Inlägg: 1295183
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Gustafsson: Ja, så kan det nog vara. Nu har jag inte sett Dimitrakos tackling så jag vill inte uttala mig om den.
Men överlag tillåter man väl betydligt tuffare (läs: "fulare") fysiskt spel i NHL, det har väl alltid varit tradition därborta.
Här hemma ligger vi ju fortfarande efter om vi nu verkligen ska försöka ta efter och börja likna NHL och den syn och de bedömningar man har där.
Det handlar mao om tradition och såna saker tar tid att ändra på.
Men överlag tillåter man väl betydligt tuffare (läs: "fulare") fysiskt spel i NHL, det har väl alltid varit tradition därborta.
Här hemma ligger vi ju fortfarande efter om vi nu verkligen ska försöka ta efter och börja likna NHL och den syn och de bedömningar man har där.
Det handlar mao om tradition och såna saker tar tid att ändra på.
Berka: Att KHL är bättre än elitserien beror väl i och för sig inte på ES brist på fysiskt spel.
Redigerad kommentar