Inlägg: 1325214
Svarskommentarer
Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-12-28
J F K: Nej, helst ska man ju kunna göra både och. Vi har bara en plan oavsett motstånd.
Angående Barcelona så menade jag ett Barcelona utan det framgångsrika, det vill säga ett lag som står och trillar boll i 90 minuter utan att lyckas göra något vettigt medan det andra laget spelar smartare och sätter sina chanser. Se Barcelona-Hercules från början av denna säsong.
Angående Barcelona så menade jag ett Barcelona utan det framgångsrika, det vill säga ett lag som står och trillar boll i 90 minuter utan att lyckas göra något vettigt medan det andra laget spelar smartare och sätter sina chanser. Se Barcelona-Hercules från början av denna säsong.
Vi får alldeles för få skitmål, därför att vi inte ens ger oss chansen till skitmål. Luleås första var iofs otroligt turligt, men hade aldrig kunnat gå in om han inte kastat in den mot målvakten. Det andra målet var ett helt vanligt backskott med folk framför mål. Dvs, båda dessa mål kom efter att man varit i anfallszonen. Det tredje var en kontring som borde varit 2 mot 2 men Hållberg tog fel kille. (Det var också väldigt billigt av Tarrki.)
Sedan är det väldigt lätt att hitta fel när vi inte vinner. Hade vi satsat på igelkottsförvar så hade det säkert gått att hitta fel på det också. Jag tycker att vi trots allt skapar väldigt många målchanser och att oflyt/oskicklighet/självförtroende hindrar oss från att vinna:/
Liknelsen med Barcelona fattar jag dock inte. Det ska alltså vara negativt att spela som världens bästa lag?