Inlägg: 1316976
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen: 1900-talshistoriskt så är vi väl ett av Europas mest centralstyrda och -reglerade länder?
Frankrike konkurrerar om titeln och i Danmark så har 2-miljonersstaden Köpenhamn kanske en något värre dominans med tanke på att landet bara har 5 miljoner invånare.
Frankrike konkurrerar om titeln och i Danmark så har 2-miljonersstaden Köpenhamn kanske en något värre dominans med tanke på att landet bara har 5 miljoner invånare.
Redigerad kommentar
Robert Perlskog, ivrigt påhejad av Arne Hegerfors höll en moralpredikan om hur sårad Nisse Ekman var och hur omoraliskt det var av kvällsdrakarna att hoppa på den stackars Nils.
Det som fick mig att må illa var när jag återigen tvingades inse att allt styrs från vår huvudstad. Vad man ska gilla, vilka som ska skyddas, vilka som ska straffas, hur nyheter ska vinklas och vilken bild svenne svensson ska ha i alla frågor.
Vi är inte ett dugg bättre än något annat land eller någon annan historisk period. Perlskogs orgastiska monolog gjorde verkligheten lite väl verklig.
Adel förblir adel, bönder förblir bönder.