Inlägg: 1258988
Svarskommentarer
Sv: RE-building the future 2010/2011
Petey21:
Det är lustigt det där hur man alltid kallar spelare som inte har några direkta färdigheter för "rollspelare".
Wernblom hade ruskigt bra spelförståelse eftersom han nästan alltid visste var puckarna skulle hamna. Utöver detta var han en avslutare av rang och hade fantastisk balans. Varken Forsberg eller Sundström är i dagsläget några raketer heller, men de klarar sig rätt okej ändå. Men
Men Anton Hedman har av det jag har sett varken balans, målsinne eller bra speluppfattning. Det är en ful och hänsynslös spelare som säkert kan sprida skräck i kortväxta juniorbackar, men att tro att han ska bli en ny Wernblom är en ren och skär förolämpning mot vår gamle hjälte.
Han kommer säkert inte göra bort sig i en fjärdekedja tillsammans med Kristian Forsberg och Magnus Häggström. Det jag vänder mig emot är att MoDo värvar en galning i klass med Petrasek, Torp eller Nordström och det gillar jag inte.
Det är lustigt det där hur man alltid kallar spelare som inte har några direkta färdigheter för "rollspelare".
Wernblom hade ruskigt bra spelförståelse eftersom han nästan alltid visste var puckarna skulle hamna. Utöver detta var han en avslutare av rang och hade fantastisk balans. Varken Forsberg eller Sundström är i dagsläget några raketer heller, men de klarar sig rätt okej ändå. Men
Men Anton Hedman har av det jag har sett varken balans, målsinne eller bra speluppfattning. Det är en ful och hänsynslös spelare som säkert kan sprida skräck i kortväxta juniorbackar, men att tro att han ska bli en ny Wernblom är en ren och skär förolämpning mot vår gamle hjälte.
Han kommer säkert inte göra bort sig i en fjärdekedja tillsammans med Kristian Forsberg och Magnus Häggström. Det jag vänder mig emot är att MoDo värvar en galning i klass med Petrasek, Torp eller Nordström och det gillar jag inte.
Sv: RE-building the future 2010/2011
Petey21: Hedman är enligt mig snabbare än Werner och mycket bättre tacklare. Dock kommer han inte i närheten av Werner då det gäller att böka framför mål.
Jag tror dock att Hedman kommer bli mycket populär bland fansen.
Jag tror dock att Hedman kommer bli mycket populär bland fansen.
Och Hedman, han kanske inte är världens snabbaste men det var ju inte Wernblom heller, och vad jag har förstått är Hedman lite av en Wernblom-typ. Stor, tung och elak. Ingen speedkula men en brunkare som kan stå framför mål och kötta. Och Wernblom lyckades ju rätt bra med målskyttet med trots avsaknaden av speed, så om Hedman ens påminner om Wernblom i spelstil så kan han bli både en viktig och populär rollspelare.