Inlägg: 1294863
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Poffa: Det är du som har problem här, Hockeyligan har varit väldigt tydliga med att det är den tacklande spelaren som har ansvar att se till att tacklingen är genomförbar, framförallt när det gäller tacklingar där huvudet får smällen.
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Poffa: Som tur är så kan man ju sparka motståndaren i huvudet i stället. Bara man inte gör en sparkrörelse.
spud: Du har allvarliga problem att förstå. En tackling, utan höga händer, utan armbågar, där den som blir tacklad har huvudet lågt är ingen checking to the head.
Skulle din bedömning gälla skulle man få matchstraff om man sköt någon i huvudet som slängt sig och täckt skott.