Inlägg: 1401230
Svarskommentarer
Sv: MODO Hockey - Frölunda 2011-09-15
Petey21:
Om du vill se juniorer spela halva matcherna så föreslår jag att du börjar följa J-18 istället, där hela lagen består av spelare som Samuelsson.
Att en 17-åring som inte har någon erfarenhet av elitishockey får gå in och spela 22 minuter i debuten, är inte seriöst. Speciellt inte med tanke på att både Nyström och Westin var betydligt bättre under den korta tid de fick spela.
Samuelsson kommer med all säkerhet bli en fantastisk ishockeyspelare, men hans karriär lär knappast förstöras av att han inte får lira i förstakedjan vid 17 års ålder. Snarast tvärtom.
Det jag tycker är smått komiskt är hur folk snackar om "de viktigaste matcherna i MoDos historia" i slutet av säsongerna, för att sedan prata om att det inte delas ut några medaljer i september. Få verkar inse att poängen i omgång 1 är minst lika mycket värda som poängen i omgång 55.
Om du vill se juniorer spela halva matcherna så föreslår jag att du börjar följa J-18 istället, där hela lagen består av spelare som Samuelsson.
Att en 17-åring som inte har någon erfarenhet av elitishockey får gå in och spela 22 minuter i debuten, är inte seriöst. Speciellt inte med tanke på att både Nyström och Westin var betydligt bättre under den korta tid de fick spela.
Samuelsson kommer med all säkerhet bli en fantastisk ishockeyspelare, men hans karriär lär knappast förstöras av att han inte får lira i förstakedjan vid 17 års ålder. Snarast tvärtom.
Det jag tycker är smått komiskt är hur folk snackar om "de viktigaste matcherna i MoDos historia" i slutet av säsongerna, för att sedan prata om att det inte delas ut några medaljer i september. Få verkar inse att poängen i omgång 1 är minst lika mycket värda som poängen i omgång 55.
För det är nog svårt att spela i MoDo överlag, vare sig man är junior eller inte. Alla lag kommer att förlora för eller senare, och alla lag kommer att göra plattmatcher. Nu har man lyckats förlora en av 50 matcher men redan nu tycks det vara skrivet "kvalserien" i sten, om man får tro vad många skriver.
Men okej. Dela ut guldet till Frölunda då. De har ju som enda lag vunnit två av två matcher, och måste ju därför per automatik vara mästare. MoDo och Timrå till kvalserien, och tre lag delar på sjundeplatsen. Så ser tabellen ut just nu, och tabellen ljuger väl inte? HV hamnar för övrigt på tionde plats och missar slutspelet.
Folk blir så otroligt dramatiska så fort det går emot. Nästan lite smått komiskt att läsa kommentarerna efter en förlust. Men jag kan inte minnas att man delat ut vare sig guldmedaljer eller ens slutspelsplatser i mitten av september förut. Men det kanske är nya tider nu?