MoDo - Leksand 26 / 11
| 30. Ullmark, Linus 48. Forsberg, Anton | ||||||
| 49. Regehr, Richie | 50. Lööv, Viktor | |||||
| 18. Ritola, Mattias | 26. Påhlsson, Samuel | 70. Kempe, Mario | ||||
| 14. Hägg, Robert | 15. Cumiskey, Kyle | |||||
| 12. Spina, Dave | 7. Tambellini, Jeff | 77. Hensick, Timothy | ||||
| 41. Hedman, Oscar | 3. Lehtivuori, Joonas | |||||
| 44. Hedberg, Edwin | 34. Bengtsson, Christopher | 88. Nylander Altelius, William | ||||
| 2. Carlson, Albin | ||||||
| 27. Öberg, Peter | 28. Forsberg, Kristian | 11. Önerud, Simon | ||||
| 36. Kempe, Adrian (RW) | ||||||
Jag hoppas Modo kan börja vinna hemma för vi är hiskeligt hemmasvaga.
Jag säger 4-2
ULTIMAVICI:
Börjar var lite less på finåkandet med puck. Det börjar bli några matcher sedan vi skapade riktiga chanser nu.
ULTIMAVICI:
Det är ju helt otroligt vilket dåligt självförtroende vi har i PP. I stället för att ev. vinnarskallar tänker att "Fan PP, nu kommer jag att göra mål!" så åker vi omkring och jagar våra egna passningar i två minuter.
Dock är det tyvärr så att man bara kan göra mål om man skjuter och det gör inte Modo. Det blir inget tempo, inga returer eller målchanser. Man måste vinna mot såhär dåliga motståndare.
S-vikaren:
Sveberg åker och sover vid eran kvittering , tycker annars det är en jämn drabbning med lite fördel för oss ;)
Svedberg är inte rapp på rören...
Redigerad kommentar
Modo verkar vara på tydlig nergång, jag fattar fortfarande inte varför hensick spelar kvar, tycker inte han har varit topp 3 i någon utan säsongens matcher, ja förutom dom 2-3 jag inte sett.
ULTIMAVICI:
Ritola gör det bra då han tränger sig in före, men tammefan missade han inte pucken ändå. Fast Samme reparerar. Han borde ha en assist också, för sin enkla resoluta passning till Ritola.
Gusse:
Förra säsongen hade ju Regehr uppgiften att ta skott så fort han fick pucken i PP. Vilken uppgift han har fått den här säsongen har jag ingen aning om, men inte är det att ta skott i alla fall.
ULTIMAVICI:
Nä. Uppenbarligen gillar AF och övrig stab inte den simpla iden som man körde ifjol, med backskott och styrningar och skymningar. Man har säkert något helt revolotionerande som man håller på att träna in som satt sig lagom till slutspel.
Must overcome his lack of size to make it at the NHL level. Needs to play with more constistency in all parts of the game. " snälla bara lite av det...
Redigerad kommentar
Gusse: Kan bli roliga träningar. De får spela fem mot fyra till de gör mål, sen får de duscha.
- Ja, vi ses i omklädningsrummet om 1½ timme då.
ULTIMAVICI:
Betydligt jämnare andra period och nu är pulsen hög inför sista ;)
Anders Forsberg är säkert inte dum men hellvetes vad korkat att inte göra om ALLT i PP när vi är överlägset sämst i den formen och vi har inte gjort ett mål i PP på ja sen.. Ja jag minns inte ens.
Lite drygt 2 timmar till nedsläpp och ingen matchtråd, skärpning ;)
Tror på en jämn drabbning , skall vi säga 2 - 2?