kört fast, och när man kör fast då kan man antingen jobba ännu hårdare och gneta på i samma anda, ofast upptäcker man till slut att man måste backa sig loss. Och det tror jag vi behöver göra nu.
Usch! Jag mår fysiskt dåligt efter den här matchen. Det här var säsongens bottennapp, till och med värre än matcherna mot Skellefteå och AIK. Mycket värre, till och med.
Vi spelar utan fart, utan spelidé och spelarna håller så krampaktigt i klubban att de nästan går sönder. Vi tar dessutom dåliga utvisningar, även om vissa av kvällens avblåsningar är rent felaktiga. Den tvåa på Danielsson som leder till fem mot tre och 0-1 är helt horribel, t ex.
Dimitrakos är värd ett eget kapitel. Han är iskall, så fruktansvärt iskall. I tre mot två när han får pucken i slottet så väljer han att passa tillbaka till spelaren på kanten och sumpar därmed läget. I en sekvens i tredje glider han till bytet, så långsamt att om han glidit långsammare hade han varit på väg därifrån. Det beteendet orsakade ett tre mot två för FBK.
Dimitrakos gjorde en fin uppåkning i tredje och gjorde nästan mål, synd bara att det är hans enda framstående agerande på 14 matcher. Dimitrakos måste bänkas, ja till och med skeppas iväg. Det är inte acceptabelt att vara så dålig när man tjänar så mycket. Gör som Skellefteå gjorde med Tenkrat, gör det nu.
Hedman är en av Modos bästa spelare ikväll. Han försöker i alla fall, till skillnad från många andra. Ritchie fortsätter att inte göra några dåliga matcher och OKT och Timmy är okej på backsidan. Tyvärr är dock Josefsson, Hållberg, Westin och Cook alldeles för dåliga. Cook blev bänkad, men återkom i matchen när OKT spöade skiten ur fegis-Berglund. Här är det också en gåta att de inte får matchstraff, OKT slår fem slag utan handske. Om inte det är Fisticuff så vet jag inte vad som är det.
Någonting måste hända. Vaska runt i kedjorna är en start. Låta Dahlberg stå, är en annan. Och det är inte för att Tarkki varit dålig utan bara för att bryta mönstret.
Skröder - Susse - Madsen
Danielsson - Ritchie - Hedman
Kfop - Svarten - Olden
Hägga - Rosén - Blomqvist
Timander - Hållberg
OKT - Josefsson
Jonsson - Cook
Det är synd att vi inte har några backar att laborera med. Westin och Bonsaksen är inte bra nog, samtidigt som tre av de backar jag har med här är sådana som jag skulle vilja bänka. Kul läge.
Allvarligt, we are in deep shit. Deeeeeep shit!
Jag vill mest ha en förändring på något sätt, bryta mönstret lite. Därför alla kedjeförändringar och in med Olden. Matchen mot SSK handlar i första hand om att göra mål och komma ur den här skiten och få lite självförtroende i laget. Efter det kan man börja bygga upp igen och förbättra spelet.
Definitivt läge för målvaktsbyte, inte för att TT nödvändigtvis varit dålig. Men förändring är nödvändigt.
Redigerad kommentar