MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
« Föregående · 2828623 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Blake: nu tar vi och spöar skiten i de j*kla skåningarna idag!💪
+ 6
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Greenwolper:
Dragit i alla trådar jag har där nere 🤣
Dragit i alla trådar jag har där nere 🤣
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Greenwolper: Nu vinner vi alla matcher som är kvar.. LP betyder väl Long Playing Record. Låter som slutspel för mig då junisen driver oss.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Tarasov: Kör samma nålar och docka då färgerna stämmer.
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Tarasov: MoDo Syd lär väl dominera som vanligt. Alltid imponerad av gänget därnere!
+ 6
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Costanza: apropå MoDo Syd - är det mest utflyttade Ångermanlänningar eller folk uppvuxna i Södra Sverige som ändå förstått den rätta läran?
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
dempa: Fråga skåningen Tarasov.. Jag hade övikspolare som var Djurgårdare trots att vi hade ett lag i Elitserien. Ingen koppling annars till 08. Gillade väl laget.
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
dempa: Har hört att de är personer som fötts i fosterhem och har minst 6 fingrar på händerna. Då får de automatiskt medlemskap i Modo.
Men jag kan ha hört fel...
;-)
Men jag kan ha hört fel...
;-)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Costanza: MoDo Syd är väl till största del inaktiv i dagsläget och har varit det ett bra tag. MoDo Småland och MoDoiter Øresund styr upp väldigt mycket där nere som jag förstår det. Rätt ska vara rätt!
+ 3
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
dempa: Jag har vart på en hel del bortamatcher. Jag pratar långt ifrån med alla men jag hör på dialekten att många är söderifrån. Dvs ej Öviksbor
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Vikingmodo : Men, ganska många har nån gammal koppling till Norrland i släkten. Noterade dock att antalet MoDoiter i ex.vis Scandinavium exploderade när Foppa & C:o började härja i Elitserien på 90talet .
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Kulltorp:
Född i ett hembränneri och med 6 fingrar och tår. Dött lopp mellan Timrå och MoDo men Foppas framfart fällde avgörandet 😀
Född i ett hembränneri och med 6 fingrar och tår. Dött lopp mellan Timrå och MoDo men Foppas framfart fällde avgörandet 😀
+ 3
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Tarasov: fina historier alla bär på. skönt man inte är ensam, tänk att vi är så många som tvingar oss att lida istället för att bara släppa och gå vidare. för det går ju inte! min fru (från Norge iofs) förstår inte detta självplågeri.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Gavelo: Ska bli spännande att se vad det ger för effekt.
Karlin väljer att bänka OP före True och Benson. Herregud
Karlin väljer att bänka OP före True och Benson. Herregud
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Gavelo: Woods saknas dock för någon anledning. Fattar inte heller varför man inte spelar LP som center.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
{10015}: fast OP har inte heller varit bra på slutet
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Gavelo: Var fan är Woods nånstans? Inget ord om varför han ej är med
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
MoDoNörden: Ah, tackar! Det är bara för Måns att ta chansen nu när den dök upp. Blir intressant att se.
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
{10015}: Jag tror inte det blir någon jättestor effekt så spelmässigt då både Ranta och Jasek är helt ur form, men jag hoppas det kan ge effekt i form av en konkurrenssituation på sikt och i kvalet.
Jag antar att True , Benson och Olsson ska ställa upp i egen zon och slå sarg ut i 60 minuter, allt annat vore märkligt.
Jag antar att True , Benson och Olsson ska ställa upp i egen zon och slå sarg ut i 60 minuter, allt annat vore märkligt.
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
MoDoNörden: Skräll. Satan vad less man är på att vi jämnt och ständigt ska ha spelare borta pga sjukdom.
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
modomille: Det är något som gått i Ö-vik hur länge som helst tyvärr.
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
modomille: Många barnfamiljer i laget!
Barn är biologiska stridsmedel!
Barn är biologiska stridsmedel!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Costanza: I kväll har vi goda chanser att vinna helt klart.
Det absolut viktigaste är att Norlinder och Bella inte spelar med varandra, där sparar vi iaf 2 mål bakåt per match.
Det absolut viktigaste är att Norlinder och Bella inte spelar med varandra, där sparar vi iaf 2 mål bakåt per match.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Costanza:th Line
36. Ohlsson, Sebastian
11. True, Alexander
13. Benson, Tyler
7. Näsén, Pontus
3rd Line
10. Ranta, Sampo
86. Jasek, Lukas
19. Pettersson, Lucas
40. Bernhardt, David
2. Rundblad, David
2nd Line
24. Carlsson, Måns
25. Vigneault, Sam
29. Aagaard, Mikkel
23. Winberg, Tobias
51. Berglund, Victor
1st Line
38. Södergran, Johan
32. Niederbach, Theodor
92. Olofsson, Jesper
27. Norlinder, Mattias
6. Ladue, Paul
Goalies
31. Eriksson Ek, Olle
30. Lehtinen, Lassi
Extra Players
12. Pettersson, Oscar (RW)
36. Ohlsson, Sebastian
11. True, Alexander
13. Benson, Tyler
7. Näsén, Pontus
3rd Line
10. Ranta, Sampo
86. Jasek, Lukas
19. Pettersson, Lucas
40. Bernhardt, David
2. Rundblad, David
2nd Line
24. Carlsson, Måns
25. Vigneault, Sam
29. Aagaard, Mikkel
23. Winberg, Tobias
51. Berglund, Victor
1st Line
38. Södergran, Johan
32. Niederbach, Theodor
92. Olofsson, Jesper
27. Norlinder, Mattias
6. Ladue, Paul
Goalies
31. Eriksson Ek, Olle
30. Lehtinen, Lassi
Extra Players
12. Pettersson, Oscar (RW)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Gavelo:
Ja och man känner att man börjar ge upp och då skall de givetvis tändas ett hopp som antagligen kommer släckas i en sista straffläggning…..
Ja och man känner att man börjar ge upp och då skall de givetvis tändas ett hopp som antagligen kommer släckas i en sista straffläggning…..
+ 1
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Costanza: Forumets röst har blivit hörd. Vinner vi ikväll hoppas jag vi får ett omnämnande i Pelles krönika.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Costanza: och kungen av trillen får lira med prutt-true och en iskall benson.
Skönt att jag iaf läste fel angående målvaktsuppställningen; hann nästan dra näven i bordet innan jag insåg att jag avläste layouten på ÖA helt fel.
Skönt att jag iaf läste fel angående målvaktsuppställningen; hann nästan dra näven i bordet innan jag insåg att jag avläste layouten på ÖA helt fel.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Tycker Rönnqvist är ganska rätt ute faktiskt förutom kanske att han tippar förlust mot Rögle
+ 1
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
modomille: Det är en otroligt rimlig och förväntad utgång. Kval på målskillnad. Blir inte mer oss
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
modomille: Tror verkligen inte Modo vinner så många matcher som Roger tror.
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
modomille: Han är ute och snurrar i det blå. Vi är avknoppade efter HV-matchen
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Modo-Målet: Vi gasar om nu. Vi vinner fyra av sex matcher.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Zource: Det handlar om att vinna hemmaplansfördelen!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 25-02-27 Borta
Gavelo: Det är också extremt tungt att bli klara för kval i sista omgången. HV kommer att ha haft mer tid på sig att ladda om.
« Föregående · 2828623 · Nästa »