Inlägg: 1412811
Svarskommentarer
Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
Olle: Det är ju ingen klockren "blind side" tacklingen då både Madsen och Lauritzson åker i nord-syd, inte öst till väst.
Dock känns den ju förbannat onödig, jag lär nog inte klaga allt för mycket om Morten får ett par matchers avstängning.
Dock känns den ju förbannat onödig, jag lär nog inte klaga allt för mycket om Morten får ett par matchers avstängning.
Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
Olle: Du får såklart tolka som du vill, men jag tror inte för fem öre att han väljer att tackla i huvudet. det är kamp om pucken, Mårten har högre fart och sätter åt, säkert förvissad om att själv få en axel emot sig. Han missar tackingen för att han satsar på pucken, hade han bara brytt sig om spelaren hade han träffat spelaren rätt.
Edit: Är det förresten inte just intentionerna man försöker att få bort med dessa hårdare tag mot tackling mot huvud?
Redigerad kommentar