Wayne Gresky: Problemet började redan för länge sedan när Härnösand och Sundsvall kivades sinsemellan om vilken stad som skulle vara det ledande lärosätet varför alla kvalificerade utbildningar i Norrland hamnade i Umeå istället. Nu skördar vi frukterna av det navelskådandet.
Inlägg: 1263511
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wayne Gresky: Problemet var när de som bestämde i Övik blev tillfrågade om man ville ha en högskola/universitet i stan och man tackade, helt j-a obegripligt, nej till den förfrågan. För man hade det bra som det var.
Det kallas insikt...
Vad Övik hade varit kan man bara fantisera om men Umeå hade varit en förort till Obbola...
Det kallas insikt...
Vad Övik hade varit kan man bara fantisera om men Umeå hade varit en förort till Obbola...
Redigerad kommentar