+ 2
Inlägg: 1413244
Svarskommentarer
Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
Olle: Ja men är det bara jag som ser att L kollar på Madsen precis innan?!?!
L sneglar bakåt på Madsen och sträcker sig för att komma åt pucken, det är då det smäller olyckligt.
Sen att Madsen skulle sikta på huvudet medvetet är ju bland de mest korkade jag hört, vist om det var typ Skröder, Danielsson eller en Salle typ, spelare som flipper ut med jämna mellanrum. Men Madsen har aldrig tidigare visat tendenser på att spela fult. Varför skulle han helt plötsligt mitt i ingenting få sån spunk att han siktar på huvudet på en spelare?!
Madsen ska tackla men gör en hel galen timing, och om L(orkar inte försöka stava) inte hade sett Madsen och sträckt sig efter pucken så hade Madsen mer eller mindre missat hela spelaren och hamnat i hörnet, typ.
Alternativt hade L stått upp och försökt trycka tillbaka, men hade nog inte hunnit få upp den stabiliteten som krävs å flyge lång väg=)
Det är en ful tackling som förtjänar avstängning, men avsiktligt sikta mot huvudet? Njaa, det är inte Bertuzzi vi snackar om här.
Fast egentligen, är inte allt Anton Hedmans fel? =) ;)
L sneglar bakåt på Madsen och sträcker sig för att komma åt pucken, det är då det smäller olyckligt.
Sen att Madsen skulle sikta på huvudet medvetet är ju bland de mest korkade jag hört, vist om det var typ Skröder, Danielsson eller en Salle typ, spelare som flipper ut med jämna mellanrum. Men Madsen har aldrig tidigare visat tendenser på att spela fult. Varför skulle han helt plötsligt mitt i ingenting få sån spunk att han siktar på huvudet på en spelare?!
Madsen ska tackla men gör en hel galen timing, och om L(orkar inte försöka stava) inte hade sett Madsen och sträckt sig efter pucken så hade Madsen mer eller mindre missat hela spelaren och hamnat i hörnet, typ.
Alternativt hade L stått upp och försökt trycka tillbaka, men hade nog inte hunnit få upp den stabiliteten som krävs å flyge lång väg=)
Det är en ful tackling som förtjänar avstängning, men avsiktligt sikta mot huvudet? Njaa, det är inte Bertuzzi vi snackar om här.
Fast egentligen, är inte allt Anton Hedmans fel? =) ;)
Och nej, det är naturligtvis inte oväsentligt från vilken vinkel man kommer eftersom man förväntas se en spelare som kommer rakt framifrån, inte en som smyger upp bakifrån och delar ut en tackling i huvudet.
"blind side" betyder inte att du inte har ögonen på förövaren när tacklingen kommer, det betyder att du inte har en rimlig möjlighet ATT se förövaren när tacklingen kommer.
Återigen, du läser inte vad jag skriver. Jag skrev att en tackling i huvudet ur blind side är värre än en interference. Om du bara vill förolämpa mig så behöver du inte förvränga mitt resonemang, du behöver bara dra till med något okvädningsord så sparar du både dig och mig lite tid.