Örebro - Modo 5/10 -2013
Rytter:
Vi tycker bevisligen olika. Jag tycker BS är en utmärkt spelare att ha i en fjärdekedja. Personligen anser jag att han överglänste både Öberg och K-Fop i det defensiva spelet. Han gjorde inte så mycket poäng, men det gör ju inte Önerud heller. BS har faktiskt gjort tre säsonger där poängproduktionen har varit bättre än Önerud, så jag tycker man ska vara lite försiktig med sina uttalanden.
Önerud i dagsläget är en av MoDos sämsta spelare. Det är synd att det inte finns statistik på giveaways, för jag är rätt säker på att han skulle ligga i toppen där. Jag vill för övrigt påpeka att jag hyllade denna värvning inför säsongen. Det är en spelare som jag tror har potentialen att göra 20 mål på en säsong, men de som anser att han har gjort det bra i MoDo kan knappast ha sett samma matcher som jag.
Banjow:
Jag gillar Torps karaktär. Hans inställning gör att jag kan ha visst överseende med hans indianare. Han går in helhjärtat i varje situation och surar inte även om han hamnar på bänken.
Salmela, ja, vad ska man säga? Jag är nästan lite besviken över att han har varit så bra. Någonstans hoppades jag att han skulle göra ett bra jobb i det tysta, inte få några intressanta erbjudanden och sedan stanna i MoDo. Nu ser ju vilken dåre som helst att det är en back som skulle hålla bra NHL-klass.
S-vikaren:
Jag är på! Ge mig ett kontonummer så kommer de 50 kr varje månad :D
Jag har scenariot klart. Vi har inte råd, någon av de ekonomiskt starka klubbarna i shl t.ex HV som har det tufft kommer att buda som en galning på honom. Sedan gör han succé där.
Kan vi inte behålla honom så är det ok bara han lämnar shl då.
Gillar egentligen inte insamlingar och tiggeri. Men för salmela skulle jag kunna göra ett undantag och skänka 2000:-
Rytter: Modo skulle faktiskt kunna göra något här... Vi ser tomma stolar och en spelare vi vill ha kvar.
Locka folk, sänk priser och blir det över ?5k? går allt till eventuellt kontrakt.
Folk vill ha kvar han och folk vill se matcher alla vill ha full arena.
Redigerad kommentar
Två poäng var så jävla gött idag så jag blir fan tårögd! Det känns som det var sålänge sen Modo vann eller åtminstone knep med sig en extrapinne!
Detta är nästan runkmaterial
Varför fokuserar man inte någon match med "FULLSATT NU" där man kan följa biljettläget smidigt?
Göra en timelimit biljett där biljettpriser sänks med ?kr i sekund tills ett antal biljetter säljs.
!Vi är många som skulle agera och komma till undsättning.!
ULTIMAVICI: Som du säger, men man får inte skit utan anledning..
Men denna match visar han en helt annan sida, bygger han vidare på detta spår blir han en nyckelspelare på heltid!
Redigerad kommentar
Gäsp: jag gillar inte insamlingar, främst av skälet att de aldrig kommer upp i några volymer. En spelare som Salmela som nog skulle behöva 300' för att stanna i 7 månader kommer kosta runt 3msek. Hittils har jag inte sett några insamlingar som ens varit i närheten av de summorna Och skulle MODO sätta igång en liknande insamling skulle vi kanske få ihop någon 100' men resten då?
Klubben måste bära sina kostnader genom dess löpande intäkter. Bättre att folk går på matcher, köper dyrare biljetter än de billiga.
Alla ni som säger att ni kan bidra, vilka biljetter köper ni när ni går på match?
Visst har jag tänkt att vi som inte bor i Övik och kan gå på matcher borde få en chans att bidra till klubben.
Men då tror jag hellre på att MODO står en Juniorfond. Låt säga att man kan bidra till en "supportrarnas" spelare vad gäller lönekostnad och då en junior med alagskontrakt som vi supportrar betalar. Dess kostnad på ca 30' är något som vi realistiskt kan bära. Men det är ju inte lika flashigt att samla in pengar till en anonym junior än en överbetald senior. Dock skulle jag hellre bidra till ett sådant initiativ än skicka in en droppe i havet till en dyr spelare.
spud:
Bra skrivet. Började skriva ett liknande inlägg igår, men ville inte vara en glädjedödare mitt i de positiva vindarna. Du har givetvis helt rätt.
Har iaf tagit kontakt med Modo Hockey och förväntar mig svar under morgondagen, har bett dem öppna ett konto för insamling och att de även skall bistå med löpande information med hur mycket som samlats in! Får se om intresse finns eller om Modo är för stolta!
Nappar Modo gäller det givetvis att vi alla här hjälps åt att marknadsföra detta genom att kontakta alla Modo bloggar och Modo twittrare osv.
Man blir väldigt glad och lite rörd över intresset och hjärtat kring MODO Hockey. Fantastiskt!
Ditt förslag är mycket uppskattat av oss och i morgon kan vi kolla konto och andra praktiska detaljer.
Vi vill gärna behålla Anssi och uppskattar varje krona. Lyckas vi inte komma överens med honom betalar vi givetvis tillbaka pengarna till den som vill bidra.
Det är sådana här initiativ som visar att vi tillsammans är Heart of Hockey. Tack!
ULTIMAVICI:
Intressant. I sådana fall ska jag givetvis hjälpa till att sprida ordet. Om inte annat kanske det kan skapa lite goodwill hos Salmela.
ULTIMAVICI: Bra intiativ, satt precis och bollade med Lumberjacks och MTS om att starta en insamling under morgondagen men det är ju perfekt att du satt bollen i rullning! Jag vet inte hur du tänkt arbeta för att marknadsföra insamlingen men har fått fram några punkter som kan vara bra att jobba efter.
* Massmail till i första hand till de företag som redan sponsrar MoDo Hockey för att sedan jobba sig igenom företag i hela kommunen stora som små så gott det går.
* Styra upp med MoDos marknadschef att det läggs ut informationslappar om insamlingen i samtliga loger under MoDos hemmamatcher.
* Ordna med att det sätts upp lappar på de största arbetsplatserna i kommunen, t.ex. Husumfabriken, Bosch i Mellansel, BAE osv.
* Blada in informationsblad i matchprogram alt. se till att det trycks i programmet om hur man går till väga för att bidra till insamlingen.
* Skrammel med hink under matcherna.
* Försöka jobba in en fotografering med Näslund, Foppa, Svartvadet eller liknande där de lägger ett bidrag för att sprida budskapet, folk kollar alltid en extra gång när de är inblandade.
Södertäljes fans drog förra säsongen in 500 000:- på en vecka för att kunna värva backen Cam Fowler (http://www.sodertaljesk.se/page.asp?PageID=217) , det bör inte vara någon omöjlighet för denna insamling att nå minst samma nivå.
ULTIMAVICI: Om detta sköts seriöst så är det ett riktigt bra initiativ.
Då jag själv nu bor för långt ifrån för att kunna gå mer än 2-3 ggr per år live så är detta ett riktigt bra alternativ om man vill bidra med en slant till klubben, dessutom garanterar ju dettta att alla pengar går direkt till sak och inte reduceras i mellanhänder etc.
Jag är självklart på.
popcorn: Okay, det ska vi nog kunna lösa.
Mcfire här på hs jobbar på Comhem i härnösand, kanske kan hjälpa på något sätt.
om är centrumutvecklare i härnösand och ett jättestort modofan, kanske kan han bidra på något sätt, modohockey är väldigt stort i härnösand oxå så det ligger nog i utvecklingsintresset där.
Ja Sullivan värvningen var inte lyckad. Tyvärr lär ingen vilja ta över hela lönen så går nog inte att göra sig av med honom och lägga pengarna på salmela.