Inlägg: 1226151
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
renen:
Pelle håller på Tottenham trodde jag, sen gillar han faktiskt Status Quo mest av allt. I videons barndom knackade han alltid på hemma hos Tommy Sandlin. Tommy var den enda som hade video, Beta Max.
På denna hade hans son spelat in ett program som hette "Bälinge byfest". Året kan ha varit 1980 eller 81. På Bälinge byfest spelade de en video med Status. Jag tror att det var Caroline.
Nu kommer Pelle, han ska titta på Status, sa Tommy när han kikade mellan gardinerna.
I somras när jag cyklade förbi vid Pelles sommarstuga hade han badat badtunna och lyssnat på Status i timmar. Pelle GILLAR Status.
Caroline
www.youtube.com/watch?v=jZHH7gsKbE0
Pelle håller på Tottenham trodde jag, sen gillar han faktiskt Status Quo mest av allt. I videons barndom knackade han alltid på hemma hos Tommy Sandlin. Tommy var den enda som hade video, Beta Max.
På denna hade hans son spelat in ett program som hette "Bälinge byfest". Året kan ha varit 1980 eller 81. På Bälinge byfest spelade de en video med Status. Jag tror att det var Caroline.
Nu kommer Pelle, han ska titta på Status, sa Tommy när han kikade mellan gardinerna.
I somras när jag cyklade förbi vid Pelles sommarstuga hade han badat badtunna och lyssnat på Status i timmar. Pelle GILLAR Status.
Caroline
www.youtube.com/watch?v=jZHH7gsKbE0
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Två öl senare:
Det är Skröder vi behöver
Var och en ser sig omkring
Vad är det som fattas mitt MoDo
Alla försöker på sitt eget sätt
Ove kör med sin woodo
Jag tänker sofistikerat
moget och balanserat
svär när ingen hör
är väl vad jag mest gör
Många vill sparka
vill se liv, vill se lust
många vill byta
till en vinst från förlust
Många vill handla österöver
jag tror vi har den gutt vi behöver
Vi behöver vår Skröder
på bästa humör
Vi behöver se guttar
som gör som dom bör
Vi behöver se Foppa
skapa magi
Vi behöver se Macke
som måskytts-geni
Vi måste få Susse
Timmy och Swartzkie
i gott gammalt slag
Vi behöver agera
enat som lag
Det är dags att brisera
att explodera
det är dags för hjärtat
att exaltera
Det är dags att börja brinna
Det är dags att börja vinna
Vi kommer ta vad vi behöver
Det stolta hockeyhjärtat blöder
Vi kickstartar igång Skröder
Nu djävlar ger vi allt vi har
The Heart of Hockey - Yes we are!
Det är Skröder vi behöver
Var och en ser sig omkring
Vad är det som fattas mitt MoDo
Alla försöker på sitt eget sätt
Ove kör med sin woodo
Jag tänker sofistikerat
moget och balanserat
svär när ingen hör
är väl vad jag mest gör
Många vill sparka
vill se liv, vill se lust
många vill byta
till en vinst från förlust
Många vill handla österöver
jag tror vi har den gutt vi behöver
Vi behöver vår Skröder
på bästa humör
Vi behöver se guttar
som gör som dom bör
Vi behöver se Foppa
skapa magi
Vi behöver se Macke
som måskytts-geni
Vi måste få Susse
Timmy och Swartzkie
i gott gammalt slag
Vi behöver agera
enat som lag
Det är dags att brisera
att explodera
det är dags för hjärtat
att exaltera
Det är dags att börja brinna
Det är dags att börja vinna
Vi kommer ta vad vi behöver
Det stolta hockeyhjärtat blöder
Vi kickstartar igång Skröder
Nu djävlar ger vi allt vi har
The Heart of Hockey - Yes we are!
och håller på Liverpool, samt är från Hörnett, samt bott där.