Inlägg: 1345657
Svarskommentarer
Sv: MoDo - Timrå 110203
Petey21:
Saken är den, att redan under våren då MoDo tog sitt SM-guld, började fansen se varningssignaler. Man sparkade Mikael Pettersson på ett ytterst tvivelaktigt sätt, man gick bet på Mattias Weinhandl, man glömde att söka bidrag etc. Spelet var stundtals uruselt, men fansen hade ingen rätt att klaga eftersom MoDo trots allt slutade trea i serien, mycket på grund av att hemvändarna fortfarande kunde dominera då de väl tog i lite.
På något sätt lever man fortfarande kvar i den där bubblan att man egentligen tillhör de bästa, men att man har haft lite otur. Näslund pratar om att bli bäst i Sverige, men jag undrar om han inser hur avlägset det är.
Saken är den, att redan under våren då MoDo tog sitt SM-guld, började fansen se varningssignaler. Man sparkade Mikael Pettersson på ett ytterst tvivelaktigt sätt, man gick bet på Mattias Weinhandl, man glömde att söka bidrag etc. Spelet var stundtals uruselt, men fansen hade ingen rätt att klaga eftersom MoDo trots allt slutade trea i serien, mycket på grund av att hemvändarna fortfarande kunde dominera då de väl tog i lite.
På något sätt lever man fortfarande kvar i den där bubblan att man egentligen tillhör de bästa, men att man har haft lite otur. Näslund pratar om att bli bäst i Sverige, men jag undrar om han inser hur avlägset det är.
Och det där med att man även i svåra tiden försöker hitta positiva saker är inget nytt eller unikt för MoDo. Hur ofta har man inte hört tränare från allehanda lag som åkt på storstryk säga "Vi vann ju sista perioden och tar med oss det till nästa match"? Man försöker hitta något positivt för att kunna spinna vidare på det. Det är bara att bryta ihop och komma igen. Per Elofsson hade ju lika gärna kunnat fokuserat på det negativa genom att säga "Det är bara att bryta ihop och lägga skidorna på hyllan för gott".
Och så länge det inte är felaktiga fakta eller rena lögner man presenterar på hemsidan, om att Nagy är effektiv eller att Sedinarna gör en massa poäng, så ser jag inget fel i att man skriver det. Man överdriver inte, man ljuger inte, och det påverkar inte spelet på isen. Det finns stora problem i spelet, men man löser det inte genom att skylla på hemsidan...