Inlägg: 1259846
Svarskommentarer
Sv: Mats Zuccarello Aasen
MorganaLefaey: Så borde det definitivt inte vara, då de självständiga klubbarna i Elitserien gått med på att frivilligt avsäga sig sina avtalade anställningar med spelarna i händelse av intresse från NHL. Föreligger sedan inget gällande anställningsavtal ska spelarna självklart få gå dit de vill, utan någon form av karantän-period.
Det är olagligt att försöka sig på något sådant också, men det behöver man väl inte lägga till egentligen.
Vill man ändra på situationen får man tillsätta människor med ryggrad i ledningen för Svenska Hockeyligan och förbundet som inte frivilligt och på eget initiativ avtalar bort handlingsfriheten.
Det är olagligt att försöka sig på något sådant också, men det behöver man väl inte lägga till egentligen.
Vill man ändra på situationen får man tillsätta människor med ryggrad i ledningen för Svenska Hockeyligan och förbundet som inte frivilligt och på eget initiativ avtalar bort handlingsfriheten.
Eller det borde i alla fall vara så om spelaren sticker till NHL då han har kontrakt med något ES lag.