Örebro - Modo 5/10 -2013
Rytter:
Vilken jävla poängtjuv Possler är. Flyttar pucken 3 cm före 2-2-målet. Det är så man vinner poängligor!
Snyggt gjort! Hans mål, gav rätta touchen på den före salmelas skott.
Rytter:
Önerud är den nya Björn Svensson. Snacka om blött krut i bössan.
Samma i denna match som senast. Nivån på bedömnimgarna i första och tredje skilljer sig rejält. Så frustrerande att se.
Rytter:
Tycker båda lider av samma problem. Potentialen finns där, men utnyttjas för sällan. Förstod aldrig varför Björn Svensson hamnade i frysboxen, men det kan ju handla om annat än prestationerna på isen.
Den här säsongen tycker jag dock att BS vinner på poäng såhär långt.
Bad_Brett:
Vinner BS på poäng? Han har spelat mer än vad Önen har gjort i Modo-dressen. Inte så svårt då kanske.
Rytter: Fy satans så jävla undebart! :D
Tror det börjar ordna upp sig för laget nu!
Skulle jag bygga ett lag skulle jag ha önerud betydligt hellre än björn "jag älska gå på utsidan vända och fastna i sargen" Svensson.
Önerud har betydligt mer kraft och är användbar i olika situationer (pp framför mål, bp, osv) och olika roller i olika kedjor.
BS kan en sak och det är åka fort, men sedan händer inget mer. Björn spelar nu på en nivå som passar honom.
Känns rättvist med 2 poäng och Salmela, som jag inte hade en blekaste aning om fyfan! :)
Jävla Sullivan! Bryt kontraktet!!
Ja verkligen. Härligt att han får ligga bakom det avgörande målet.
Ja Sullivan värvningen var inte lyckad. Tyvärr lär ingen vilja ta över hela lönen så går nog inte att göra sig av med honom och lägga pengarna på salmela.
Rytter:
Vi tycker bevisligen olika. Jag tycker BS är en utmärkt spelare att ha i en fjärdekedja. Personligen anser jag att han överglänste både Öberg och K-Fop i det defensiva spelet. Han gjorde inte så mycket poäng, men det gör ju inte Önerud heller. BS har faktiskt gjort tre säsonger där poängproduktionen har varit bättre än Önerud, så jag tycker man ska vara lite försiktig med sina uttalanden.
Önerud i dagsläget är en av MoDos sämsta spelare. Det är synd att det inte finns statistik på giveaways, för jag är rätt säker på att han skulle ligga i toppen där. Jag vill för övrigt påpeka att jag hyllade denna värvning inför säsongen. Det är en spelare som jag tror har potentialen att göra 20 mål på en säsong, men de som anser att han har gjort det bra i MoDo kan knappast ha sett samma matcher som jag.
Banjow:
Jag gillar Torps karaktär. Hans inställning gör att jag kan ha visst överseende med hans indianare. Han går in helhjärtat i varje situation och surar inte även om han hamnar på bänken.
Salmela, ja, vad ska man säga? Jag är nästan lite besviken över att han har varit så bra. Någonstans hoppades jag att han skulle göra ett bra jobb i det tysta, inte få några intressanta erbjudanden och sedan stanna i MoDo. Nu ser ju vilken dåre som helst att det är en back som skulle hålla bra NHL-klass.
S-vikaren:
Jag är på! Ge mig ett kontonummer så kommer de 50 kr varje månad :D
Jag har scenariot klart. Vi har inte råd, någon av de ekonomiskt starka klubbarna i shl t.ex HV som har det tufft kommer att buda som en galning på honom. Sedan gör han succé där.
Kan vi inte behålla honom så är det ok bara han lämnar shl då.
Gillar egentligen inte insamlingar och tiggeri. Men för salmela skulle jag kunna göra ett undantag och skänka 2000:-
Rytter: Modo skulle faktiskt kunna göra något här... Vi ser tomma stolar och en spelare vi vill ha kvar.
Locka folk, sänk priser och blir det över ?5k? går allt till eventuellt kontrakt.
Folk vill ha kvar han och folk vill se matcher alla vill ha full arena.
Redigerad kommentar
Två poäng var så jävla gött idag så jag blir fan tårögd! Det känns som det var sålänge sen Modo vann eller åtminstone knep med sig en extrapinne!
Detta är nästan runkmaterial
Varför fokuserar man inte någon match med "FULLSATT NU" där man kan följa biljettläget smidigt?
Göra en timelimit biljett där biljettpriser sänks med ?kr i sekund tills ett antal biljetter säljs.
!Vi är många som skulle agera och komma till undsättning.!
ULTIMAVICI: Som du säger, men man får inte skit utan anledning..
Men denna match visar han en helt annan sida, bygger han vidare på detta spår blir han en nyckelspelare på heltid!
Redigerad kommentar
Gäsp: jag gillar inte insamlingar, främst av skälet att de aldrig kommer upp i några volymer. En spelare som Salmela som nog skulle behöva 300' för att stanna i 7 månader kommer kosta runt 3msek. Hittils har jag inte sett några insamlingar som ens varit i närheten av de summorna Och skulle MODO sätta igång en liknande insamling skulle vi kanske få ihop någon 100' men resten då?
Klubben måste bära sina kostnader genom dess löpande intäkter. Bättre att folk går på matcher, köper dyrare biljetter än de billiga.
Alla ni som säger att ni kan bidra, vilka biljetter köper ni när ni går på match?
Visst har jag tänkt att vi som inte bor i Övik och kan gå på matcher borde få en chans att bidra till klubben.
Men då tror jag hellre på att MODO står en Juniorfond. Låt säga att man kan bidra till en "supportrarnas" spelare vad gäller lönekostnad och då en junior med alagskontrakt som vi supportrar betalar. Dess kostnad på ca 30' är något som vi realistiskt kan bära. Men det är ju inte lika flashigt att samla in pengar till en anonym junior än en överbetald senior. Dock skulle jag hellre bidra till ett sådant initiativ än skicka in en droppe i havet till en dyr spelare.
spud:
Bra skrivet. Började skriva ett liknande inlägg igår, men ville inte vara en glädjedödare mitt i de positiva vindarna. Du har givetvis helt rätt.
Har iaf tagit kontakt med Modo Hockey och förväntar mig svar under morgondagen, har bett dem öppna ett konto för insamling och att de även skall bistå med löpande information med hur mycket som samlats in! Får se om intresse finns eller om Modo är för stolta!
Nappar Modo gäller det givetvis att vi alla här hjälps åt att marknadsföra detta genom att kontakta alla Modo bloggar och Modo twittrare osv.
Man blir väldigt glad och lite rörd över intresset och hjärtat kring MODO Hockey. Fantastiskt!
Ditt förslag är mycket uppskattat av oss och i morgon kan vi kolla konto och andra praktiska detaljer.
Vi vill gärna behålla Anssi och uppskattar varje krona. Lyckas vi inte komma överens med honom betalar vi givetvis tillbaka pengarna till den som vill bidra.
Det är sådana här initiativ som visar att vi tillsammans är Heart of Hockey. Tack!
ULTIMAVICI:
Intressant. I sådana fall ska jag givetvis hjälpa till att sprida ordet. Om inte annat kanske det kan skapa lite goodwill hos Salmela.
Tyvärr är det så. Han hade nog varit nyttigare än kyle över en säsong.
Båda är nog bara en våt dröm tyvärr.