+ 6
Inlägg: 1413197
Svarskommentarer
Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
J F K: Tollefsen glider fram i sakta mak och är fullt medveten om att Silfverberg kommer från höger, det syns på norrmannens hela kroppsspråk.
I sista sekunden tar han spjärn med vänster ben och trycker till Silfverberg, en fullt medveten handling.
Hur du kan få det till att Silfverberg åker in in i Tollefsens åkriktning förstår jag inte.
Norrmannen står ju i stort sett stilla när han sätter in tacklingen, så nån större åkriktning går det inte att skönja i det fallet.
Visst, det ser billigt ut men är lik förbannat en tvåa för interference, då Silfverberg blir stoppad på väg att delta i spelet som icke puckförande spelare.
Jag känner inte Tollefsen men tycker att det är obegåvat att utsätta sig för risken att åka på en tvåa i det läget, då Silfverberg som sagt inte utgör nåt reellt hot, ex som potentiell deltagare i en spelvändning e dyl.
Sen vet jag inte om det är nån större diving heller.
Ser ut som att Silfverberg helt enkelt blir paff när han får tacklingen och ramlar i ren förvåning.
Att han sen sprattlar lite väl mkt när han väl drattat i isen kan jag möjligtvis tycka vara lite filmstjärneaktigt...
I sista sekunden tar han spjärn med vänster ben och trycker till Silfverberg, en fullt medveten handling.
Hur du kan få det till att Silfverberg åker in in i Tollefsens åkriktning förstår jag inte.
Norrmannen står ju i stort sett stilla när han sätter in tacklingen, så nån större åkriktning går det inte att skönja i det fallet.
Visst, det ser billigt ut men är lik förbannat en tvåa för interference, då Silfverberg blir stoppad på väg att delta i spelet som icke puckförande spelare.
Jag känner inte Tollefsen men tycker att det är obegåvat att utsätta sig för risken att åka på en tvåa i det läget, då Silfverberg som sagt inte utgör nåt reellt hot, ex som potentiell deltagare i en spelvändning e dyl.
Sen vet jag inte om det är nån större diving heller.
Ser ut som att Silfverberg helt enkelt blir paff när han får tacklingen och ramlar i ren förvåning.
Att han sen sprattlar lite väl mkt när han väl drattat i isen kan jag möjligtvis tycka vara lite filmstjärneaktigt...
+ 1
Sedan anser jag det rent av korkat att kalla Tollefsen obegåvad om man inte känner honom. Det säger mer om dig än om Tollefsen.