MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
« Föregående · 2608144 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
{10015}: folk här vill se honom i en fjärdekedja nästa säsong?. Han ska bara topp 6!
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Sigge: tycker inte om bibic men hans analys är helt rätt. ettan är ett jättebra avslut av rubins, men tycker kvaca gör sig liten också. tvåan är en tavla, vi hade varit rasande om lassi släppte den. vi tackar och tar emot!
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Confusius: Bibic är rosenrasande när hans kära Rögle klappar ihop! Framåt MoDo
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Greenwolper: man vill inte vara sämsta back. Fan man är i farozonen när Karlin stuvar om
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Tur vi inte har en Kalle Anka-målvakt. Kvac kvac kvaca.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
{5647}:
2-0 är skolbok. Skrev det efter förra matchen. Attackera mål hårdare så kommer backarna i skottläge.
Bra saker händer när man attackerar mål både med och utan puck.
2-0 är skolbok. Skrev det efter förra matchen. Attackera mål hårdare så kommer backarna i skottläge.
Bra saker händer när man attackerar mål både med och utan puck.
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Backarna fyller på, ni kan aldrig gissa vad som hände sen...
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
NuMo: Vem var det som sa att våra backar inte följer med framåt? Haha
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
NuMo: fan vi gjorde mål för tidigt nu vakna ju biblioteket
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
{5647}: Vi kan inte parkera bussen, för så är inte laget byggt. Vi kan absolut bli bättre defensivt, men att backa hem och bara boxa ut fungerar inte.
Skulle vi hamna i kval är det också en fördel. Då brukar det vara en stor fördel om man har ett eget spel och inte bara försvarat sig.
Skulle vi hamna i kval är det också en fördel. Då brukar det vara en stor fördel om man har ett eget spel och inte bara försvarat sig.
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Confusius: Sån humor när jag började snacka tyska mitt i deras studentsamtal. Ögonen bara lyste upp på dem när George började tugga runt med sin värdelösa tyska.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Trilske: Det är väl främst expected goals jag tycker är relevant. Vara corsi eller fenwick säger mindre.
Det ger en hygglig bild av skeendet, men egentligen är väl all statistik irrelevant jämfört med resultatet.
Jag tycker ändå att vi varit hetare framför mål idag. Inte alls lika ofta som pucken kommit dit utan att vi varit där. Sedan kan man såklart önska att fler hade samma målsinne som Wernblom eller Aagaard.
Det ger en hygglig bild av skeendet, men egentligen är väl all statistik irrelevant jämfört med resultatet.
Jag tycker ändå att vi varit hetare framför mål idag. Inte alls lika ofta som pucken kommit dit utan att vi varit där. Sedan kan man såklart önska att fler hade samma målsinne som Wernblom eller Aagaard.
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Confusius:
Men det resonemanget gäller ju Rögle också idag. De hade första 10 och lyckades inte göra mål, vi hade sista 10 och lyckades inte göra mål.
0-0 rättvist sett till första och att vi hade en del var av perioden.
En bra bortaperiod.
Tycket Ranta ser pigg och spelsugen ut, bästa forward i första. Vågar gå rakare mot mål idag och har skapat en del.
Men det resonemanget gäller ju Rögle också idag. De hade första 10 och lyckades inte göra mål, vi hade sista 10 och lyckades inte göra mål.
0-0 rättvist sett till första och att vi hade en del var av perioden.
En bra bortaperiod.
Tycket Ranta ser pigg och spelsugen ut, bästa forward i första. Vågar gå rakare mot mål idag och har skapat en del.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Lassi räddar oss kvar i matchen första 10!
Sista 7-8 minuterna spelar vi riktigt bra, och kör nästan över Rögle!
Problemet när vi får perioder i matcherna där vi sköljer över motståndarna, är att vi inte gör mål! Så dom spelmässigt övertagen blir betydelselösa!
Hade vi haft 1-2 målskyttar till i laget, så är jag övertygad om att vi legat betydligt högre i tabellen!
Fan vad synd att Big Sam inte kan avsluta, han hade varit näst intill komplett då!
Sista 7-8 minuterna spelar vi riktigt bra, och kör nästan över Rögle!
Problemet när vi får perioder i matcherna där vi sköljer över motståndarna, är att vi inte gör mål! Så dom spelmässigt övertagen blir betydelselösa!
Hade vi haft 1-2 målskyttar till i laget, så är jag övertygad om att vi legat betydligt högre i tabellen!
Fan vad synd att Big Sam inte kan avsluta, han hade varit näst intill komplett då!
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
SPOODI: riktigt hockeygodis från ranta. Värd ett bättre öde😛
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Framnäs: jag tyckte ändå Jacobsson va helt ok sist. Han gjorde iaf inte bort sig.
Modos första period nu tycker jag är bra. Backarna ligger rätt och laget är inte långt och utdraget så det ser bra ut hittills. Hoppas på en defensivt bra insats och tilltäppt bakåt.
Modos första period nu tycker jag är bra. Backarna ligger rätt och laget är inte långt och utdraget så det ser bra ut hittills. Hoppas på en defensivt bra insats och tilltäppt bakåt.
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
{5647}:
Givetvis, men folk verkar inte kunna skilja på förlusterna utan de ska buntas ihop av någon anledning.
Sedan är jag redan less på snacket om "sportlogiq", ny corsitrend i vardande bland allmänheten?
Påminner om när Petter Rönnqvist slängde sig med (läs twittrade ut) siffror därifrån utan att konkretisera vad de faktiskt betyder...
Givetvis, men folk verkar inte kunna skilja på förlusterna utan de ska buntas ihop av någon anledning.
Sedan är jag redan less på snacket om "sportlogiq", ny corsitrend i vardande bland allmänheten?
Påminner om när Petter Rönnqvist slängde sig med (läs twittrade ut) siffror därifrån utan att konkretisera vad de faktiskt betyder...
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Bössa 68: de kommer. Alla 4a kedjor har varit bra idag. EJK har varit osynlig men behöver inte vara negativt
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Bad_Brett: Nu blandar du ihop mig med Hinken. Han är negativ, jag är antijinxisk.
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
{10015}: Bara tre? Du är ovanligt optimistisk ikväll. Trodde du skulle säga att Rögle skulle få in minst 13 puckar. Och att jorden går under.
+ 3
« Föregående · 2608144 · Nästa »