+ 2
Inlägg: 1402808
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gustafsson: Jag håller med dig. I USA och Kanada sjungs den av någon patetisk nationalistisk anledning jag inte begriper, vilket får mig att bli negativ varenda gång jag hör den på en elitseriematch. Det spelas väl ändå en match med många olika nationaliteter inblandade så varför ska just den svenska nationalsången spelas? Dessutom tycker jag att hela arrangemanget tappar fart då det ska ställas upp och sjungas när man egentligen bara vill att domaren ska släppa pucken...
+ 3
Jag tycker också att det är löjligt att förbjuda folk att sjunga nationalsången på skolavslutningar och dylikt, tycker att alla Svenskar inklusive nysvenskar skall kunna vara stolt över att vara svensk o.s.v. Men, jag ser inte grejen med att bröla nationalsång 55 gånger per vinter i samband med att två svenska lag skall spela ishockey. Själva poängen med nationalsången är väl ändå att det skall kännas speciellt och högtidligt när den väl sjungs och inte urvattnat och trist som nu?