Inlägg: 1402843
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bragd-Birger:
Jag menar inte att man "bajsar på Sverige". Personligen bryr jag mig inte det minsta om vilka färger folk klär sig i. Min poäng var bara att det förefaller väldigt märkligt att det är socialt accepterat att klä sig i amerikanska färger, men inte i Svenska. Jag kan inte låta bli och tycka att det är ett dåligt betyg för landet vi bor i.
Jag menar inte att man "bajsar på Sverige". Personligen bryr jag mig inte det minsta om vilka färger folk klär sig i. Min poäng var bara att det förefaller väldigt märkligt att det är socialt accepterat att klä sig i amerikanska färger, men inte i Svenska. Jag kan inte låta bli och tycka att det är ett dåligt betyg för landet vi bor i.
I det andra fallet (USA-bikini eller Kanada-hoodie) är det väl uppenbart om att det inte handlar om nationalism. Man tycker väl att det är snyggt och sådär. Jag tror inte man försöker säga 'jag hejar på Kanada!', eller vad man nu kan förväntas vilja säga när man bär kläder med olika nationella symboler på.
Jag har f ö själv såväl Alaska- som kanadagrejer i garderoben, inser jag. Inköpta på olika tripper där, och alla med visst affektionsvärde. Jag tycker dock inte att jag bajsar på Sverige eller det svenska när jag går runt i dom och myser.