MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
« Föregående · 2577787 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Inte är vi så klappkassa i den här perioden som vissa vill få det till. Möter ett bra lag.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
modomille: Där håller jag inte alls med dig. Vi möter ett halvdant lag hittills där vi får dem att se bättre ut
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
modomille: 3 skott på mål och ett PP, jo vi var klappkassa första 18, sista 2 såg det kanske lite bättre ut.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
{10015}: Ja precis. Vi är tyvärr helt bedrövliga ikväll. Ser ut som en allsvensk match.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Bad_Brett: Vi hade inte vunnit mot Almtuna med den här insatsen
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
modomille:
Tycker vi rent försvarsmässigt gör en bra period, vi vinner närkamper och tar för oss, 5 skott emot på en period vittnar om det och då har Frölunda det mesta av spelet med puck.
Däremot med puck räcker vi inte till, antagligen för att den mesta av kraften går åt till att förvara. Ingen av vår toppkedjor för börja med puck i anfallszon. PP var dåligt. För få avslut.
Tycker vi rent försvarsmässigt gör en bra period, vi vinner närkamper och tar för oss, 5 skott emot på en period vittnar om det och då har Frölunda det mesta av spelet med puck.
Däremot med puck räcker vi inte till, antagligen för att den mesta av kraften går åt till att förvara. Ingen av vår toppkedjor för börja med puck i anfallszon. PP var dåligt. För få avslut.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Bad_Brett: Klingberg spelar alltså ikväll. Trodde han var avstängd
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
modomille: helt okej första ändå. Miss på målet och lite mer skott tack. Nu kör vi💪
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Tarasov: Tycker vi är en halv sekund efter i tanken hela tiden. Vårt försvarsspel ser ut som det som brukar spelas vid ledning med två minuter kvar av matchen. Vissa var uppenbart slut efter ett byte, därför har jag svårt att bli allt för upprörd.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
{10015}:
Halvdana laget har varit ett topp - 6 lag i över 10 år, med.
2 guld och tagit sig till semifinal de två senaste säsongerna. Tömmernes/Folin/Högberg är absolut toppklass i SHL, vilket även en del forwards gör så tycker det är lite fel perspektiv på motståndet.
Halvdana laget har varit ett topp - 6 lag i över 10 år, med.
2 guld och tagit sig till semifinal de två senaste säsongerna. Tömmernes/Folin/Högberg är absolut toppklass i SHL, vilket även en del forwards gör så tycker det är lite fel perspektiv på motståndet.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Tarasov: Vi har ett brutalt schema de två kommande veckorna
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Tarasov: För att se det positivt så kanske det är bra att få en liten dipp nu. Då kan experterna börja tjata om hur "smekmånaden är över", samtidigt som spelarna bygger immunitet och slipper åka på influensan i december-januari.
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Tarasov: Ska man hitta något positivt så är det att Modo åt sig in i matchen sista minutrarna så det är väl kanske det vi får bygga på.
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Nucky: Nej, han får spela under utredningen. Går det till DN får han däremot inte spela.
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
{7426}: Nej, han prövade att spela men sen ut i omklädningsrummet igen. Troligen hjärnskakning.
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Gavelo:
Gäller att få lite offensiva byten med Bernhardt/Näsen
Gäller att få lite offensiva byten med Bernhardt/Näsen
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
{10015}: var ju bara ett klantigt uttalande av klingberg. hoppas inte han blir utredd nåt mer, man fattar ju vad han menade men det var ju inte "MATCHFIXNING". men korkat å berätta det efteråt.
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Tarasov: Näsen ser fantastisk ut, herregud det kunde jag aldrig tro, men glad att jag blivit motbevisad.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
{10015}: hyfsat start. Men de borde tagit 15 sekunder.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
vi har skjutit mer än första perioden! Steg i rätt riktning
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Aagard kan väl dra en dansk skalle på Innala. Eye for an eye.
Otroligt att det är vår bästa spelare som blir utsatt.....
Otroligt att det är vår bästa spelare som blir utsatt.....
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
KB: Ser Rogers röda ansikte från etage 400 längst upp.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
jonsson: gäller att vi inte rusar på för hårt straffar sig snabbt iaf
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
{9233}: Så nu har vi alltså både Ruohomaa och Big Sam borta!! 🥺
Är det en hjärnskakning, är det bara att ge sig ut och handla! Fram med kollekthåven Hinken!
Är det en hjärnskakning, är det bara att ge sig ut och handla! Fram med kollekthåven Hinken!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
Heyerdal: så psykologiskt!
Vi vinner ju varje duell just nu!!
Vi vinner ju varje duell just nu!!
Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 231007 Hemma
jonsson: Brickley är sjukt långsam och Berg är sämst i markeringsspelet!
+ 2
« Föregående · 2577787 · Nästa »