Inlägg: 1346824
Svarskommentarer
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Huge: Han har klart sämst plus/minus i laget med -14, så någon mästare i defensiven har han inte varit den här säsongen. Det som det hela lär innebära är att vi blir svagare i box play samt att tredjekedjan försvinner som offensivt hot.
Svartvadet hade kunnat göra det hela bättre, men när det är en jakt på pucken mot kortsargen så är det väldigt svårt att försvara sig då en spelare kommer med så hög fart som Åslund gör. Att Svartvadet sedan inte skyller på Åslund behöver inte betyda att tacklingen är ok, det visar bara att Svartvadet inte är den som gråter ut i pressen.
Svartvadet hade kunnat göra det hela bättre, men när det är en jakt på pucken mot kortsargen så är det väldigt svårt att försvara sig då en spelare kommer med så hög fart som Åslund gör. Att Svartvadet sedan inte skyller på Åslund behöver inte betyda att tacklingen är ok, det visar bara att Svartvadet inte är den som gråter ut i pressen.
Kruxet är att han förmodligen inte hinner sänka tyngdpunkten utan är i obalans när smällen kommer.
Med en axelskada som olycklig följd.
Känns dessutom som att Svartvadets kommentar andas en aning självkritik över brist på uppmärksamhet från egen sida.
Hur som helst: en olycklig skada på en av era viktigaste defensiva spelare.