MoDo - Malmö 26/12
« Föregående · 357074 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:
Nu vet vi det! Var det föresten inte du som klagade på MIG att hålla mig i rätt tråd?
Nu vet vi det! Var det föresten inte du som klagade på MIG att hålla mig i rätt tråd?
Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:
Det var han som började (typ)...
kärran:
Klarar du inte uppfostran själv? ;)
Det var han som började (typ)...
kärran:
Klarar du inte uppfostran själv? ;)
Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:
Nej, det är just därför det känns så skönt att någon hjälper till här, med den svåra uppgiften.
Nej, det är just därför det känns så skönt att någon hjälper till här, med den svåra uppgiften.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:
Varför inte? Jag har livserfarenhet av att uppfostra småsyskon enligt eget tycke och smak, jag har visserligen inte lyckats speciellt bra men övning ger ju som vi alla vet färdighet.
Vad som däremot är oroande är att du fortfarande inte befinner dig i rätt tråd då detta egentligen hör hemma i den icke-existerande icke-tråden.
Varför inte? Jag har livserfarenhet av att uppfostra småsyskon enligt eget tycke och smak, jag har visserligen inte lyckats speciellt bra men övning ger ju som vi alla vet färdighet.
Vad som däremot är oroande är att du fortfarande inte befinner dig i rätt tråd då detta egentligen hör hemma i den icke-existerande icke-tråden.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:
Men har du uppfostrat någon som är äldre än dig någon gång? Det är svårt att lära gamla hundar sitta, vettu... Förresten så finns det väl MoDoratorer som kan ta bort inlägg som hamnat i fel tråd?
Men har du uppfostrat någon som är äldre än dig någon gång? Det är svårt att lära gamla hundar sitta, vettu... Förresten så finns det väl MoDoratorer som kan ta bort inlägg som hamnat i fel tråd?
Sv: MoDo - Malmö 26/12
modoante
Sriver i rätt tråd nu.
Du hade ganska rätt, kollade statistiken på hemsidan. De har förlorat 2 st sedan 1998-99.
Den 17/9-98 förlorade de med 2-4, då stod Andrew Werner i MIF-målet och räddade laget. Det var massor med utv. närmare bestämt 56 min. Värst var Kim Johnsson 4x2, Tornberg 3x2 och MP och Påhlsson för MODO satt ute två gånger. Det var då MODO hade en skottstatistik på 15-9 i 2:a per. men det var MIF som gjorde ett mål. Mål 4 var i tom bur och ett annat MIF mål var ett sjålvmål.
Den andra som de förlorat var den 12/10-00. 2-3 på straffar, det var Staal som slog in straffen på Hirsch, som byttes in när straffarna skulle läggas. Det var bara 2 425 som publik då, kanske matchen sändes på canal+...!
Roligare statistik var när MODO vann borta mot Luleå med 0-9 den 6/3-99 Då sköt laget 30 skott. Mål gjordes av spelare som finns i laget nu också, 2 mål av Werner och TP, 1 mål av Salle och Svarten.
Sriver i rätt tråd nu.
Du hade ganska rätt, kollade statistiken på hemsidan. De har förlorat 2 st sedan 1998-99.
Den 17/9-98 förlorade de med 2-4, då stod Andrew Werner i MIF-målet och räddade laget. Det var massor med utv. närmare bestämt 56 min. Värst var Kim Johnsson 4x2, Tornberg 3x2 och MP och Påhlsson för MODO satt ute två gånger. Det var då MODO hade en skottstatistik på 15-9 i 2:a per. men det var MIF som gjorde ett mål. Mål 4 var i tom bur och ett annat MIF mål var ett sjålvmål.
Den andra som de förlorat var den 12/10-00. 2-3 på straffar, det var Staal som slog in straffen på Hirsch, som byttes in när straffarna skulle läggas. Det var bara 2 425 som publik då, kanske matchen sändes på canal+...!
Roligare statistik var när MODO vann borta mot Luleå med 0-9 den 6/3-99 Då sköt laget 30 skott. Mål gjordes av spelare som finns i laget nu också, 2 mål av Werner och TP, 1 mål av Salle och Svarten.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:
Åldern är irrelevant, det är storleken som räknas (Poffa är dock undantaget som bekräftar regeln).
Hursomhelst, nu ska jag iväg och julfika med delar av släkten, nån ny tradition som jag vet inte vem har hittat på.
GOD JUL på er alla!
Åldern är irrelevant, det är storleken som räknas (Poffa är dock undantaget som bekräftar regeln).
Hursomhelst, nu ska jag iväg och julfika med delar av släkten, nån ny tradition som jag vet inte vem har hittat på.
GOD JUL på er alla!
+ 1
Sv: MoDo - Malmö 26/12
scim:
Alltid lika trevligt med traditioner! Här har de visst gjort om traditionerna lite också, så jag har just klätt granen. Varför ha en lång jul när man kan göra den så kort som möjligt? Blir intressant att se när de tänkt att klä av granen. Jag gissar på i övermorgon.
Alltid lika trevligt med traditioner! Här har de visst gjort om traditionerna lite också, så jag har just klätt granen. Varför ha en lång jul när man kan göra den så kort som möjligt? Blir intressant att se när de tänkt att klä av granen. Jag gissar på i övermorgon.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: ja och svartvadet ligger med sin snuttefilt och trynar!!:P god jul!
Sv: MoDo - Malmö 26/12
timråfan:
Det får han gärna göra, huvudsaken att han fortsätter vara elitseriens bästa spelare även efter julfirandet.
Det får han gärna göra, huvudsaken att han fortsätter vara elitseriens bästa spelare även efter julfirandet.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Ledsen, pojkar och flickor. Arbete hindrar mig från att se matchen i Kempis imorgon. Ni får skrika för mig med. (jag skulle ha skrikit som faan, så ni får allt ligga i lite...) :)
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Vallin:
Mot en del av den lön du får in imorgon kan jag tänka mig att skrika lite åt dig.
Mot en del av den lön du får in imorgon kan jag tänka mig att skrika lite åt dig.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:
Du kan få den delen som blir över sen jag betalt räkningarna och det är inte plussaldo på mitt konto efter de är betalda den här månaden, kan jag säga... :)
Du kan få den delen som blir över sen jag betalt räkningarna och det är inte plussaldo på mitt konto efter de är betalda den här månaden, kan jag säga... :)
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Vallin:
Nejdu. Det blir inget skrikande i sådana fall, kan jag tala om för dig! Möjligtvis kan jag tänka mig att ta på mig ditt lidande om det blir en gräslig match, men det ska det ju inte bli...
Nejdu. Det blir inget skrikande i sådana fall, kan jag tala om för dig! Möjligtvis kan jag tänka mig att ta på mig ditt lidande om det blir en gräslig match, men det ska det ju inte bli...
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Vallin: Nej verkligen inte illa. Tur att de lämnar sånt som löner och ekonomi därhän och ger sig av till en hockeyfest trots det långa avståndet.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Frisco:
Fast de kommer ju att få åka hem med en förlust i bagaget, förstås...
Fast de kommer ju att få åka hem med en förlust i bagaget, förstås...
Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla:
Precis, men det har de nog kalkylerat med, skånepågarna! `
Då är vi överrens. Du tar på dig ev. lidande och NuMo skriker åt mig, fast vi inte är polare, ok? ;)
Precis, men det har de nog kalkylerat med, skånepågarna! `
Då är vi överrens. Du tar på dig ev. lidande och NuMo skriker åt mig, fast vi inte är polare, ok? ;)
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Funderar på om det här citatet betyder att Janne Öberg just skaffat sig en permanent plats på bänken: Dusan Milo har lösts från sitt kontrakt men i hans ställe har vi Janne Öberg som "back up", säger "Pirro".
Sv: MoDo - Malmö 26/12
"Pirro" skriver - Ja, det har gått bra för oss under en längre tid, understryker "Pirro" Alexandersson. Av de senaste 13 matcherna har vi bara förlorat tre under ordinarie matchtid.
- Ändå verkar det som om folk inte riktigt är nöjda med oss. Kraven har varit alldeles för högt ställda, tycker "Pirro".
Har vi de?....kanske....alla måste börja producera poäng inte bara "Salle" o "Svarten"...men de har ju blivit bättre på senaste tiden...
- Ändå verkar det som om folk inte riktigt är nöjda med oss. Kraven har varit alldeles för högt ställda, tycker "Pirro".
Har vi de?....kanske....alla måste börja producera poäng inte bara "Salle" o "Svarten"...men de har ju blivit bättre på senaste tiden...
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Paddan:
Jag tycker Snygg-J kan skaffa sig en permanent plats på H Höger, jag... ;)
Jag tycker Snygg-J kan skaffa sig en permanent plats på H Höger, jag... ;)
Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Tja, jag antar att de måste väl offra några personer till såna högriskområden. Men det sista jag hörde var att #43 ville skaffa sig en plats i omedelbar närhet till Poffa, så tyvärr verkar H Höger-kvoten vara fylld.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Nog för att han är krullhårig men inte har han väl permanentat sig?
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Frisco:
Nej, det tror jag inte att han har. Fast helt säker är jag förstås inte... Det var förresten Paddan som pratade om permanent!
Nej, det tror jag inte att han har. Fast helt säker är jag förstås inte... Det var förresten Paddan som pratade om permanent!
Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Tomtenissaklänningar, Redogörelser och permanent. Jag vill inte veta mer om Paddan nu.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Kickan: Hörröduru, det var minsann Albert som stod för Redogörelsen och inte jag. Permanent, hmm det kanske man skulle prova...nej för sjutton, vill inte orsaka total evakuering av områden inom en radie av 30 mil från Bjästa.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Frisco:
Jo, det är ju sant. Själv har jag aldrig permanentat mig, så jag har inga kunskaper i ämnet. (Det går dåligt i Alfapet också, till på köpet.)
Jo, det är ju sant. Själv har jag aldrig permanentat mig, så jag har inga kunskaper i ämnet. (Det går dåligt i Alfapet också, till på köpet.)
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Paddan: Som står för Redogörelsen ja, men det är du som tjatat mest för att få honom att berätta. Du har ju till och med tagit till så fula knep som att påstå att det är jag som vill höra den, trots att det är du som letar redogörelseinfo på nätet. Hemska Bäpapadda ; )
Sv: MoDo - Malmö 26/12
matsby: Urspårning? Sånt har jag aldrig hört talas om eftersom trådarna i våran gb heter sånt som "En otråd på Sportsnackiska", "Gonatt" osv. Då kan man inte spåra ur eftersom det inte finns något att spåra ur från. Fast det här är ju en tråd. Alltså en riktig tråd med en riktig rubrik så jag gissar att vi har spårat ur.
Fast det år som vanligt Paddans fel, och förrexten har jag kommit på att det var han som fick min mobiltelefon att paja på annandagen i fjol eftersom han var den siste som ringde innan den dog. Nedrans Paddan.
Fast det år som vanligt Paddans fel, och förrexten har jag kommit på att det var han som fick min mobiltelefon att paja på annandagen i fjol eftersom han var den siste som ringde innan den dog. Nedrans Paddan.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
knaskamilla: Jag var totalt överlägsen i Alfapet. Först kom jag. Sen ingenting, sen ingenting, sen ingenting, sen du och NuMo :-)
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Kickan: Hahaha, där ser man, jag låter alltså så förvirrad på telefon att mobiltelefonerna lägger av. Jag har faktiskt nästan befarat det.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Paddan: Jag kom faktiskt inte på att det hela var ditt fel förrän för ett par dagar sedan. Innan dess trodde jag det beodde på att det var -27 ute då och att Ericssontelefoner inte kan hantera hastiga temperaturväxlingar, men det var alltså fel. Jag funderar på att stämma dig och begära skadestånd för det psykiska lidande jag förorsakades av att vara utan mobiltelefon i flera dagar, ja över en vecka till och med. det var hemskt.
Sv: MoDo - Malmö 26/12
Kickan: Hahaha...jag menar, oj vad tragiskt stackars dig... ;)
Hmm, får nog i sådana fall jobba resten av mitt liv för att skaffa fram dina shoppingpengar!
Hmm, får nog i sådana fall jobba resten av mitt liv för att skaffa fram dina shoppingpengar!
« Föregående · 357074 · Nästa »
Jag ljög, kom jag på. Jag var ju på Scout 2001, fast det räknas inte, för jag var inte där som scout. Scoutläger innebär oftast sovande i tält eller vindskydd eller utomhus. Under mina läger på somrarna sover jag i mitt egna rum på en lägergård, så det så.