+ 1
Inlägg: 1388030
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gustafsson: Nu är jag ingen expert på flygplan men (vad som ser ut att vara) ett bestyckat jaktflyg framför ett lönnlöv, vad symboliserar det egentligen?
Även om den gamla loggan inte var vacker att lägga ögonen på så kan jag tycka att den var självskriven eftersom man vill ge intryck av att hela staden börjar leva igen nu när hockeyn har kommit tillbaka, man återupptar något gammalt, man återuppstår.
Jag må vara naiv men jag trodde verkligen att den gamla loggan var det enda seriösa alternativet. Jag kan inte historien bakom den nya loggan, kan du förklara kortfattat om det finns en sådan?
Även om den gamla loggan inte var vacker att lägga ögonen på så kan jag tycka att den var självskriven eftersom man vill ge intryck av att hela staden börjar leva igen nu när hockeyn har kommit tillbaka, man återupptar något gammalt, man återuppstår.
Jag må vara naiv men jag trodde verkligen att den gamla loggan var det enda seriösa alternativet. Jag kan inte historien bakom den nya loggan, kan du förklara kortfattat om det finns en sådan?
Även jag är dock långt från helt såld på den nya loggan. Även om jag gillar det allmänna konceptet och tanken bakom märket så hade jag hoppats på och förväntat mig något bättre, den känns som sagt inte riktigt som något som ett NHL-lag skulle använde.
Dock skall man väl vänta tills man får se den i verkligen broderad på matchtröjorna innan man drar sitt slutgiltiga omdöme.