MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
« Föregående · 1717170 Till forumet
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Tarasov:
Det är inte KHK vi möter, eller RBK.
Så det är nog att hoppas på för mycket.
Är nog de enda lagen vi kan rå på...
Det är inte KHK vi möter, eller RBK.
Så det är nog att hoppas på för mycket.
Är nog de enda lagen vi kan rå på...
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Nucky: Glömde han bort Heshka eller?
Målvakt
Jonatan Bjurö (Adam Reideborn)
Första femman:
Noah Welch - Emil Djuse
Gustav Possler - Emil Pettersson- Victor Olofsson
Andra femman:
Oscar Hedman-Albin Carlsson
Per-Åge Skröder - Maxim Lapierre - Bill Thomas
Tredje femman:
Dennis Persson - Emil Djuse
Peter Öberg - Patrick Dwyer - Bobby Butler
Fjärde kedjan:
Ludwig Nilsson - Axel Ottosson - Oscar Possler
Extra back:
Joel Kwiatkowski
Extra forward:
Johan Lindholm
Målvakt
Jonatan Bjurö (Adam Reideborn)
Första femman:
Noah Welch - Emil Djuse
Gustav Possler - Emil Pettersson- Victor Olofsson
Andra femman:
Oscar Hedman-Albin Carlsson
Per-Åge Skröder - Maxim Lapierre - Bill Thomas
Tredje femman:
Dennis Persson - Emil Djuse
Peter Öberg - Patrick Dwyer - Bobby Butler
Fjärde kedjan:
Ludwig Nilsson - Axel Ottosson - Oscar Possler
Extra back:
Joel Kwiatkowski
Extra forward:
Johan Lindholm
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Webmaster:
Modo vinner fredspriset framför sitt mål i bp!
Modo vinner fredspriset framför sitt mål i bp!
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Webmaster: Varför får Skröder spela?
Han är ju så dålig och seg att man undrar om han är sjuk/skadad!
Han är ju så dålig och seg att man undrar om han är sjuk/skadad!
+ 2
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Robin Ztorken L: Du är kvar på forumet trots att du är bedrövlig. Du - faktiskt värre än Skröder - tillför exakt ingenting konstruktivt.
+ 1
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
{7225}: Det är sant. Ursäkta för att jag tycker att det vore bra om folk i alla fall försökte. Inte bara gnäller exakt hela tiden.
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Robin Ztorken L: Jag försöker vara hyggligt konstruktiv. Visst gnäller jag också, men ibland skriver jag annat än bara gnäll.
Lite som Skröder alltså...
Lite som Skröder alltså...
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
{7639}: Snart tar väl Pettersson sig friheten och gör mål också!
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Nieminen: Ska bara lägga några över sargen/glaset först.
+ 2
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
snowden: 5Albin Carlssons markering. Långt ifrån första gången och förmodligen väldigt långt ifrån sista gången han stirrar på puck.
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
{5647}: Perssons agerande bakom mål var total katastrof. Han bara släppte sin spelare och lät han åka in framför kassen.
+ 1
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
{7639}: märkligt hur en så stor snubbe som Dennis Persson kan vara så fantastiskt klen i närkamperna
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Nucky:
Är det inte #22 som ger upp kampen och glider in framför målet?
Är det inte #22 som ger upp kampen och glider in framför målet?
+ 1
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Nucky: Det är som om DP ibland glömmer att han är på isen. Han blir liksom åskådare och ser omedveten om vad han borde göra.
Själv tycker jag att Heshka blivit sjukt mycket bättre än han var under Huras.
Själv tycker jag att Heshka blivit sjukt mycket bättre än han var under Huras.
+ 1
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
{5647}: 2-3
Vad säger man, alla står som åskådare o kollar på vad som ska hända
Vad säger man, alla står som åskådare o kollar på vad som ska hända
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Då var allt som vanligt igen. Ett tag trodde man nästan på poäng.
+ 1
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Webmaster: Luleå spelar lila attraktivt som Lasse falk 1985. Hur får man spelarna att ställa upp på den där hockeyn?
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Ja vi spelar ju helt ok. Men det är för många misstag fortfarande och vi blir straffade som vanligt. Tyvärr går ju inte resultaten med oss heller. Nä det måste bli poäng idag annars blir nog avståndet till rögle för stort att jobba oss förbi även om det bara är 8-9 poäng före så känns det sjukt stort att det här laget ska ta in det.
+ 1
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
{5647}: Jag skulle ej bry mig om Modo spelade tråkig hockey så länge man skulle plocka poäng och vinna lite matcher det är ju endå det som det handlar om att vinna.
+ 4
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Robin Ztorken L: jo, men var inte markeringen vid målet jag syftade på.
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
snowden:
Modo känns tyvärr väldigt lätta att försvara sig emot
är mest bara dump n chase, obefintlig kreativitet
Modo känns tyvärr väldigt lätta att försvara sig emot
är mest bara dump n chase, obefintlig kreativitet
+ 2
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
snowden: Jo tyvärr. Det är bara fbk som spelat så djävla tråkig hockey de senaste tio åren. Inte ens Väsby var så trista att titta på
Synd att domarna inte lärt sig bad interference är
Possler bar ju inte ens nära när man tacklade honom.
Synd att domarna inte lärt sig bad interference är
Possler bar ju inte ens nära när man tacklade honom.
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Fy fan vad impotenta vi är, snart visar Johansson samma poängsnitt som Huras. Det här är för dåligt!
Sv: MoDo - Luleå, ONSDAG 30 DECEMBER 19:00
Ben Perrault: 9 poäng upp till 12:e nu.
Tyvärr är vi nog klara för kval
Tyvärr är vi nog klara för kval
+ 1
« Föregående · 1717170
– Den första matchen uppe i Luleå var en tät match som var ganska lik matchen vi spelade mot Örebro senast. Man känner efter halva matchen där att det skulle komma ner till ett enda mål och tyvärr gick vi bort oss i forechecken den gången. Det senaste mötet mot Luleå kom vi helt enkelt inte upp i nivå här på hemmaplan och är laddade för en klart bättre insats imorgon.
"Det gäller att lära sig att jobba på i motvinden"
Gårdagens möte mot Örebro Hockey blev inte det avslut som MODO Hockey ville ha i den två matcher långa roadtrip laget var på under mellandagarna. Efter seger över Växjö Lakers på straffläggning kom avgörandet mot Örebro Hockey i tredje periodens sista minut då hemmlaget sköt 2-1, vilket blev matchavgörande.
– Vi gör en solid och bra match på bortaplan. Första halvan av matchen är jag inte nöjd med, men vi kommer in i matchen och spelar bra i andra halvan där vi orkar spela i sista perioden och det är ett oerhört surt sätt att förlora på, säger Johansson och utvecklar:
– Per-Åge Skröder har ett läge med två minuter kvar och i nästa läge gör de mål på ett sätt som egentligen inte ska hända där pucken kommer rätt på bladet på deras spelare efter sargstuds och han har en lucka stor som pucken. Visst finns det saker i den sekvensen som vi kan göra bättre, men vi befinner oss i en rejäl motvind och det gäller för oss att lära oss att jobba på i den motvinden.
"Mål behövs för att få upp självförtroendet"
Victor Olofsson blev MODO Hockeys ende målskytt mot Örebro och Olofsson har därmed gjort mål i två raka matcher samt påoäng i den tre senaste matcherna. En annan spelare som svarade för en bra insats i matchen senast var Patrick Dwyer som spelar center mellan Peter Öberg och Bobby Butler.
– Dwyer gjorde sin bästa match i Växjö tyckte vi och han toppade den insatsen i mötet mot Örebro. Han har klivit fram och det verkar som att han trivs bra i centerrollen där det är viktigt för oss att få igång honom. Jag hoppas att han får utdelning då han behöver göra mål för att få upp självförtroendet, men spelar han på det här sättet så kommer det att komma. Victor Olofsson gör inte bara mål och poäng utan ser främst ut att orka mer då den träning vi gjort med honom gett resultat. Han tävlar även hårdare över hela banan och det finns ljuspunkter säger Johansson och sammanfattar:
– Surt igår, surt inatt för alla som var vakna då och jobbade med matchen men idag känner jag mig mer positiv då jag sett matchen nu för tredje gången. Vi gör en bra bortamatch.
"Vi ser fram emot matchen imorgon"
Under tisdagen var det full aktivitet i Fjällräven Center då MODO-Cupen spelas och MODO Hockey tränade i gymmet, på isen och hade möten i kedjeformationerna.
– Det var isträning för de som inte haft så mycket istid i de senaste matcherna, lättare fysträning för hela gruppen med snabba fötter och individuell video för samtliga spelare, berättar Johansson och fortsätter:
– Kedjorna satt tillsammans och kollade på flera sekvenser och jag ger alla killar alla deras byten där de själva får se vad som trots förlusten gjordes bra i matchen senast, på detaljnivå. Det var mycket som var bra och de saker som vi förbättrat ska vi förbättra ytterligare för att vinna matcher som står och väger.
– Det var surt igår men idag har vi gjort ett bra jobb och när samtliga kommer tillbaka dagen efter och jobbar stenhårt och "jobbar ur sig skiten" känner vi en tro på det vi gör. Det känner jag att vi har och det är inget problem hos killarna. Vi ser alla fram emot att spela på hemmaplan imorgon mot Luleå.
"Läget i laget inför matchen"
Nichlas Torp och Byron Ritchie är fortsatt skadade, Carl Grundström spelar JVM medan Jesper Lindgren spelar med Björklöven i tisdagkvällens match mot AIK i HockeyAllsvenskan.
– Jesper behöver få en match så det passar honom och oss väldigt bra. Laget imorgon är inte hundra ännu, men klart är att Emil Djuse är tillbaka i laguppställningen efter sin förkylning och kommer att spela, avslutar Andreas Johansson.
"Matchtröjans dag i Fjällräven Center"
Besök matchen mellan MODO Hockey och Luleå Hockey den 30 december i Fjällräven Center där årets sista match även innebär Matchtröjans dag. Intersport-butiken i Fjällräven Center har under kvällen specialpris på årets replikor inklusive tryck av valfritt namn och nummer. Butiken har en tryck på plats och kan leverera den tryckta tröjan under pågående match.