Inlägg: 1181595
Svarskommentarer
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
shinzawai: Skillnaden mot ifjol tycker jag ändå är att iår kan det bli bra, det hoppet hade jag aldrig ifjol då vi tex inte hade en målvakt, nu har vi 2.
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
shinzawai: Jag tycker att backtruppen känns uppgraderad. Offensiven är däremot rekordsvag. När Sundström är skadad, skröder sämst på planen, Green på inskolning och Salle allmänt hängig och för gammal så måste MZA göra allt. Det säger ju sig självt att det inte kommer att resultera i överdådiga poängmängder.
Sen tycker jag även att det saknas kvalité även i år. Man måste nästan dra en kille för att få yta i dagens hockey. Kolla vad som hände när Hannu, Green och ngn till lyckades dra en stötande Brunäsa, vips så hade vi ytor och skapade något. Att saxa sig igenom motståndarna med pass kräver att man spelar pucken till den som rör sig mest, typ. Brunnäsorna passade pucken innan vi hann fram, eller använde sig av fart för att trampa runt/dribbla bort MODO-spelaren.
Fan, vi är tom sämre än ifjol, det hade jag inte räknat med.