Inlägg: 1294095
Svarskommentarer
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
spud: Nu tappade MoDo Pikkarainen i "sista stund" och detta är nog det som hade gjort den stora skillnaden. Nu tvingas Timmy spela mycket i PP och andra sämre puckbehandlare (än Pikka) att bygga upp anfallen.
Skulle Cook och Josefsson gjort 1-2 pp mål var hade vi inte klankat lika hårt på backarna tror jag.
Skulle Cook och Josefsson gjort 1-2 pp mål var hade vi inte klankat lika hårt på backarna tror jag.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
spud: Det låter som du har koll.
Jag har alltid sagt att en bra offensiv kommer från en bra defensiv, se guldåret 2007.
Jag har alltid sagt att en bra offensiv kommer från en bra defensiv, se guldåret 2007.
Och vad beror det på? Jo alla tittar på poängligan och sen gör de bedömningen hurvida en sportchef har lyckats med sitt jobb, därmed är det roligare för sportcheferna att lägga degen på en som producerar i den kolumnen som räknas.
När hörde vi om en sportchef som värvade en superback från tjeckien som får 400' e netto på en säsong? Vilken miljö att utvecklas har en talangfull back vs forward i sverige? Då allt fokus ligger på de som producerar, därmed inhämtas det jävligt mycket kompetens på forwardssidan som dels tvingar våra inhemska forwards att utvecklas för att få speltid, samt lär sig av deras kunskap.