+ 9
Inlägg: 1407794
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mano: Så jävla dåligt lag har vi verkligen inte!
Sundström, kanske bästa center i es, skröder har legat i skytteligatoppen varje år, Danielsson hittils bästa målskytt i es.
Axelsson kanske es största artist,schremp ja en vanligtvis ruskigt bra center med es- mått, hannula vm/os meriter kan vara topp 10 i es, HS enligt experter es största talang, Andersson målfarlig 2 vägscenter helt okay, madsen vanligtvis en hyffsad es-spelare.
Tellqvist kanonmålvakt och Afop våran största målvaktstalang på många många år.
Tycker många är onödigt negg när de gäller laget, jag påstår inte att vi har ett guldlag långt ifrån men nog fan ska vi klara slutspel med detta lag no doubt!!
Sen gäller de att alla presterar som de är förväntat kanske ska tilläggas!
Sundström, kanske bästa center i es, skröder har legat i skytteligatoppen varje år, Danielsson hittils bästa målskytt i es.
Axelsson kanske es största artist,schremp ja en vanligtvis ruskigt bra center med es- mått, hannula vm/os meriter kan vara topp 10 i es, HS enligt experter es största talang, Andersson målfarlig 2 vägscenter helt okay, madsen vanligtvis en hyffsad es-spelare.
Tellqvist kanonmålvakt och Afop våran största målvaktstalang på många många år.
Tycker många är onödigt negg när de gäller laget, jag påstår inte att vi har ett guldlag långt ifrån men nog fan ska vi klara slutspel med detta lag no doubt!!
Sen gäller de att alla presterar som de är förväntat kanske ska tilläggas!
+ 1
Jag har många vänner som älskar Modo men som de senaste tre säsongerna har varit så gott som livrädda inför varje match eftersom det verkar helt omöjligt att förstå sig på vilken nivå de kommer att spela på.
Det finns andra som tycker att Modo borde vinna varje match på en skridsko, det finns de som står och skriker domarjävel samtidigt som Skröder hugger huvudet av någon men bara får en tvåa, det finns de som klagar på spelet även när de vinner med 10-3 hemma mot FBK. Det finns de som vill att halva laget ska vara juniorer, men som blir galna när junisarna blir överkörda av stora starka Frölunda.
Det finns alla sorter.
Det som gör att jag hänger här är att jag tycker att det finns många som kan mycket om hockey generellt och ännu fler som kan Modo i synnerhet. De flesta kan dessutom ta diskussionen utan större personangrepp. Vid sidan om det finns det också ett gäng som jag aldrig skulle backa upp i en ordfajt beroende deras avsaknad av stil och finess. Men jag kan inte välja bort dem, vad jag vet.
Lustigt nog tycker jag att det är precis likadant i Timrå-boken.