Inlägg: 1346873
Svarskommentarer
Sv: Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Olle: I och med att Svartvadet blir skadad så är det 5+game minst oavsett om man sätter det son boarding eller charging. Om man istället skulle fått det till en checking from behind så är 5+MP det enda alternativet vid skada. Man kan tycka vad man vill om de längre straffen vid skada, men regelboken ser ju ut som den gör.
Dessutom tycker jag inte att tacklingen är av sån natur att man kan kalla det boarding, däremot tar Åslund för många skär och bör få en charging. Ja jag vet att tacklingen sker mot sarg och att det tekniskt sett är en boarding men då jag tycker att Åslund förtjänar 2 minuter så kan man sätta honom på en charging istället. 5+20 för en tackling som inte är i ryggen eller mot huvudet är väl ganska sällsynt ändå, va?