Inlägg: 1382686
Svarskommentarer
Sv: RE-building the future 2011/2012
Olle: Ett par saker som talar för hans val är att han har större chans att bli den riktigt ledande stjärnan i laget i MoDo än i FBK. Den som verkligen visar vägen och glänser. Dessutom tror jag inte man ska räkna bort det mentorskap tre av Sveriges största NHL-stjärnor han får tillgång till. Ulf Samuelssons intåg på coachplatsen kan helt enkelt ha varit avgörande för valet. Om han nu inte drar över pölen lagom till skolavslutningen.
Redigerad kommentar
Man kan ju förstå att spelare som uppfattar sig själva som storstjärnor, inte sätter sig i en buss med ett AHL-lag i 50 mil för att spela halvkass hockey i ett par år. Ändå är det ju den mentaliteten som dom flesta NHL-coacherna helst ser i sina spelare.
Jag har ingen aning om vad modo betalt för Axelsson men nog tror jag att pengar är en faktor för honom. OM det är NHL han vill till så vore det väl bättre, om man räknar lite kallt på det, att spela med FBK som legat i toppen ett bra tag och kommer att fortsätta göra det. Hur man än ser på det så måste ju Modo vara lite av en chansning för Axelsson, OM det är NHL han en dag vill nå. Exponeringen är ju lika stor, om inte större, i FBK där han säkerligen hade rankats lika högt som han kommer att göra i Modo.
Jag försöker inte racka ner på er värvning men jag tycker att det är ett mysterium hur den killen uttalar sig och agerar. Som du säger, om det BARA hade handlat om pengar så hade han spelat i KHL. Men om det bara hade handlat om att nå NHL så hade han ju stuckit till vilket pris som helst och sedan kämpat sig in i truppen. Jag tror ju att en säsong i AHL (under kontrakt av red wings) gynnar hans framtida karriär mer än om han tar ett år i Modo.