Inlägg: 1295207
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Är det bara jag som har väldigt svårt att förstå resonemanget med att svenska domare har dåligt betalt i jämförelse med spelare, domare i NHL, eller läkare skulle göra det mer ok att det gör misstag så ofta. Jag är undersköterska och har en sämre lön än alla exemplen innebär det att jag kan göra flest misstag i arbetet utan att det skulle få några konsekvenser för mig? Har domare ingen arbetsetik utan vill de bara ha pengar?
För övrigt var det väl tal om ett domarutbyte med AHL? Vet inte om det utbytet är tänkt att ske redan denna säsong eller längra fram, men det låter lovande. Där har nog våra svenska domare mer att lära av AHL-domarna än tvärtom.