Örebro - Modo 5/10 -2013
Spina skada.. Mer istid för Gunnarsson nu?
Rytter:
Nästa gång får vi till att värva forwards som kan backchecka ordentligt, som den här killen exempelvis:
www.youtube.com/watch?v=nWg5XUeSLXoLåter som att Modo har rätt bra kontroll på den här matchen faktiskt (För en gåns skull) Kul att Powerplayet verkar ha börjat fungerar också!
Hoppas jag inte jinxar sönder detta nu bara.
1-1 medan jag skriver detta HAHA :D
Ja tror ja tar o skjuter mig med mitt sämsta gevär!
Redigerad kommentar
Rytter:Nee, han är den ENDE!! Som är Frisk asså! Fortsätt så!
VARFÖR ska Hedman bara bomba på deras gubbar? Har han nånsin fått igenom ett skott?
HJÄLP, pp igen! Se upp bakåt! o CLess lika värdelösa som alltid.
Redigerad kommentar
Undra om tj är bänkad eller ifall fick problem efter smällen mot brynäs. Såg ju ut som om den tog rätt bra.
Visst är det sådana situationer ibland. Men ser ändå bättre ut än tidigare. Vi får ju till något som liknar uppspel iaf.
Salmela är klass. Kolla hur han hanterar situationerna när han får press på sig. Vänder enkelt bort och hittar enkla pass. Vill ha kvar!
Rytter:
Jag tycker vi tittar otäckt mycket puck igen. Känns inte alls bra.
Rytter: Skulle bli intressant i så fall;) Skulle innebära att Hensick är bänkad också?
Jag var på plats i Örebro förra gången dessa lag möttes i kvalserien. Det blev en stabil 1-4 seger vill jag minnas...
Nu känns de betydligt jobiggare. Vem hade på förhand trott att bortamatch mot Örebro skulle vara en utav seriens tuffaste?
Hade jag haft pengar hade jag nog fan åkt dit idag. Bor ju bara ca 2 timmar från Örebro.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Tycker ändå att hans kurva pekar uppåt. I senaste matchen mot Brynäs såg det faktiskt ut som att han tog i och orkade mer. Var ju stor skillnad jämört med i försäsongsmatcher t.ex
Handlar om att ge honom tid, för att han har skickligheten som krävs tror jag inte vi behöver tvivla på. Träning,matcher och förtroende är det som behövs sedan kommer poängen. Skulle vara otroligt viktigt om han får göra något enkelt mål eller snyggt ass i t.ex PP.
Vi har inte lyxen att bryta några kontrakt med dyra spelare så även ifall han inte producerar nu, så måste Forsberg och klubben göra allt för att få igång honom så han kan hjälpa laget att vinna matcher. Det vi som supportrar kan göra är att ha tålamod med honom.
Det går ju bra för Holloway i SAIK också, undra om deras fans vill att kontraktet ska brytas där med?
Svårt med vem som ska stå. Tycker dom vi har är jämna, men jag personligen tycker det känns bättre med ullmark. Han ser så lugn och stabil ut och jag tycker att han verkar ha en högre högstanivå.
Jobbig match idag inte bra ifall örebro går ifrån oss med ytterligare tre poäng. Idag vinner vi och tar ner Örebro på jorden och startar deras vandring nedåt i tabellen.
Och att Sullivan håller sig på bänken. :-P
Idag behövs det tre poäng. Modo möter Skellefteå hemma och Linköping och Färjestad borta nästa vecka och det låter inte som en nio poängsvecka direkt.
Ser gärna Ullmark i målet iegn.
Tyvärr är det så. Han hade nog varit nyttigare än kyle över en säsong.
Båda är nog bara en våt dröm tyvärr.