Inlägg: 1374147
Svarskommentarer
Sv: J-20
qwertas: För det mesta är dock fantastiska spelare ganska värdelösa för de svenska klubbar de spelar i. Bortsett en liten check från NHL så kan den svenska klubben ha glädje av spelaren i en eller två säsonger innan han flyttar. Hellre en Hasse Jonsson i handen än 10 Victor Hedman i skogen.
Jag var inte jätteimponerad av honom när han spelade här men han var ju också betydligt yngre än alla andra som spelade också, samt att han kanske inte var mogen att åka från Norge just då heller.
Kan dock bli en fantastisk spelare om han bara själv vill och orkar med.