MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
MorganaLefaey:
Drömde rätt tydligt att vi vände och slog Färjestad i finalen. Kan vi spela på det?
Lär bli några citat i kvällstidningarna.
Ber om ursäkt för att detta kom i fel tråd.
Redigerad kommentar
Robert P. skrev rätt intressant ang ämnet i veckan som gick.
Men i just den situationen får han ju en klubba nästan upptryckt i pungen. Så att han faller är förvånande. Svårt att åka med en hockeyklubba mellan benen.
Jäklar vad Librec (stavning?) tappar i defensiven. Förlorar nästan varje duell mot sin forward.
Kan ta att man jävlas med varandra och så. Men det ska ändå vara ett seriöst forum. Att som Svenbarbro eller Brynäsbokens nya minitroll bara vara ute efter att skriva skit stör jag mig fruktansvärt på.
Ni kan fylla på med en ny amerikan i buren och förstärka upp med Duatch pojken som var 7-8 back i Brynäs J20....
Håll tummarna dina så ska du se att Modo visar hjärta mot exempelvis Brynäs i Hudiksvall så kanske du sover lungt fram till nedsläpp när SHL startar 😂
Jesse:
Denna mening säger allt om hur insatt du är:
" Brynäs har hittills i år på träningsmatcherna som jag kunnat läst mig till visat betydligt större hjärta än Modo"
Du har alltså LÄST dig till denna slutsats. Imponerande! Fast det är klart det är väl standard för ett brynäsfan att läsa sig till hur matcherna ser ut, för på läktaren verkar dom inte vara iaf.
Dra nu in i Brynäsboken och argumentera för att ni ska ersätta Andersen med en junior och absolut inte en nordamerikan, för det är ju fruktansvärt och riskerar svensk hockeys framtid samt att ni kan få enspelare som spelar utan hjärta.
Kul att du oroar dig för oss, själv har jag sett (ej läst) så pass många matcher och följt så pass många försäsonger så jag är inte orolig än. Gå och läs dig till hur modos försäsong 2007 såg ut och vilka fråtetecken som fanns på t.ex målvaktssidan.
För vår del är ju backsidan oroande, och för er del tycker jag målvaktssidan är svajig än så länge.
Sen detta med att ta in utländska spelare så låg inte min kritik mot Modo utan den var generell. Jag tycker man kan se över en begränsning. Hur får andra klura ut. I förlängning tror jag utvecklingen är skadlig för junior- och ungdomsverksamheten.
Zappaholic:
Läs detta i ämnet: www.hockeysverige.se/sibner/2015/09/02/for-mycket-utlanningar/
Ett mycket bra inlägg i debatten tycker jag.
Även om du inte håller med mig utgår jag från att du förstår vad jag menar. Hoppas det går någorlunda bra för er denna säsong, kanske tar lite tid att få ihop allt så det sitter.
Linus Norberg måste väl vara i särklass sveriges sämsta journalist när det kommer till hockey? Hans blogg är ett skämt rakt igenom, förstår inte hur en som honom kan få betalt för att följa hockey när han uppenbarligen inte förstår sig på det.
Jesse:
Återigen... Hur anser du att Modo skulle byggt laget? Vilka spelare i J20 skulle man gett större roller? Något förslag på vilka svenska spelare man skulle värvat ist?
Menar du att exv Elias Lindholm har hjärta för Brynäs?
Inte för att vi ska hålla på och tjafsa men det var ju inte fler modofans än brynäsfans på läktaren förra säsongen.
Kan väl vara för att dom i första hand ville ha den här turneringen till att testa vars juniorerna ligger i utvecklingen, och vad juniorerna behöver träna på under säsongen för att ha så bra chans som möjligt slå sig in i a-laget nästa säsong.
Amitiel:
Kanske har han känningar av sin knäskada så han står över för att kunna vara med i matchen till veckan.
Vill man vara lite konspiratorisk så skulle man kunna fundera kring ifall han är den som är närmast att lämna, lite oväntat har man ju värvat en annan högerfattad forward under veckan. När alla trodde att det var en extra back man var ute efter. Sedan är väl Haataja den av erfarna/etablerade forwards som visat minst under försäsongen, samt att han lär ha en rätt ok lön.
Ifall han inte kommer att bidra mer i närmsta matcherna så kan han nog vara en forward som är på väg bort.
Lite synd isf kan jag tycka, han har många attribut för att kunna göra en hel del poäng med rätt roll och rätt omgivning.
ULTIMAVICI:
1-0 i första bytet. Richie kedjan sätter enormt tryck, pucken upp på blå till Whitney som lurar bort forward fullständigt och avancerar ner mot tekningscirkeln och sedan slår ett pass rakt över till Olofsson som direktskjuter in 1-0.
Nu BP för Modo.
And Erk?n:
Vet inte ifall det finns någon live-text uppdatering, kolla på allehanda.
Modo har i alla fall en helt annan inställning idag än senast.
känner på mig att returmatchen mot skellefteå kan bli jävligt bra. Lapierre antar jag kmr spela o lär höja energinivån markant kan man ju hoppas.
Forecheckingen är däremot inte alls bra. Det är på tok för lätt att spela sig förbi våra forwards idag. Den enda matchen det fungerat var konstigt nog mot Skellefteå.
Dessutom många djävligt korkade pass i anfallszonen. Grundström slår en chanspass parallellt med mållinjen som bröts. Heshka likaså, men hann tillbaka själv. Det var två av många passningar som gav Timrå väldigt bra lägen till spelvändningar. Man måste spela säkrare och framförallt skjuta mer då den andra spelaren kan gå på mål.
J F K:
Klockren analys. Det är främst forecheckingen som är problem, vi får inte riktigt stopp tillräckligt ofta. När det dock fungerar så är vi väldigt intensiva och vinner mycket puck, men det sker för sällan. Som det är nu så släpper vi till för mycket spelvändningar emot oss idag igen, detta måste vi fixa till för vi kommer straffas hårt för detta i SHL.
Men i övrigt är det mycket som ser bättre ut, våra uppspel är mycket snabbare jämfört med förra året.
Annars funkar väl den här om man vill ha absolut minimum med info ☺stats.swehockey.se/Game/Events/266970
Redigerad kommentar
MODO - TIK (4-0)