Inlägg: 1404198
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
J F K:
Jag skrev många, inte alla.
Jag anser att vi inte har något att förlora med att testa tre centrar ett tag.
Jag ser inte heller att vi har något att förlora på att prova Skröder som center.
Däremot anser jag att vi har massor att förlora på att inte våga göra rejäla förändringar.
Tidigare år har de stora förändringarna kommit alldeles försent trots att det varit uppenbart att de behövts. Det senaste året höll handlingsförlamningen att skicka ned oss i allsvenskan.
Det är alltid lättare att vänta och hoppas men har vi råd med det ett år till?
"Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge"
Jag skrev många, inte alla.
Jag anser att vi inte har något att förlora med att testa tre centrar ett tag.
Jag ser inte heller att vi har något att förlora på att prova Skröder som center.
Däremot anser jag att vi har massor att förlora på att inte våga göra rejäla förändringar.
Tidigare år har de stora förändringarna kommit alldeles försent trots att det varit uppenbart att de behövts. Det senaste året höll handlingsförlamningen att skicka ned oss i allsvenskan.
Det är alltid lättare att vänta och hoppas men har vi råd med det ett år till?
"Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge"
+ 1
Ett stort problem är ju kemin i kedjorna. Ifjol tycker jag inte att vi hittade en enda kedja som fungerade bra, men jag tror inte att det blivit bättre av att låta ytterforwards spela med olika centrar varenda byte för den skull.